کد خبر 1421687
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
رسید ساز جعلی؛ شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی/ متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد قصد فروش لوازم خانگی خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شاکی در ادامه گفت یکی از لوازم منزل خود را با قیمت ۱۰ میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی خوش صحبت با بنده تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به درب منزل ما مراجعه کرد و پس از توافق نهایی شماره کارت بانکی ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش لوازم خانگی بنده را با خود برد و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

وی افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لوازم خانگی به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفاً با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم شده اند که در نهایت به کلاهبرداری ختم شده است.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضائی این شیاد را در حالی که مشغول کلاهبرداری از یکی دیگر از شهروندان بود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان می‌دادم و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم این پرونده در مجموع حدود سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    5 6
    واتس آپ و اینستاگرام رو وصل کنید .مگه کره شمالیه
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      3 5
      صد رحمت به كره شمالی
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 1
    تلگرام رو هم باز کنید اقلا مردم خوشحال بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس