شلیک موشک‌ کالیبر روسیه از دریای سیاه به مواضع اوکراین

رسانه‌ها از حمله موشکی روسیه از دریای سیاه به مواضع ارتش اوکرین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز دوشنبه از حمله موشکی روسیه از دریای سیاه به مواضع ارتش اوکراین خبر دادند.

وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» روز دوشنبه در این باره نوشت که نیروی دریایی روسیه موشک‌های کروز «کالیبر» را از دریای سیاه به تاسیسات ارتش اوکراین شلیک کرده است.

نسخه‌های موشک پرتاب‌شده از کشتی، زیردریایی و هوا پرتاب و انواعی برای استفاده ضد کشتی، ضد زیردریایی و حمله زمینی وجود دارد. این موشک می‌تواند کلاهک جنگی تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم حمل کند.

موشک کالیبر در انواع مختلف ضد کشتی، حمله به اهداف زیر دریایی و حمله به اهداف زمینی ساخته شده است. این موشک را می‌توان از کشتی با استفاده از سامانه پرتاب عمودی پرتاب کرد.

شلیک موشک‌ کالیبر روسیه از دریای سیاه به مواضع اوکراین

بر اساس برخی گزارش‌ها، این موشک‌ها می‌توانند به اهداف دریایی تا فاصله ۳۷۵ کیلومتری و به اهداف زمینی تا فاصله ۲۶۰۰ کیلومتری اصابت کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای هوافضا،  موشکی و توپخانه روسیه همچنان به حملات دقیق علیه یگان‌ها و ذخایر نیروهای مسلح اوکراین در منطقه «خارکیف» ادامه می‌دهندو طی حملات ۲۴ ساعت گذشته یک انبار مهمات ارتش اوکراین  با ۴۵۰۰۰ تُن مهمات  نزدیی شهرک «وزنسنسک» در منطقه «میکولایف» منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه نیز  اعلام کرد که طی درگیری‌های چهارم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه) بیش از چهار هزار نظامی عضو نیروهای مسلح اوکراین کشته و بیش از هشت هزار نفر هم زخمی شدند.

 در واکنش به پیروزها ی ارتش روسیه در نبرد با اوکراین، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو  جمعه  گذشته گفت که حضور نیروهای این ائتلاف را به طور گسترده در مرزهای شرقی ناتو تقویت خواهد بخشید و صدها هزار نیروی ناتو در حالت آماده باش حداکثری قرار دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ناتو حجم زیادی از تسلیحات و مهمات را به اوکراین ارسال کرده و در تلاش هستیم که مانع از پیروزی روسیه شویم.»

استولتنبرگ افزود: «کشورهای عضو ناتو باید فعال‌تر در راستای تامین تسلیحات اوکراین از ذخایر خود و تولید تسلیحات جدید عمل کنند.»

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

یک رسانه آمریکایی به تازگی در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی آمریکا در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 1
    گنبد آهنین اسراییل
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      3 3
      موشنگ منظورت همون گنبد حلبی سولاخی هست دیگه، آره؟
  • UA ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    11 1
    این کارا آبرو رفته رو بر نمیگردونه!! روسیه جرأت داشت نمیگیم به آمریکا ، به نظامی های آمریکا در سوریه یه فشفشه پرتاب میکرد ، موشک ام لازم نیست!!! برا اوکراین دم در آورده !!! آلمان تانک پیشرفته بده به اوکراین ، اروپا جنگنده ، اوکراین ، مسکو رو ضمیمه خودش میکنه!! :))
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 1
      مگر روسیه فقط با اوکراین و سرباز اوکراینی میجنگد ؟ لابد ناتو هم به چشمهای کور شما فقط یک کشور است :)) شده قضیه دفاع مقدس ایران که بعد از پیروزی ایران صبح تا شب میگفتند ایران فقط با صدام و عراق در جنگ بوده :)) البته دفاع مقدس ایران با معجزه هایی همراه بوده :)) و اینکه 96 درصد کشورهای دنیا پشت صدام بودند :))
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 1
    این شکست چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد 8- مهمتر از موارد بالا از اول نیز معلوم بود که با شکست داعش پدرخوانده های داعش خود وارد میدان خواهند شد حالا تصمیم با مقام معظم سپاه است که ما 3 سال دیگر جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران شروع می کنیم یا در همان شرق اوکراین جنگ را تمام می کنیم 9- همه کارشناسان نظامی بر این اعتقادند که حمله نوعی دفاع محسوب می شود و حمله کردن آسانتر و کم هزینه تر است باید ارتش روسیه تا زمستان باید بصورت مرتب در مناطق شرق اوکراین پیشروی نماید در مقابل والسلام و رحمه الله و برکاته
  • علی۶۶۸۵۷ IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 2
    اوکراینی ها بعد از پیروزی های اخیرشان باعث شد پوتین رو مگسی کردند ..زد به سیم آخر..
  • US ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 0
    به این دلیل سلاح ها رو رها کردند و فلنگ رو بستند؟! خرس کاغذی، آبروی جنگ و ابرقدرتی رو با این طرز جنگ برد.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    دروغ هرچه بزرگ تر باور کردنش راحت تر .آخه کدام ارتشی 45000تن مهمات رو توی یک انبار ذخیره می کنه؟ اگر هم ذخیره کرد انفجار حاصل باید حداقل در حد و اندازهانفجار بیروت باشه که کل بندر رو ویران کرد تازه اون انفجار حاصل انفجار5000تن کود شیمایی نیرات آمونیوم بود نه چیز دیگه
  • محسن IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 2
    من به جمله تمسخر آمیز گنبد آهنین اسراییل + دادم (:
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 0
    روسیه گند زده با این ماموریت ویژه ش که. بزن بترکون بره دیگه. یا بگو غلط کردم برگرد سرجات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس