کد خبر 1452767
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
پلیس با خودروهای پلاک مخدوش برخورد کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در جلسه مشترک با رئیس پلیس راهور تهران بر ساماندهی موتورسیکلت‌ها و مقابله با خودروهای دارای پلاک مخدوش تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلسه مشترک این معاونت و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور جلال بهرامی و سردار محمدحسین حمیدی برای تبادل نظر و تصمیم‌گیری در خصوص مسئولیت‌های مشترک این دو نهاد برگزار شد.

معاون شهردار تهران در این نشست افزود: باید بدون تعارف بگوییم که اگر در کف خیابان، مشکلی در حوزه حمل و نقل و ترافیک باشد، مسئول آن همه ما هستیم که امروز اینجا جمع شده‌ایم و نباید دنبال تقسیم تقصیر و معرفی مقصر باشیم و مسئولیت‌ها را روی دوش همدیگر بیندازیم چرا که سهم ما از تقصیرها و قصورها هر اندازه هم که باشد، باز در مقابل شهروندان مسئول هستیم و مردم از ما انتظار خدمت دارند.

بهرامی گفت: اگر در سال‌های اخیر، چند میلیون دستگاه موتورسیکلت، بدون ضابطه به این شهر اضافه شده‌اند، پلاک‌های مخدوش روز به روز افزایش می‌یابند و سایر بی‌نظمی‌ها و ناهنجاری‌های ترافیکی هر روز در شهر زیادتر می‌شوند، مسئولیت آن بر عهده شهرداری تهران و پلیس راهور است و رفع این نابسامانی‌ها جز با همراهی و همدلی این دو نهاد خدمت‌گزار، امکان‌پذیر نیست.

پوشاندن پلاک برای فرار از نظارت دوربین‌هاست

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در مدیریت ترافیک، امر به معروف باید از طریق پلیس راهور و با اِعمال قانون انجام شود و نهی از منکر از طریق شهرداری و با مهندسی و ایمن‌سازی ترافیک صورت گیرد.

بهرامی افزود: پوشاندن و مخدوش کردن پلاک خودروها از سوی برخی شهروندان برای فرار از نظارت دوربین‌ها و عدم پرداخت عوارض طرح ترافیک، یکی از معضلات حوزه ترافیک در سال‌های اخیر است که آمار آن هر سال رو به افزایش است و مقابله جدی پلیس با پدیده پوشاندن و مخدوش کردن پلاک ضرورت دارد، ضمن اینکه ما هم در معاونت حمل و نقل و ترافیک باید علاوه بر نصب دوربین‌های جدید، نسبت به تعمیر و بازسازی دوربین‌های موجود نیز اقدام کنیم تا این نوع تخلفات را کاهش دهیم.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از معضلات اصلی تهران در حوزه ترافیک که ایمنی، سلامتی و آسودگی شهروندان را به مخاطره انداخته است، تردد بی‌رویه و نابسامان موتورسیکلت‌ها در سطح شهر به ویژه در مناطق مرکزی است و هر روز شاهد هجوم گسترده موتورسیکلت‌ها به پیاده‌روها هستیم و بی‌نظمی و ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها، فضای شهر را دچار ناامنی و آشفتگی کرده و نقش فراوانی نیز در آلایندگی هوا دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: لازم است، ستاد ساماندهی موتورسیکلت‌ها با حضور پلیس راهور و مدیران شهری با برگزاری جلسات مستمر و منظم، نسبت به بررسی راهکارهای اجرایی برای مهار این معضل اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن GB ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    فقط حرف می زنید، اما عمل هیچی. چرا چند برنامه عمومی با مردم نمی‌گذارید و برایشان از هدف های حمل و نقل بهتر، کاهش آلودگی و ترافیک صحبت نمی کنید؟ و بعد از آن با جریمه های معنی دار، که واقعاً بازدارنده باشد، کمی آرامش را به خیابان ها بازگزدانید.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    من خودم موتور سوارم و از پلیس خواهش می کنم موتورهایی رو که روی پلاکشون شیشه دودی نصب کردن و با وسائل دیگه مثل زنجیر و یا ماسک روشو پوشوندن، برخورد قاطع بکنه. متشکرم!!!
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    برای ماشینم که در پارکینگ است جریمه عدم پرداخت عوارض بزرگراه پردیس آمده معلوم است که یک خودرو پلاکش را که تغییر داده مشابه پلاک من شده نصف روز پیگر شدم ولی نتیجه ایی نداشت.... این چه وضعی هست. این ظلم و بی عدالتی است که من تاوان یک متخلف را بدهم.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    بدلیل ضعف در قانونگذاری و اجرا، تخلف آسان و بدون هزینه شده است. در این هرج و مرج فقط افراد قانونمند آسیب میخورند...
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    نیروی انتظامی به سمت مردمی شدن نظارتها پیش نرفته است. چرا سامانه ناظر بعد از بروزرسانی از دسترس مردم خارج شده است.؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس