کد خبر 1412065
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
مقام ارشد تایوان به آمریکا می‌رود

در ادامه اقدامات تنش‌آفرین و بحران‌زای مقامات تایوان و آمریکا، یک مقام ارشد تایوان قرار است ماه سپتامبر «برای جلب توجه بین‌المللی» به واشنگتن سفر کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در ادامه تنش‌ها بین چین و آمریکا «چیو تای سان»، رئیس شورای امور چین در دولت تایوان قرار است ماه سپتامبر به آمریکا سفر کند.

به نوشته رویترز، این مقام تایوانی در ماه سپتامبر برای دیدار با مقامات دولتی و برخی اندیشکده‌ها به آمریکا سفر می‌کند. چیو تای سان در ششم سپتامبر در اندیشکده بروکینگز سخنرانی خواهد کرد و روز بعد نیز به اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» خواهد رفت.

شورای امور چین در تایوان بدون اشاره به جزئیات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد چیو تای سان با مقامات آمریکا دیدار خواهد کرد و هدف از سفر او به آمریکا «جلب توجه بین‌المللی برای حمایت از تایوان» است.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی به جزیره تایوان، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند و این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد. دیروز نیز «مارشا بلکبرن»، از اعضای کمیته‌های بازرگانی و خدمات مسلح سنای آمریکا وارد تایوان شد.

دولت چین در واکنش به سفرهای تنش‌زای مقامات آمریکایی به تایوان، ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه این جزیره و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و مذاکرات تغییرات اقلیمی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن، رزمایش‌های گسترده و چند روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس