شرط تل‌آویو برای بهبود روابط با ترکیه/ پای حماس در میان است؟

یک مقام صهیونیست به طور واضح و مشخص از دولت ترکیه خواست در راستای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، دفتر حماس در استانبول را تعطیل کند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه روسیا الیوم، ایریت لیلیان کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا در سخنانی گفت: وجود دفتر حماس در استانبول اصلی ترین مانع بهبود روابط اسرائیل و ترکیه است و این مساله محرمانه ای نیست که ما از ترکیه انتظار داریم که این دفتر را تعطیل کرده و کارکنانش را از این کشور بیرون کند.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه سفیر ترکیه در اراضی اشغالی، مراسم تقدیم استوارنامه خود را در قدس اشغالی برگزار خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که ترکیه در آینده نزدیک سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال دهد.

لیلیان با اذعان به اینکه کشورهای زیادی هنوز سفارت شان را از تل آویو به قدس انتقال نداده اند، افزود: اسرائیل از تصمیم کشورهای مختلف برای انتقال سفارت به قدس استقبال می کند.

وی افزود: آمریکا نخستین کشوری بود که سفارتش را از تل آویو به قدس انتقال داد، اما باید واقع بین باشیم، این یک انتظار غیر واقع بینانه است اگر منتظر باشیم ترکیه در صف اول کشورهایی باشد که سفارتش را به قدس انتقال می دهد.

گفتنی ترکیه و رژیم صهیونیستی اخیراً پس از تنش های ایجاد شده در روابط دوجانبه به ویژه پس از سال ۲۰۱۸( اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ)، از ازسرگیری کامل روابط و تبادل سفرا خبر داده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 2
    کاش ارتش ترکیه‌غیرت و وطن پرستی داشت و پایگاه های نظامی امریکای خبیث آریایی را در خاک ترکیه خراب میکرد.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    سلام خدا بر یاران حسین ع سلام خدا بر لشگر شاهِ جهان مهدی فاطمه، سلام خدا بر پیاده های راه اربعین
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 1
    قوم‌ایرانیِ لیدیه آناتولی رو به چه بدبختی رو انداخت این اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس