1

سخنرانی روز گذشته رئیس‌جمهور کشورمان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل یک تفاوت ویژه با سخنرانی‌های گذشته روسای جمهور ایران داشت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس؛ مرگ مهسا امینی و نقدها و تحلیل‌هایی درباره عملکرد گشت ارشاد، ادامه سفر رئیس‌جمهور به آمریکا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه همشهری در یادداشتی به تحلیل سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع بسیجیان و پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته و نوشته است:

رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در رابطه با لزوم روایتگری درست از این دوران، فرمودند: هنگامی می‌توانید از نتیجه کار خود در روایتگری دفاع مقدس احساس رضایت کنید که نوجوان دبیرستانی و جوان دانشگاهی با همان چشمی که شما به دفاع مقدس نگاه می‌کنید، به مسائل آن بنگرد و همان برداشت را داشته باشد. گروهک‌های کومله یا دمکراتی که امروز لاشخوروار خود را دلسوز مهسا امینی می‌دانند و برای جامعه کرد نسخه قیام می‌پیچند، ۴۰ سال پیش تعرض به این ناموس رفتار هرروز آن‌ها بود و این بچه‌های جنگ بودند که خواهران کرد خود را از دهان این جرثومه‌های فساد نجات می‌دادند؛ کاری که اگر امروز هم اتفاق بیفتد، باز تکرار خواهد شد و لحظه‌ای در حمایت از برادران و خواهران کرد خود تردید نخواهیم کرد.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

روزنامه رسالت نیز با اشاره به فرموده‌های رهبر انقلاب نوشته است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند: «انقلاب اسلامی برای امپراتوری نظام سلطه یک تهدید بود. کودتا، تحریک اقوام برای تجزیه و سرانجام جنگ تحمیلی واکنش استکبار جهانی به تهدید انقلاب اسلامی بود». رهبری همچنین فرمودند: «قدرت انقلاب، رهبری امام (ره) و خصوصیات برجسته ملت ایران تهدید بزرگ جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کرد.» بازخوانی حماسه دفاع مقدس به‌ویژه مقایسه آن با حمله استکبار جهانی در شهریورماه سال ۱۳۲۰ از باب ارزیابی احساس امنیت و امنیت ملی خالی از لطف نیست.

در ادامه این یادداشت آمده است:

۴۲ سال پیش درحالی‌که ۱۹ ماه از عمر انقلاب اسلامی نوپای مردم ایران می‌گذشت استکبار جهانی از زمین، هوا و دریا به ایران اسلامی حمله‌ور شد و بخش‌هایی از سرزمین مقدس ما را اشغال کرد. این جنگ ۸ سال به طول انجامید. دشمن بدون اشغال یک وجب از خاک ایران عقب نشست و در مدت کوتاهی طومار زندگی سردار قادسیه بسته شد و اکنون در قعر جهنم، سلوک شیطانی خود را طی می‌کند ۸۱. سال پیش، کشور ایران در دست یک گماشته انگلیسی بود که موردحمله قرار گرفت و ظرف ۸۰ ساعت‌به اشغال دشمن درآمد، ارتش از هم پاشید و فرمانده کل قوا فرار کرد و کشور را بی‌دفاع به دشمن سپرد. هر دو این حمله در شهریورماه صورت گرفت اولی در ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ دومی در ۳۰ شهریور ۱۳۵۹، آمریکایی‌ها از حمله اول به عنوان جنگ ۸۰ ساعته یادکردند. از دل اشغال اول ایران یک دیکتاتوری ۳۷ ساله بیرون آمد که عزت ملت ایران را منکوب کرد و آزادی و استقلال کشور را در معرض تطاول و تجاوز اجانب قرارداد. از دل حمله دوم، یک ایران قدرتمند با ارتش و سپاهی نیرومند بیرون آمد که سربازان و ژنرال‌های آن بر قله «بازدارندگی» و «اقدام پیشدستانه» ایستاده‌اند.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک

سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل موردتوجه بسیاری از روزنامه‌ها قرارگرفته است، سخنرانی روز گذشته رئیس‌جمهور کشورمان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل یک تفاوت ویژه با سخنرانی‌های گذشته روسای جمهور ایران داشت. آقای رئیسی دیروز هم‌زمان با سخنرانی، تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر روی دستان خود بلند کرد و این اقدام مبتکرانه و تحسین‌برانگیز بازخورد وسیعی در رسانه‌های جهان داشت؛ اما جالب آنکه این عکس زیبا و تأثیرگذار در بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب معروف به ستاد خبری بایدن به فارسی سانسور شده است!

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «صدای مردم ایران» و به بازنشر سخنان وی پرداخته است. به تحلیل سخنان رئیسی پرداخته و از قول رئیس‌جمهور نوشته است:

قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی نبود جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ کسی که درراه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید. رئیس‌جمهور سابق امریکا سند جنایت ترور سردار سلیمانی را به اسم خود زد، رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که خود به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است، ما در مذاکرات جدی که داشته‌ایم، نشان داده‌ایم اگر منافع ملت ایران تضمین شود، اراده‌ای قوی برای حل عادلانه این موضوع داریم.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

 روزنامه وطن امروز نیز عکس یک خود را به رئیسی و سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اختصاص داده است. این روزنامه با تیتر «کیفرخواست در نیویورک» نوشته است:

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه به‌وقت محلی، در نطق خود در هفتادوهفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به آسیب‌ها و مخاطرات نظم کنونی و روبه‌زوال جهان، تلاش‌های متراکم و پیوسته ملت ایران را برای شکل‌دهی به نظم و نظامی عادلانه در دنیا موردتوجه قرارداد و با برشمردن مصادیق متعدد بی‌عدالتی و استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال مسائلی همچون تروریسم و حقوق بشر در نقاط مختلف جهان ازجمله در مواجهه با ایران، به سرفصل‌های نقش برجسته و پیشرو جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی مقابل سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌جویانه ازجمله مهار تروریسم دست‌ساز آمریکا و ناکام کردن تغییر نقشه کشورهای منطقه به فرماندهی سردار شهید سپهبد سلیمانی پرداخت و تأکید کرد رسیدگی عادلانه قضایی به جنایت رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از طریق یک دادگاه عادلانه، دنبال خواهیم کرد.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

روزنامه جام جم نیز عکس یک امروز خود را به رئیسی و سخنرانی وی در اولین حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل اختصاص داده است و نوشته است:

رئیس‌جمهور در نطق خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به آسیب‌ها و مخاطرات نظم کنونی و روبه‌زوال جهان، تلاش‌های متراکم و پیوسته ملت ایران را برای شکل‌دهی به نظم و نظامی عادلانه در دنیا موردتوجه قرارداد و با برشمردن مصادیق متعددی از بی‌عدالتی و استاندارهای دوگانه آمریکا در قبال مسائلی همچون تروریسم و حقوق بشر در نقاط مختلف جهان ازجمله در مواجهه با ایران به سرفصل‌های نقش برجسته و پیشرو جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی مقابل سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌جویانه ازجمله مهار تروریسم دست‌ساز آمریکا و ناکام کردن تغییر نقشه کشورهای منطقه به فرماندهی سردار شهید سپهبد سلیمانی پرداخت.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

این روزها رسانه‌های جریان معاند و ضدانقلاب در خارج از کشور به بهانه فوت مهسا امینی، چند دستور کار را به‌صورت ویژه پی گرفته‌اند. یکی نفرت پراکنی علیه مدافعان امنیت در کشور است و دیگری ایجاد دوقطبی میان مردم و تقلا برای درگیری‌های دوطرفه و خشن در وسط خیابان!

روزنامه شرق با همین دست خط در گزارشی نوشته است:

مرگ مهسا امینی دختر جوانی که به وزرا برده شد اما درنهایت بدن بی‌جانش تحویل خانواده‌اش شد، سبب واکنش‌ها و انتقادات بسیاری به عملکرد گشت ارشاد و البته نحوه رسیدگی به پرونده موارد این‌چنینی شده است. در سه شب گذشته تعدادی از شهرهای کشور درگیر اعتراضات مردمی به مرگ این دختر جوان بودند و تعدادی هم بازداشت‌شده‌اند. در رابطه با تعداد بازداشتی‌ها و سرنوشت آن‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست اما نمایندگان وعده پیگیری وضعیت بازداشتی‌ها را داده‌اند.

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

روزنامه سازندگی نیز در یادداشتی مشابه با دستورالعمل شرق نوشته است:

به نظر می‌رسد هیچ قانونی در ارتباط با فعالیت گشت ارشاد وجود ندارد و یا اگر حتی بر اساس یک قانون یا مصوبه این گشت‌ها در حال فعالیت هستند، این قانون صراحت روشنی درباره ابعاد فعالیت آن ندارد. ازاین‌جهت لازم است در ابتدای بحث تأکید شود که وقتی پدیده‌ای بدون مبنای قانونی روشن در جامعه بسط داده می‌شود حتی اگر مثمر ثمر باشد و دستاوردی نیز در نیل به اهداف خود داشته باشد می‌تواند چه بحران‌هایی را به دنبال خود ایجاد کند

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

اما روزنامه جوان در ستون ویژه خود به تحلیل اغشاتشات پرداخته و می‌نویسد:

در روزهای اخیر عده‌ای به نام اعتراض به آنچه خشونت علیه مهسا امینی عنوان می‌کنند، در برخی شهرهای کشورمان به خیابان‌ها آمدند، اما شعارها و نوع رفتارهای تجمع‌کنندگان نشان داد آنان برای اعتراض به فوت یک دختر یا دفاع از حقوق زنان یا حتی نفی گشت ارشاد به خیابان‌ها نیامده‌اند. مهسا امینی بهانه است.

صرف‌نظر از شعارها، تجمع‌کنندگان به حجم بالایی از اموال خصوصی و عمومی آسیب‌زده‌اند. علاوه بر آن خشونت فیزیکی علیه دیگران، اعم از عابران یا مأموران پلیس هم نسبت به سایر تجمعات در سال‌های گذشته شکل شدیدتری به خود گرفته است. این در حالی است که تجمع‌کنندگان مدعی هستند برای اعتراض به خشونت به خیابان‌ها آمده‌اند!

صدای رسای حاج قاسم در نیویورک/ پروژه ژینا به کدام سمت می‌رود؟

جوان در ادامه این گزارش نوشته است:

آتش زدن ماشین‌های پلیس، آمبولانس‌های حاضر در محل تجمعات، ماشین‌های مردم، شکستن شیشه‌ها، آتش زدن بانک‌ها، کندن تابلوها و میله‌های خیابان‌ها بخشی از این آسیب زدن‌هاست که طبعاً هزینه آن از بیت‌المال، یعنی درواقع از جیب مردم پرداخت می‌شود. یکی از فیلم‌های تلخ این روزها مربوط به دختری چادری است که حین رفتن به منزل، در میان آشوبگران در بلوار کشاورز تهران گیر افتاده و چادر و روسری از سرش می‌کشند و برای دقایقی او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. مگر می‌شود با نیت دفاع از حقوق زن به خیابان آمده باشی و شعار «زن، زندگی، آزادی» بدهی و بعد به زنی بی‌گناه این‌گونه آزار برسانی!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    18 6
    مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل
  • Husin GE ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    2 0
    تدارک و تشکیل نخست وزیر جدید عراق با همکاری هادی العامری
  • US ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    9 20
    یک شباهت ویژه این بود که بازم همه رفتن بیرون و کسی به حرفاش اهمیت نداد
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      8 4
      به ۵۰ الی ۶۰ نفراغتشاشگر میگویی مردم ! آنوقت به تشییع کنندگان ۸ میلیون نفری حاج قاسم در تهران چه میگویی ؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      10 1
      همه از دید شما غربگدایان مفلوک یعنی نماینده اسقاطیل که گورش رو گم کرد
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      6 1
      ایراد از بینایی تو بوده که با دیدن حقیقت مشکل داره وگرنه همه بودند جز نماینده رژیم کودک کش اسرائیل
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      1 0
      ولی تصاویر و فیلم جلسه چیز دیگری می گوید البته به شما بستگی دارد که از زاوه چه دوربینی جلسه را دید باشید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      2 0
      از پر بیننده ترین سخنرانی ها بود فقط طبق معمول امریکا و اسرائیل نبودن که البته اینا همه موجودیت امثال شماها هستن و تعجبی نیست از این حرف. بعد از اون این یک تریبون جهانی است که بازتاب جهانی داره. مهم نیست کی اون پایین نشسته مهم اینه اونی بالاست چی میگه و اینکه همه مردم دنیا میفهمن
    • رضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      6 2
      یک شباهت ویژه هم بین این روز و روز عاشورا بود که وقتی امام حسین با لشگر حرامی ها صحبت می کردن کسی به حرفهاشون گوش نمی‌کرد و یا هلهله میکردن که کسی صدای حق رو نشنوه خیلی شبیه بود واقعا میشد تصور کرد
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      22 2
      مگر در روز عاشورا، حرام ها به سخنان امام معصوم اهمیت دادند؟ الان هم نسل همان ها به سخنان نسل امام معصوم اهمیت نمی دهند.
  • الیاس IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    8 5
    اینا آشوبگرن باید سرکوب بشن امنیت مردم رو به خطر انداختن وگرنه مهسا بهونست
  • US ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    11 4
    مرگ بر بهایی های مزدور
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    8 5
    اینها اجیر شده دشمن هستند وبه دنبال براندازی هستند
  • علی آقائیان یسار IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    8 4
    آقای رئیسی رئیس جمهور عزیزمان درقلب نیویورک با حاج قاسم سلیمانی یک کربلای 5 دیگری پدیدار کردند. درظاهر این عملیات گوش ها می شنیدند. اما فقط خدا میداند باطن آمریکا و اسرائیل چگونه به آتش کشیده شد. و قاتلان سردار ترس و نگرانیشان ازهمیشه بشدت بالا رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس