رزمایش مشترک فیلیپین و آمریکا با حضور سه هزار نیروی نظامی آغاز شد

آمریکا و فیلیپین رزمایش گسترده سه‌هفته‌ای را با عنوان «سالاکنیب» (سپر) و با مشارکت حدود سه هزار پرسنل در «فورت ماگسایسای» بزرگ‌ترین پایگاه نظامی فیلیپین آغاز کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، این رزمایش که از دوشنبه آغاز شده، بخشی از تمرینات مشترک نظامی سالانه میان آمریکا و فیلیپین است و اولین مرحله آن تا چهارم آوریل (۱۵ فروردین) ادامه خواهد داشت و مرحله دوم این رزمایش در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

هدف از این رزمایش تقویت همکاری نیروهای فیلیپین و آمریکا در جریان عملیات‌ نظامی است.

تمرینات نظامی دو کشور در سال جاری تمرکز ویژه‌ای بر دفاع هوایی و عملیات‌ ساحلی و دفاع در برابر تهاجم خارجی خواهد داشت.

رومئو براونر فرمانده ارتش فیلیپین گفت: ما علاوه بر تمرینات عادی، برنامه‌هایی داریم که تاکتیک‌های آموخته‌شده از جنگ روسیه و اوکراین نیز در آنها گنجانده شده است.

وی افزود که مناقشه اوکراین نشان داد که به «یک ارتش بسیار قوی برای دفاع خود» نیازی نیست بلکه «اراده مردم برای مبارزه» مهم‌تر است.

فرمانده ارتش فیلیپین همچنین اظهار کرد: ما شاهد پایان گروه‌های کمونیستی در کشورمان هستیم و اینک بر دفاع سرزمینی تمرکز کرده‌ایم. ما و نیروهای آمریکایی در رزمایش سالاکنیب سناریوهایی را تمرین می‌کنیم که به ما اجازه می‌دهد برای مقابله با دشمن خارجی با یکدیگر همکاری کنیم.

فیلیپین در ماه فوریه با تمدید «توافقنامه همکاری دفاع پیشرفته ۲۰۱۴» مجوز ادامه دسترسی آمریکا به تاسیسات نظامی خود را صادر کرد.

گزارش‌ها حاکی است که هدف از این اقدام مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه در بحبوحه تنش‌های ارضی در دریای چین جنوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدصالح چگینی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    نصف افسرای پنتاگون بعدش خودکشی میکنند وروانی میشوند
  • پرهام IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    مردم فیلیپین اگر تاریخ شون بدونن ک امریکا چند میلیون فیلپینی قتل عام کرده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس