تل آویو

کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا، از تسلیم استوارنامه سفیر ترکیه به مقامات رژیم صهیونیستی در قدس خبر داد.

به گزارش مشرق، «ایریت لیلیان» کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا، گفت که سفیر ترکیه همانند سفرای سایر کشورها استوارنامه خود را در قدس ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه «زمان»، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا با بیان اینکه تل‌آویو از همه کشورهایی که تصمیم به انتقال سفارت خود به قدس گرفته‌اند بسیار خوشحال است، مدعی شد: «در حال حاضر کشورهای زیادی تصمیم به این کار گرفته‌اند».

لیلیان افزود: خوشبختانه ایالات متحده سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد، اما با این وجود باید واقع بین باشیم. دور از واقعیت است که ترکیه را یکی از اولین کشورهایی بدانیم که این کار را انجام خواهد داد؛ امیدوارم ترکیه در آینده سفارت خود را به قدس منتقل کند».

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آنکارا، بر مخالفت کشورش با هرگونه تغییر در وضعیت قدس و مسجد الاقصی تاکید کرده بود.

وی با بیان اینکه روند تعیین سفیر مشترک با ترکیه در سرزمین‌های اشغالی برای تل‌آویو بسیار متفاوت است، تاکید کرد: «اسرائیل در آینده تصمیم خواهد گرفت که سفیر تعیین‌شده شخصیتی سیاسی و یا دیپلمات باشد. امیدوارم روند انتخاب سفیر به موقع انجام شود و تنها چند هفته دیگر طول بکشد».

لیلیان ضمن اشاره به این که روابط تل‌آویو-آنکارا نزدیک به ۷۵ سال سابقه دارد، گفت: «من می‌توانم بگویم آنچه ما واقعاً در تلاشیم این بار انجام دهیم این است که سعی کنیم پایه‌های محکمی بسازیم که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشند. ما به خوبی از بحران‌ها در منطقه خود آگاه هستیم».

در حالی سفیر آنکارا قرار است استوارنامه خود را در قدس اشغالی به مقامات رژیم صهیونیستی تقدیم کند که روابط دو طرف در سال ۲۰۱۸، در پی تجاوز و سرکوب اشغالگران به فلسطینی‌ها تیره شد؛ فلسطینی‌هایی که از اعلام خبر به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» توسط ایالات متحده و انتقال سفارت واشنگتن به آن‌جا توسط «دونالد ترامپ» خشمگین بودند.

روز چهارشنبه ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) ترکیه و رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کامل روابط خود را اعلام کردند. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور کابینه رژیم صهیونیستی که به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند، از تصمیم‌شان مبنی بر بازگشت سُفرای دو طرف خبر دادند.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد؛ جایی که ارتش تل‌آویو در سال ۲۰۱۰ این ناوگان دریایی [ناوی مرمره] حامل کمک‌های بشردوستانه برای غزه تحت عنوان «ناوگان آزادی»، حمله کرد و ۱۰ سرنشین کشتی را به شهادت رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 6
    لعنت بر اردوغانه منافق و نژادپرست
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 4
    خاک عالم توسر اردوغان وسران ترکیه منافق ازیطرف ادعای ازادی قدس داره از اینطرف نوکروغلام حلقه بگوش ارباب یهودیشه. نجاست ونفاق متلاشی میکنه این سران خیانت کارترکیه واعراب حاشیه خیلج ک شدن مزدور مستعمره غرب ویهودیان. یعنی مردم ترکیه همینقدر بخاریاغیرت دارن پس الکی طرفداری فلسطین میکنن همش شعاربوده؟؟ چراانتقادی جرات ندارن بکنن!!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام خدا بر یاران حسین ع سلام خدا بر لشگر شاهِ جهان مهدی فاطمه، سلام خدا بر پیاده های راه اربعین
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    قوم اهریمنی خزر نیای هم مردم ترکیه و باکو است و هم یهودیان اشکنازی. خزرها همان یاجوج و ماجوج داستانهای دینی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس