تعیین سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه

پس از اینکه رژیم صهیونیستی و ترکیه درباره تبادل سفیر توافق کردند، وزارت خارجه تل آویو سفیر خود در آنکارا را تعیین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، پس از اینکه رژیم صهیونیستی و ترکیه درباره تبادل سفیر توافق کردند، وزارت خارجه تل آویو «ایریت لیلیان» را به عنوان سفیر خود در آنکارا را تعیین کرد.

وی درحال حاضر کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا است و نقش قابل توجهی را در عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی ایفا کرده است.

پیش از این ترکیه و رژیم صهیونیستی از توافق برای عادی سازی روابط و تبادل سفیر میان دو طرف خبر داده بودند. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که کمتر از دو هفته از جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت ۴۹ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۳۶۰ نفر دیگر می‌گذشت.

یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در این باره گفته است: از سرگیری روابط با ترکیه یک دارایی مهم برای ثبات منطقه‌ای و نوید اقتصادی بسیار مهم برای ما است.

برخی کارشناسان معتقدند که آنکارا از بحران های اقتصادی مختلف رنج می برد و اردوغان راه حل این مشکلات را بهبود روابط آنکارا – تل آویو می داند و وی به همین خاطر سران رژیم صهیونیستی را دعوت به بهبود و تقویت روابط با ترکیه می کند، دعوت «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و فرستادن وزیر خارجه ترکیه به تل آویو همه در راستای همین هدف انجام شده است.

گفتنی است، اسحاق هرتزوگ مارس گذشته به ترکیه سفر کرده و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    خیلی دلم روشنه بنظرم وقتی تل اویو بیایم وتوپایگاه موسادسابق قران وانجیل وتورات قرائت کنیم وصهیونیستهای اپارتایدفاسدنوکرفرعون رودیپورت وبازجویی کنیم
  • NL ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 3
    کثافتای نژادپرست و جنایتکار دور هم جمع شدن
  • مجتبی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 2
    ذات عجیبی دارند ،چرا خدا این قوم را برای یاری امام زمان انتخاب نکرد بیشتر درک میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس