واشنگتن

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن از روند عادی‌سازی روابط ترکیه با سوریه حمایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ویدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده هم‌زمان با برداشته شدن گام‌هایی از سوی آنکارا برای ازسرگیری روابط با دمشق، موضع کشورش در قبال عادی سازی روابط ترکیه و دیگر کشورها با سوریه را اعلام کرد.

براساس گزارش روزنامه «زمان»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هدف ایالات متحده تقویت روابط دیپلماتیک با نظام اسد نیست و ما از سایر کشورها برای عادی سازی روابط با دمشق حمایت نمی‌کنیم».

این مقام آمریکایی، همچنین از عدم تمایل کشورش برای لغو تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد و خاطرنشان کرد که هیچ پیشرفتی در جهت راه حل سیاسی نمی‌بیند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که می‌خواهد سطح روابط بین کشورش و سوریه را پس از محدود شدن همکاری‌ها به ارتباطات اطلاعاتی افزایش دهد.

پاتل در مورد عملیات احتمالی ترکیه در سوریه گفت: «من مجدداً تاکید می‌کنم که ایالات متحده عمیقاً نگران افزایش فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه و به ویژه تأثیر آن بر غیرنظامیان است. ایالات متحده به حمایت از ادامه خطوط آتش بس موجود ادامه می‌دهد».

پیش از این، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که  کشورش بر اساس قوانین بین‌المللی حق دارد برای دفاع از امنیت مرزهای خود در خارج از کشور عملیات نظامی انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا مذاکرات با دولت سوریه آغاز می‌شود یا خیر، تاکید کرده بود که «رئیس‌جمهور کشور و وزرای مربوطه در این خصوص اظهاراتی داشتند که نشان می‌دهد که روند مذاکرات [با دولت دمشق] به وضعیت و شرایط مربوط می‌شود».

در حالی که ترکیه اعلام می‌کند به عملیات خود در مرزهای سوریه ادامه می‌دهد، «نضال قبلان» سفیر سابق سوریه در ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد که مهم‌ترین خواسته‌هایی که دمشق ممکن است برای احیای روابط با آنکارا مطرح کند، خروج شبه‌نظامیان این کشور از خاک سوریه و قطع حمایت از ‌گروه‌های تروریستی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 6
    ۵۰ بمب اتم امریکای آریایی در اینجرلیک دارد فریاد میزنه که ترکبه حتی نوکر هم نیست فقط نگهبان ساده برای بمب های امریکا است. ارتش ترکیه اصلا معنی وطن و استقلال رو نمیدونن
    • FI ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      مریض !!!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 1
      بمب اتم امریکای آریایی در اینجرلیک قرار داره؟ اونم 50 تا؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 2
      یکی مردم ترکیه رو نجات بده واقعا بمب اتم کشور بیکانه؟
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 3
    خخخخ ارباب دستوردادبه نوکرترکیه ایش ک حق اشتی نداری فقط بایدبا اسراییل اشتی کنی ونوکری.. ترکیه یعنی غیرت وشجاعت یه کشورجنگ زده ای مثل سوریه نداره ک نوکری یهودیان وغرب نکنه؟؟ ملت ترکیه شهامت ندارن انتقادکنن چرا شدن مستعمره غرب؟ 8پایگاه بزرگ تصرف غربه وجرات ندارن به غربی ها نه بگن
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 3
    تا زمان حیات اردوغان ، عادی سازی جز حماقت چیزی نیست
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 2
    بشار الاسد در تاریخ سربلند شد و جنایات اردغان در تاریخ ثبت میشه
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    حیدر گویان بر سر فاشیست میکوبیم و خاورمیانه را زیر چتر ایرانِ فرانژادی به صلح میرسانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس