کد خبر 1416453
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹

جک برقی جزوی از سیستم های مکانیزه سازی و اتوماسیون صنعتی است که چند سالی است جای خود را در ساختمان ها و اماکن پرتردد پیدا کرده است، اگر شما هم قصد خرید جک برقی و درب اتوماتیک دارید و یا درباره آنها کنجکاو هستید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید تا علاوه بر درستی یا نادرستی خرید ان از چگونگی و انواع آنها نیز آگاه شویم.

جک برقی چیست ؟

جک برقی بخریم یا نه ؟

شاید تا چندین سال پیش کسی تصویر هم نمیکرد که میتوان درب ها را از راه دور باز و بسته کرد، اما به مرور و رفته رفته با گسترش دانش و ایجاد نیاز سیستم های اتوماسیون و مکانیزه سازی درب ها ابداع شدند.

تا مدت ها قبل که آمار بروز ارتکاب دزدی و قیمت خودرو ها کمتر بود وجود پارکینگ برای منازل دغدغه خاصی به حساب نمی آمد اما اکنون راحتی استفاده از خودرو ها با وجود پارکینگ ها و تامین امنیت آنها به نکته ای حساسیت برانگیز تبدیل شده است، لذا درب پارکینگ مهم ترین بخش آن برای تامین امنیت آن است.

جک برقی تنها سیستمی است که به ما این امکان را میدهد بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو درب را باز و یا بسته کنیم، جک های برقی در انواع مختلفی در بازار های صنعتی سیستم های برقی وجود دارند که شاید یکی از مهم ترین شاخصه های آنها برند های تولید کننده آنهاست، برند جک پارکینگی مشخص کننده میزان کیفیت و مرغوبیت جک پارکینگی و همچنین محل تولید آن است.

به صورت کلی جک برقی مجموعه ای متشکل از قطعات و اجزای مختلفی است که سبب میشود که درب های کوچک و بزرگ پارکینگ ها با فشردن یک دکمه از ریموت از راه دور باز و یا بسته شوند، همچنین امنیت این درب ها به نسبت امنیت درب های معمولی به مراتب بهتر و بالاتر است.

انواع جک برقی

همانگونه که بالاتر گفتیم جک های برقی به جهت بهینه سازی برای انواع مصارف به چند دسته مختلف تقسیم شده و در وزن ها و اشکال مختلف طراحی و تولید میشوند که برای پاسخ به سوال جک برقی بخریم یا نه ؟ باید آنها را بشناسیم، یکی از محبوبترین و پرمصرفترین آنها جک برقی بازویی است.

جک پارکینگی بازویی

جک برقی بخریم یا نه ؟

جک برقی بازویی یکی از انواع جک های درب اتوماتیک است که مدت هاست که برای ساختمان های مسکونی و اداری با تردد های پایین و متوسط مورد استفاده قرار میگیرند، درب های اتوماتیک بازویی قابلیت های مختلفی مانند باز و بسته شدن چند زمانه، امکان باز کردن از طریق آیفون تصویری، امکان تعریف میزان زاویه باز و بست و بسیاری ویژگی های دیگر را در خود جای داده اند.

جک پارکینگی بازویی به علت مصارف بالا در ساختمان های مسکونی که تعداد تردد متوسط بین 50 تا 60 بار در روز دارند بسیار گزینه مناسبی است، دلیل اینکه جک های پارکینگی بازویی برای درب های دولنگه گزینه های مناسبی هستند اعم است از :

  • جک های پارکینگی بازویی متناسب با هر نوع درب و سازه در مدل های مختلف طراحی شده اند
  • جک برقی بازویی معمولا ارزان قیمت و در دسترس تر از سایر مدل های جک برقی پارکینگی است
  • جک های بازویی به نسبت سایر مدل های جک ها معمولا استهلاک و خرابی کمتری دارند و در صورت خرابی پشتیبانی بهتری از آنها صورت میگیرد.
  • انتخاب، خرید و نصب و راه اندازی جک برقی بازویی به نسب سایر مدل های جک پارکینگی راحت تر است

همچنین جک های بازویی به دلیل تولید در تیراژ های بالا و مورد استفاده قرار گرفتن در اکثر ساختمان های مسکونی و تجاری بومی سازی شده و هم اینک شرکت های بسیاری در ایران مشغول به تولید جک پارکینگی اتوماتیک در ایران هستند، از برند های سرشناس و مطرح در حوزه تولید دربازکن های برقی اتوماتیک میتوان به برند جک پارکینگی سیماران، محک، پرشین پاور، یال، بتا و چندین برند دیگر اشاره کرد.

درب های اتوماتیک بازویی در مجموعه های کامل تولید و روانه بازار میشوند اغلب پک های محصولات جک برقی بازویی شامل یک جفت بازو جک برقی، مدارفرمان و متعلقات آن مانند چشمی فتوسل، ریموت و خازن های مدار، فلاشر و پایه و یراق آلات نصب میشوند، خلاص کن بازو ها که برای آزاد سازی بازو ها در مواقع قطعی برق در نظر گرفته میشوند عضو مهمی از پک درب های اتوماتیک بازویی هستند، همچنین اکسسوری ها و اجزای سفارشی و جک های پارکینگی مانند قفل برقی نیز از موارد انتخابی جک های پارکینگی هستند.

جک پارکینگی ریلی

جک برقی بخریم یا نه ؟

جک برقی ریلی یا کشویی یکی از مدل های درب اتوماتیک است که میتواند درب های سنگین و عرض ریلی را باز و بسته کند درب های ریلی به نوعی از درب ها میگویند که به صورت کشویی در قاب درب و یا پشت دیوار باز و یا بسته میشوند.

معمولا اینگونه درب ها برای ساختمان های اداری و کارخانجات مورد استفاده قرار میگیرند دلیل استفاده از آنها را نیز میتوانیم به امکان استفاده از تمام فضا در عمق و امکان بزرگتر در نظر گرفتن بازشو درب تعمیم دهیم.

جک های برقی ریلی بایستی متناسب با ویژگی های درب در نظر گرفته شوند یکی از پارامتر های مهم در انتخاب و خرید درب اتوماتیک ریلی وزن درب است که بایستی به طور حدودی در نظر گرفته شده و جک برقی مورد نظر حداقل 10% بیشتر از اندازه وزن درب خریداری شود تا در صورت بروز خرابی درب و عدم روان بودن آن اخلالی در سیستم ایجاد نشود، همینطور یکی دیگر از معیار های انتخاب درب ریلی عرض درب است که بایستی به صورت صحیح اندازه گیری شده و موتور ریلی متناسب با آن خریداری شود.

جک های پارکینگی ریلی مانند سایر سیستم های درب اتوماتیک توسط چندین برند ایرانی و خارجی تولید و پشتیبانی میشوند.

پاسخ به سوال جک برقی بخریم یا نه ؟

همانگونه که میدانیم امنیت بها ندارد و ما انسان ها بایستی همواره در بهبود و توسعه آن فعال باشیم، درب های اتوماتیک نیز به مانند سایر سیستم های حفاظتی و امنیتی مثل دوربین مدار بسته ، دزدگیر اماکن و بسیاری از سیستم های دیگر امنیتی به صورت درست و صحیح انتخاب، خریداری و استفاده شوند تا علاوه بر برقراری امنیت و لذت بردن از ان از راحتی و سهولتی که در اختیارمان قرار میدهند بهره مند شویم، لذا در جواب سوال جک برقی بخریم یا نه ؟ باید بگوییم که در صورتی که شما هم دوست ندارید در سرما و گرما برای باز کردن و بستن آن پیاده شوید و امنیت منزل و محل کارتان برایتان اهمیت دارد، بله خرید درب اتوماتیک اقدامی صحیح در راستای بهبود امنیت محل زندگی و کار شماست.

کلام پایانی

همه ما همواره در معرض تهدیدات و نا امنی هایی هستیم که ممکن است برایمان خطرناک باشند، ما با خرید و استفاده از سیستم های ایمنی و مراقبتی میتوانیم تا حدودی جلوی اتفاقات مربوط به آنهارا گرفته و آرامش را در محل زندگیمان برای خود رقم بزنیم.

در این مقاله کوشیدیم تا با مطرح کردن مشکلات و راهکار های ان در حوزه هوشمند سازی درب ها با شما سخن بگوییم، که اگر سوال یا ابهامی در خصوص آنها برایتان وجود داشت مرتفع گردیده باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس