تایوان: ارتش چین حمله به ناوهای آمریکا را شبیه‌سازی کرده است

وزارت دفاع تایوان در گزارشی به پارلمان نوشته است نیروهای چینی در رزمایش‌های خود حمله به کشتی‌های جنگی آمریکایی را شبیه سازی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد چین در رزمایش‌های خود، حمله به کشتی‌های جنگی آمریکایی را تمرین کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در گزارشی اعلام کرد، چین قصد دارد در صورت وقوع جنگ، مانع از کمک نیروهای خارجی به تایوان شود.

در این گزارش هشدار آمیز که برای پارلمان تایوان تهیه شده و نسخه‌ای از آن به دست رویترز رسیده آمده است که چین در حال تقویت آمادگی رزمی برای حمله به این جزیره است.

وزارت دفاع تایوان در این گزارش نوشته است: «چین از تمرینات رزمی برای انجام حملات شبیه‌سازی شده علیه کشتی‌های آمریکایی استفاده کرده که وارد اولین زنجیره جزایر خواهند شد».

این گزارش مدعی شده که چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به زنجیره جزایر واقع در جنوب این کشور که از ژاپن تا فیلیپین و برونئی امتداد دارند، مسلط شود.

وزارت دفاع تایوان می‌افزاید، از شروع سال جاری میلادی، چین به‌طور فزاینده‌ای ارعاب نظامی علیه روحیه تایوانی‌ها را با برگزاری رزمایش‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

 در این گزارش آمده است، چین قادر است با استفاده از نیروهای ویژه، سیستم‌های فرماندهی تایوان را «نابود کرده» و به زیرساخت‌هی آن آسیب وارد کند. پکن همچنین می‌تواند با حملات الکترونیکی، سیستم‌های ارتباطی و فرماندهی این جزیره را مختل کند.

این وزارتخانه می‌نویسد، چینی‌ها قادر هستند تایوان را محاصره کرده و منابع تأمین انرژی و اقتصاد آن را قطع کنند اما پکن با موانع ترابری و لجستیکی برای به راه انداختن حمله‌ای تمام عیار روبه‌رو است.

این گزارش متذکر می‌شود، چین برای رفع این مشکل، از کشتی‌های ترابری غیرنظامی در رزمایش‌های اخیر خود استفاده کرده تا حمایت لجستیکی ارتش خودرا برای هرگونه حمله به تایوان تقویت کند و از سوی دیگر اولین ناو هواپیمابر چین سال ۲۰۲۵ در اختیار ارتش قرار خواهد گرفت.

در این گزارش بدون اشاره به جزئیات آمده است، چینی‌ها جنگ اوکراین را با دقت مطالعه کرده و برنامه‌های خود برای حمله به تایوان را «اصلاح» کرده‌اند.

وزارت دفاع تایوان برای قانون‌گذاران توضیح داده است که چین ممکن است از «تاکتیک‌های مناطق خاکستری» برای تغییر وضعیت نظامی منطقه استفاده کند که استفاده از پهپادها و قایق‌های بدون سرنشین از جمله آن‌ها است.

هم‌زمان با انتشار این گزارش، امروز (پنجشنبه) تایوانی‌ها برای اولین بار اعلام کردند یک پهپاد ناشناس را سرنگون کرده‌اند. وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مستقر از دستورات برای دادن هشدار خروج به پهپاد پیروی کردند اما هشدارها موثر واقع نشد. این پهپاد با آتش دفاعی سرنگون شد».

رسانه‌ها پیش‌تر از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپادهای ارتش چین خبر دادند. وبگاه «فوکوس تایوان» گزارش داده بود یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپادهای چینی شلیک کردند و به دنبال آن، این پهپادها به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا  به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است. بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند.

چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ازتبریز IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 5
    باسلام واحترام اگر چین به این زودی مغرور شود وبی جهت به تایوان حمله کند نشان دهنده آن است که علیرغم پیشرفت های اقتصادی از افراد آگاه وخلاق بی بهره است وبزرگ باشعوری ندارد
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      برو ایل گلی یکم باد به کلت به خوره شاید دست از توهم برداشتی
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 1
    با تصرف تایوان توسط چین در یکی دو ماه آینده، و با توجه به بحران انرژی در غرب و زمستان پیش رو و درگیری کشورهای گوناگون اروپا بر سر منافع، به زودی شاهد شکست جبهه غرب به رهبری آمریکا برابر جبهه شرق با محوریت و راهبری ایران خواهیم بود.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    چین هیچ غلطی نمی تواند بکند. خِلاص
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    چین جرات حمله به آمریکا و ناوهای آن را ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس