سوئیس با درخواست عدم استرداد تاجر روسی به آمریکا موافقت نکرد

عالی ترین دادگاه سوئیس روز جمعه آخرین درخواست تجدیدنظر یک تاجر روسی که به دنبال جلوگیری از استرداد وی به ایالات متحده بود را رد کرد.

به گزارش مشرق از رویترز، کلیوشین که شرکت روسی او نظارت بر رسانه و خدمات امنیت سایبری را به مشتریان از جمله ریاست جمهوری و دولت روسیه ارائه می دهد، در  ۲۱ مارس توسط پلیس سوئیس بر اساس حکم ایالات متحده بازداشت شده است.

دادگاه فدرال آمریکا مدعی است کلیوشین و تیم وی به هک پرونده های حزب دموکرات و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ دست داشته اند.

وکلای کلیوشین استدلال می کنند که اتهامات برای محاکمه تاجر روسی به دلیل انگیزه های سیاسی جعلی است.  

کلیشین در زمانی توسط پلیس سوئیس بازداشت شد که وی در تعطیلات خصوصی به سر می برد و این سوال مطرح است که آمریکا چگونه به اطلاعات برنامه سفری وی دسترسی پیدا کرده است.

کلیوشین ادعاهای مطرح شده در دادگاه ماساچوست مبنی بر اینکه او و همدستانش ده ها میلیون دلار از طریق هک کردن اطلاعات محرمانه شرکت های فهرست شده ایالات متحده به دست آورده اند را رد می کند.

در ادامه سیاست های خصمانه آمریکا علیه روسیه، واشنگتن در ماه آوریل طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرد تا روسیه را به دلیل مداخله در انتخابات سال گذشته ایالات متحده، هک سایبری و سایر اقدامات ادعایی بدخواهانه مجازات کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    هر احمقی که اروپا یا کانادا و یا هر نوکر دیگر آمریکا را برای تردد و یا دخیره پول و دارایی اش انتخاب کند سزاوار هر بلایی است که به سرش می آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس