چین بار دیگر درباره تبعات مداخله جویی آمریکا هشدار داد

تحلیل‌گران می‌گویند در صورت ملاقات احتمالی کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رهبر منطقه‌ای تایوان در آمریکا ، این اقدام موجب تنش بین واشنگتن و پکن خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه گلوبال تایمز چین، طبق اخبار منتشر شده گفته شده است که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد در هفته‌های آینده با تسای اینگ ون، رهبر منطقه‌ای تایوان در ایالات متحده دیدار کند. تحلیلگران چینی نسبت به تنش بین روابط دو کشور هشدار دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که از تسای برای سخنرانی در کتابخانه بنیاد رونالد ریگان واقع در جنوب کالیفرنیا دعوت شده است که احتمالا قرار است با مک‌کارتی ملاقات داشته باشد.

یک روز پس از این گزارش، چین گانگ وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و با در دست داشتن قانون اساسی چین گفت که جزیره تایوان بخشی از سرزمین چین است.

وی گفت مسئله تایوان مسئله داخلی چین بوده و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد.

وزیرامور خارجه چین تاکید کرد: مسئله تایوان هسته اصلی منافع چین، شالوده سیاسی روابط چین و آمریکا، و اولین خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 1
    در قانون اساسی ایران خلیج فارس نام صحیح است
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    چین عاقل باشد بجای ریختن خون سربازانش در جنگ با کره و ژاپن به همان سبک امریکایی ها جنگ نیابتی روسها را حمایت می کند چون بعد روسیه نوبت به چین می رسد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    چین برای جنگ با ژاپن و تایوان و کره جنوبی کافی است ارتش ایران را به 200 فروند جی 1 مجهز کند تا ایران جریان نفت به سوی ژاپن کره و تایوان و حتی اندونزی درصورت پروبازی قطع نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس