کد خبر 1420844
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
راهکاری مؤثر برای کاهش فشار خون بالا

برخی روش‌ها وجود دارد که می‌تواند در کاهش فشار خون بالا مؤثر واقع شود.

به گزارش مشرق، «تمرین تنفسی روزانه» علاوه بر دارو می‌تواند در کاهش فشار خون مؤثر باشد. معروف است که وزنه برداری می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های بازو بینجامد. اکنون شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تقویت ماهیچه‌هایی که ما از آن‌ها برای تنفس استفاده می‌کنیم نیز دارای فوایدی از جمله کاهش فشار خون است.

بر اساس یک گزارش، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد «تمرین روزانه نفس گیری» برای دیافراگم و دیگر ماهیچه‌های تنفسی، می‌تواند به تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا کمک کند.

«دنیل کریگهد» فیزیولوژیست در «دانشگاه کلرادو بولدر» می‌گوید که ماهیچه‌هایی که ما برای تنفس استفاده می‌کنیم، درست مانند دیگر ماهیچه‌ها با افزایش سن می‌خواهند وظیفه خود را انجام دهند. او و دیگر همکارانش برای آزمایش این که چه اتفاقی در این خصوص می‌افتد، داوطلبان ۱۸ تا ۸۲ ساله را برای امتحان یک دستگاه تمرین تنفسی مقاومتی بکار گرفتند. این دستگاه، یکی از چندین دستگاه موجود در بازار بود که شبیه به یک دستگاه تنفسی به نظر می‌رسد. زمانی که افراد در آن تنفس می‌کنند، دستگاه مقاومت کرده و استنشاق را سخت‌تر می‌کند.

کریگهد می‌گوید: ما دریافتیم انجام ۳۰ عدد [تمرین]نفس گیری در روز برای شش هفته، فشار خون سیستولیک را تا حدود ۹ میلی متر جیوه کاهش می‌دهد. این کاهش‌ها نیز معادل چیزی است که می‌توان با ورزش‌های هوازی متعارف به مانند راه رفتن، دویدن و یا دوچرخه سواری بدان رسید.

در سر مقاله‌ای که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نتیجه گیری شده است: نفس عمیق، راهی جدید را برای ایجاد فواید [مشابه]تمرین و فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس