چراغپور: این مربی کی‌روش نیست!/ از نکونام می‌خواهم به تیم ملی نیاید

خبرنگار و نویسنده جنجالی روزنامه سان لندن به سوالات خبرنگار مشرق درباره تیم‌های گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پاسخ داد.

سرویس ورزش مشرق – نیک پارکر نویسنده ورزشی و عضو افتخاری سرویس اجتماعی سان و گاردین لندن به سوالات خبرنگار مشرق پاسخ داد. او بر این باور است که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمایش مضحک فوتبال سیاسی و فیفای پول پرست است. وی بارها در این چند ماه علیه فیفا و مقامات قطر گزارش نوشته و تلاش می‌کند بیش از پیش تا قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دست به افشاگری درباره فساد مالی بین فیفا و قطر بزند.

* نیک، ممنونم که در این مصاحبه شرکت کردی، می خواهم از ایران شروع کنم و بعد به سراغ چند سوال درباره انگلیس. درباره فوتبال ایران تا چه حد اطلاعات داری؟

خب وقتی مشخص شد که ایران یکی از رقبای انگلیس در جام جهانی است، من هم مثل خیلی از همکارانم درباره فوتبال ایران تحقیق کردیم، نیازی نبود که غیر از اینترنت دست به کار دیگری بزنم. البته تلاش کردم با چند خبرنگار ایرانی هم ارتباط داشته باشم. فوتبال ایران و تاریخ آن را مطالعه کردم، در این حد که بتوانم گاهی کد یا موضوعی را خاطرنشان کنم. بازیکنان ایرانی خوبی در این چند سال در اروپا درخشیده‌اند. طارمی را بیشتر از بقیه زیر ذره بین گرفتم. بسیار هوشمند و فرصت طلب است. مهم این است که زوج خوبی در کنارش باشد که لابد کی‌روش در این باره فکر خوبی دارد.

پارکر: انگلیس نگران ایران نیست/ کی‌روش کار خاصی برای فوتبال شما انجام نخواهد داد!

* نام کی‌روش را بردید، او بالاخره با فوتبال انگلیس غریبه نیست!

به نظر من غریبه است، صرف این که چند سال در کنار فرگوسن بوده دلیل نمی‌شود فوتبال انگلیس را بشناسد. البته مربی باهوشی است و به نظر انتخاب خوبی برای ایران بوده است. مردم ایران هم کی‌روش را دوست دارند. او در این فرصت کم، کار خاصی برای فوتبال شما انجام نخواهد داد، تمرین و تمرین و تمرین و این که حسابی سخنرانی کند و بازیکنان را احساسی و پر از انگیزه به قطر بفرستد. همین.

* به نظر شما چقدر احتمال دارد که فوتبال ایران از گروه خود صعود کند و راهی مرحله حذفی شود؟

این احتمال در نظر من صفر است. نه واقعا صفر است، انتظار دارید چه بگویم؟ مثلا قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟ ایران بیاید و انگلیس را شکست بدهد؟ یا آمریکا را تحقیر کند؟ نه به نظر من تیم ملی فوتبال انگلیس هرگز نگران ایران نیست و آمریکا خود را به عنوان تیم دوم می‌بیند. البته ولز هم برای صعود امیدوار است. این امیدواری با ضریب صفر شاید نصیب ایران شود.

*  این روزها هواداران بریتانیا زیاد به فوتبال فکر نمی‌کنند. منظورم مراسم خاکسپاری ملکه بریتانیا است.

بله درست است، مردم بریتانیا به ملکه علاقه دارند، من شخصا در جمع کسانی هستم که به نظام پادشاهی و حتی سلطنت مشروطه اعتقادی ندارم، در زمان حیات ملکه نیز بارها علیه خاندان پادشاهی در بخش اجتماعی گاردین مطلب نوشتم. دلیلی ندارد آنها از ما شهروندتر باشند. در هر حال بله اشاره خوبی است. مردم این روزها باید فوتبال را دنبال کنند اما تیتر روزنامه های ورزشی هم درباره ملکه است چه برسد به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های سیاسی و اقتصادی.

* آیا می‌توانید نتیجه بازی ایران و انگلیس را پیش بینی کنید؟

سخت است. به نظر من ایران در بهترین حالت در یک نیمه مقاومت خواهد کرد. انگلیس شاید خودش را چندان به آب و آتش نزند. شاید یک بر صفر به پیروزی برسد و شاید هم دو گل بزند. من هوادار انگلیس هستم و دوست دارم برنده شود اما واقعا فوتبال ایران هم برایم جذاب است، امیدوارم خوب بازی کنند، منظورم این است که گاهی یک تیم حذف می‌شود اما مردم در بازگشت به استقبالش می‌آیند، خوب بازی کردن مهم است و شکست بخشی از فوتبال است و نباید چندان باعث سرافکندگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مورخ آمریکایی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    5 6
    خدا خیرش دهد نگفت انگلیس ۱۰ گل میزند. بنظر من مانند بقیه ادوار قبلی، ایران از دور مقدماتی حذف خواهد شد و مردم هم جشن خواهند گرفت برای چی؟ نمیدانم!
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    4 3
    صریح و شفاف و درست همه چیز رو توضیح داد
  • سینا IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    4 1
    نه پس میخواستید نگران بازی با ما باشن؟ دیگه بابا ترو خدا حداقل راجع به تیم ملی انگلیس کوتاه بیایم دیگه... یعنی نمیخواین قبول کنید که سطحشون زمین تا آسمون بالاتر از ماست؟ هیچ بی احترامی ای هم تا الان به تیم ملی ما نکردن و این کری خونی ها در فوتبال، طبیعی و مرسوم هست.
  • ج د ا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    7 5
    اشکالی نداره داداچ...وقتی که دارید از زمین خارج میشید و تابلو ورزشگاه رو نگاه میکنید میبینید که عه... شکست خوردید آنوقت شاید کمی نگران بشوید...خخخخ
  • سید IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 0
    اعتماد به نفس؟ مگه ما برزیلیم که اونا خودشونو ببازن؟ مثلا ما اگر در انتخابی جام جهانی با مالدیو همگروه بشیم، خیال راحت خبرنگارامون نشونه اعتماد به نفسه؟
  • قادر IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 2
    اره برا اینکه کیروشو خریدن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      اسکل
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    4 2
    فلفل نبين چه ريزه فقط كافيه نزديك شما بشه اونوقت از سوزش مثل فرفره دور خودتون مي چرخيد همين طور خوبه ايران را حريف آسان بدانيد وقتي گل اول را خورديد يعني فلفل كار خودشو كرد و وقت سوختن است
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    6 1
    انشالله بچه هاهمت کنن امریکاراشکست بدیم ازانگلیس هم یه تساوی بگیریم.چطوربا پرتغال ک بهترین تیم بوددوره قبل.تساوی کردیم انگلیس مغرورشده وخودشوازپیش برنده میدونه تودردسرمیافته.مربیش گفت هرسه بازی میبریم ولی کورخونده
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    4 3
    خودشون به تاج دستور دادن معلومه نباید نگران باشن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 3
      توهم توطئه
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    7 1
    اگه بچه ها با تمام توان بازی کنن میشه امید وار بود البته اگه پشت صحنه کسی آزار نرسونه
  • GB ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    9 5
    15 سال هست انگلیس زندگی میکنم، اینها فقط ادعا دارن هیچی نیستن، فوتبال باشگاهی قوی دارن ولی بیشتر بازیکن های خوبش اصلا انگلیسی نیستن. به نطرم اگر یه ذره اعتماد به نفس داشته باشیم انگلیس رو راحت میتونیم متوقف کنیم.
    • اوف IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      من ۱۶ سال انگلیس زندگی می کنم
  • نام آشنا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    اصولا تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فارغ از اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی ایران است از اولین حضورش در سال 1978 کلا به شکل قابل قبول ظاهر شده.در 1978 در آرژانتین در مقابل تیم پرقدرت اسکاتلند یک گل به انها زدیم و گل تساوی هم گل به خودی توسط دفاع راست خومان اندرانیک اسکندریان وارد دروازه مرحوم ناصر حجازی شد. در 2014 در مقابل آرژانتین با تیمی ضعیفتر از تیم فعلی تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی پیش میرفتیم که خلاقیت لیونل مسی کار را به نفع تیم پر ستاره آرژانتین تمام کرد. هر چند که یک موقعیت 100% گل را هم داور صربستانی از اشکان دژاگه گرفت. در نتیجه هیچ گمانه زنی در باره نتیجه بازی ایران با تیم ملی انگلیس که حداقل روی کاغذ از آرژانتین ضعیفتر است نمیشود انجام داد.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 0
    من میگم ایران قویه
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    جوجه رو آخر پاییز میشمرن....
  • سینا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    خبرنگار عزیز مشرق نیوز ممنونم از مصاحبه ای که انجام دادی اما الآن بعد از برد ایران مقابل اروگوئه یکبار دیگر شنیدن این تحلیلگر و نویسنده فوتبالی انگلیسی جذاب است.
  • علیرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    بنظرم من بردن یا باختن ، صعود کردن از گروه یا حذف نشدن در اولویت دوم است . اولویت اول درست و خوب بازکردن هست . ما باید خوب و عالی بازی کنیم ، حالا اگر حریف بهتر بود ، مشکلی نیست او برنده باشد و صعود کند . باید انقدر خوب و شایسته باشیم که دیگران صعود ما از گروه را تحسین کنند و برآزنده ما بدانند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس