سردار محمد حسین حمیدی

رییس پلیس پایتخت از افزایش حداقل ۳۰ درصدی ترافیک در پایان شهریور و ابتدای مهر همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور  پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به وضعیت ترافیک تهران پرداخت و اظهار داشت: ترافیک تهران رو به افزایش است و با یک شیب ملایم در حال حرکت است تا در نهایت به اول مهر برسیم.

وی گفت: حداقل افزایش ۳۰ درصدی ترافیک را در پایان شهریور و در ادامه بازگشایی مدارس در مهرماه داریم.

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: در خصوص وضعیت ترافیک تهران جلساتی را با دستگاه‌های مربوطه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تعداد جمعیت و خودرو در حال افزایش است و افزایش ترافیک دور از انتظار نیست تصریح کرد: ترافیک سنگین و آلودگی هوا در نیمه دوم سال از موضوعاتی است که دامنگیر مردم تهران می‌شود.

سردار حمیدی به اقدامات انجام شده برای کاهش و مدیریت ترافیک پرداخت و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت می‌گیرد حداکثر توان مجموعه حمل و نقل عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد؛ همچنین پیگیر هستیم تا ساعات شروع کار ادارات شناور شود.

وی ادامه داد: ساعت ترددکامیونت ها را تغییر داده و از ساعت ۹ قرار خواهیم داد تا ترافیک تشدید نشود؛ همچنین فعالیت های عمرانی در بازه زمانی ۲۰ شهریور تا هفته سوم مهرماه متوقف خواهد شد؛ البته این پیشنهادات ارائه شده و در حال بررسی است. 

سردار حمیدی یکی از مواردی را که باعث افزایش ترافیک می شود همزمانی ساعات شروع ادارات و دستگاه‌ها و مدارس دانست  و گفت: می توان با شناور کردن ساعت کاری این موضوع را مدیریت کرد؛ همچنین طرح های ترافیکی را با جدیت ادامه می دهیم.

سردار حمیدی اعلام کرد: میانگین به صورت روزانه هزار نفر در طرح موتویار آموزش می بینند؛ همچنین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت که فاقد پلاک بوده یا سایر جرایم را دارند توقیف می شوند.

سردار حمیدی با اشاره به اجرای طرح جناغی گفت: این طرح باعث مدیریت ترافیک می‌شود.

وی افزود: افرادی که از خطوط اضطرار تردد کنند ، برای انها اعمال قانون شده و به صورت ساعتی توقیف می شوند.

حمیدی با بیان اینکه طرح های انضباط ترافیکی در شش ماهه دوم سال ادامه پیدا خواهد کرد اظهار داشت: برخورد با موتورسیکلت های سنگین ادامه دارد.

وی درباره برخورد با وانت بارهایی که در کنار بزرگراه ها و معابر سد معبر می کنند گفت: میزان جریمه این خودروها بازدارنده نیست؛ بنابراین با مراجع قضایی هماهنگ کردیم و توقیف یک ماهه عملیاتی شد؛ این اعمال قانون در خصوص برخورد با وانت بارها و کسانی که با مشاغل خود سد معبر می کنند _مانند صافکاری‌های سیار کنار معابر_ اجرا می شود.

رییس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: ساماندهی جرثقیل های مستقر در بزرگراه‌ها که رها شده است در دستور کار قرار گرفته است؛ در دولت قبلی، وزارت کشور و وزارت صمت این وظیفه را از شهرداری گرفته و به اصناف واگذار کردند که متاسفانه وضعیت روز به روز بدتر شده و نارضایتی مردم را در بر داشته است.

حمیدی ادامه داد: ما با توجه به اینکه دیدیم متولیان نمی توانند این کار را انجام دهند جلساتی را با استانداری و شهرداری برگزار کردیم و قرار شد با جرثقیل هایی که در طرح ساماندهی نباشند برخورد شود ؛ در این زمینه سه الی چهار شرکت مجوز گرفته اند و از چند روز آینده با جرثقیل های غیر مجاز برخورد  و توقیف خواهند شد.

وی ادامه داد: براساس قانون مسئول بار و مسافر با شهرداری است و ما از وزارت کشور تقاضا داریم مصوبه دولت گذشته را لغو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    مدت هاست که هر روز(بجز تعطیلات) بین ساعت ۸ تا ۹ صبح، یک دستگاه موتورسیکلت( با شماره پلاک مخدوش) در مسیرشمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس در زیرپل شهید مطهری، در تخلفی آشکار با قرارگرفتن در پشت خودروهای شخصی متخلف، مانع دیده شدن پلاک عقب این خودروها می شود تا به راحتی و بدون پرداخت جریمه از محل طرح ترافیک عبور کنند. به طور مسلّم نیّت راکب این موتور سیکلت متخلف، مشخص است و حتما از رانندگان متخلفی که به این شکل از محل طرح ترافیک عبور می کنند وجهی دریافت می کند. لطفا این خبر را به راهنمایی رانندگی اعلام بفرمایید. شماره پلاک موتورسیکلت هم موجود است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس