کد خبر 1413516
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
هشدار تایوان؛ پهپادهای چین را سرنگون می‌کنیم

وزارت دفاع تایوان در اقدامی چالش برانگیز مدعی شده که پهپادهای ارتش چین را که به هشدارها پاسخ نمی‌دهند سرنگون خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در حالیکه ارتش چین کماکان قدرت نظامی خود را به تایوان نشان می‌دهد، مقام‌های نظامی تایوان مدعی شده‌اند که قادرند پهپادهای تایوان را سرنگون کنند.

وبگاه «درایو» روز سه شنبه در این زمینه نوشت، وزارت دفاع  تایوان در اقدامی چالش برانگیز اعلام کرده  که در آینده پهپادهای ارتش چین را که به هشدارها پاسخ نمی‌دهند، سرنگون خواهد کرد. مقامات نظامی این جزیره اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی پهپادی توسعه‌ یافته بومی را در سراسر قلمروی جزیره مستقر خواهند کرد. اینکه دقیقاً چه نوع سامانه دفاعی پهپادی برای استفاده در چنین سناریوهایی برنامه ریزی شده است، مشخص نیست.

این در حالی است که حملات پهپادهای چینی بر فراز جزایر «کینمن» و همچنین «ماتسو» در حال انجام است. قلمروی هوایی و دریایی تایوان همچنین مدتهاست که کانون فعالیت نظامی چین است.

ارتش چین در صورت جنگ با تایوان به طور قطع از انواع پهپادهای مختلف خود استفاده می‌کند. این پهپادها می‌توانند به ویژه در تلاش برای تخریب سامانه‌های دفاع هوایی تایوان که ممکن است در جزایر مستقر شوند، مفید باشند.

پکن که تایوان را بخشی از چین می‌داند، این تحرکات واشنگتن و متحدانش را مغایر اصل «چین واحد» و دخالت در امور داخلی چین می‌خواند و بارها بر آمادگی خودش برای حفظ حاکمیت چین تاکید کرده است.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است. بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند. چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است.

تایوان مدتی است که گرفتار ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است است.  (جزئیات بیشتر)

در تحولی دیگر، سخنگوی نیروی هوایی چین روز یکشنبه  گفت که هواپیماهای نظامی نسل جدید مانند سوخت‌رسان‌های «وای یو-۲۰» عملیاتی شده‌اند. «یانگ مینگهوی» از فرماندهان نیرویهوایی چین نیز گفت که هواپیمای وای یو-۲۰ عملکرد پروازی و ظرفیت حمل سوخت خوبی دارد که می‌تواند نبرد مداوم و قابلیت‌های حملات دوربرد نیروی هوایی را بهبود بخشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس