کد خبر 1412017
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
لیز تراس: نمی‌دانم ماکرون دوست انگلیس است یا دشمن

وزیر خارجه انگلیس که گزینه تصدی نخست‌وزیری این کشور است، در گردهمایی حزب محافظه‌کار گفت که مطمئن نیست رئیس‌جمهور فرانسه دوست لندن است یا دشمن.

به گزارش مشرق، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی در گردهمایی حزب محافظه‌کار گفت که مطمئن نیست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دوست لندن است یا دشمن آن.

او که گزینه جانشینی «بوریس جانسون» و تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس است، در میانه تشویق شدید اعضای حزب در «نوریچ» گفت: اگر من نخست‌وزیر شوم، او (ماکرون) را بر اساس کردار قضاوت خواهم کرد نه گفتار.

تراس پس از این اظهارات به عدم تشخیص و خطر آسیب به روابط دیپلماتیک با فرانسه متهم شد و «میگل برگر» سفیر آلمان در انگلیس در انتقاد از اظهارات وی گفت: روابط با فرانسه برای بریتانیا اهمیت حیاتی دارد، بنابراین توصیه من این است که تا جای ممکن به دنبال رابطه نزدیک باشید.

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه، انگلیس را متحد فرانسه خواند و در جریان سفرش به الجزایر به خبرنگاران گفت: مردم بریتانیا، بریتانیا، صرف نظر از رهبرانش، و گاهی علی‌رغم رهبرانش یا اشتباهات کوچکی که ممکن است برای خودنمایی مرتکب شوند، ملتی دوست، قوی و متحد است.

برخی مسائل روابط انگلیس و فرانسه را در ماه‌های اخیر تحت تاثیر قرار داده که از جمله می‌توان به عبور قایق‌های مهاجران در کانال مانش که تراس مقامات فرانسوی را مسئول آن می‌داند، اشاره کرد. کانال مانش و حوادث مرگباری که در پی تلاش مهاجران برای سفر به سواحل انگلیس در آن روی می‌دهد همواره از محورهای تنش و اختلاف میان پاریس و لندن بوده است. مقامات انگلیس تلاش‌های انجام شده از سوی فرانسه برای کنترل و مهار این بحران را ناکافی می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 2
    انشاءالله که شیاطین به جان هم بیافتند شاید مظلومین کمی فراغت پیدا کنند آمین
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    3 2
    هر چه که هست فرانسه هم یک اشغالی مثل انگلیس است زیاد نگران نباش!
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 2
    هر چه که هست فرانسه هم یک اشغالی مثل انگلیس است زیاد نگران نباش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس