به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی تاکید کرد: در حالی که انگلیس با ادعاهای حقوق بشری قصد دارد پناهجویان را به روآندا بفرستد، ایران سال‌ها حتی در شرایط تحریمی و بدون کمک‌های رایج بین‌المللی میزبان مهاجران و پناهجویان افغانستانی بوده است.

واکنش سخنگوی دولت به طرح جنجالی انگلیس درباره پناهجویان

به گزارش مشرق،  انگلیس اخیرا اعلام کرد که در نظر دارد پناهجویان را به کشور آفریقایی "رواندا" بفرستد. همچنین شنیده شده لندن در چهارچوب این طرح جنجالی قصد دارد نظارت بر رفت و آمد در دریای مانش را به نیروی دریایی ارتش انگلیس واگذار کند و هدف از این طرح را منصرف کردن پناهجویانی عنوان کرده که از راه دریای مانش خود را به این کشور می‌رسانند.

گفتنی است کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان انگلیس و روآندا خواسته تا در مورد این طرح تجدید نظر کنند و هشدار داده که چنین اقدامی نه تنها مانع از انجام سفرهای خطرناک توسط پناهندگان نمی‌شود بلکه خطرات را تشدید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پادشاه IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 0
    رواندا و دیگر مناطق آفریقا تحت سلطه کشورهای اروپایی است و اونجا جنایت هایی میشه که قابل وصف نیست. سال ها پیش ، قبل از به وجود آمدن داعش،تصاویری دیدم از کشورهای آفریقایی که دقیقا مثل داعش بود.مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس.مرگ بر اسرائیل
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      3 0
      آقا در این یک مورد خاص من هم مثل بی بی سی و اینتر نشنال به چیز دیگه ای کار ندارم و فقط میخوام راجع به طبیعت زیبا و حیات وحش منحصر بفرد رواندا صحبت کنم و ورود این فراریان از ایران رو به اونها تبریک بگم، خیلی هم عالی!! یکم شیر نارگیل و گوشت سوسمار بخورن حال کنن!! خخخخخخخخخ
  • GB ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 2
    پناه جویانی که پول و تخصص ندارن باید تو کشور خودشون بمونن چه ایرانی چه افغانی
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 2
    پناهندگانی که هیچ تخصص و مهارتی ندارند با تعدادی بچه و زن بلند میشن و میرن انگلیس. خداییش به چه درد این کشور می خورن اینها؟ جز اینه که هزینه رو دستشون میذارند. اتفاقا کار درستی میکنه انگلیس. ما هم باید در برابر مهاجرین افغان همین سیاست رو عملی کنیم. اونایی که تخصص و مهارت دارن رو اجازه بدیم وارد بشوند. ایتها اقلا خودشون میتونن داخل کشور ایران هم گلیم خودشون رو از آب بکشند و هم کمکی به کشور هستند. بقیه بجز هزینه چی دارن؟ کار انگلیس کار درست و سنجیده ای ست.
  • مهدی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 1
    ورود بی ضابطه مهاجران هم کم به کشور ضرر نزده
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    ایران نیازمند نیروی کارگر هست. کارگر بیکار سراغ دارید؟ اگر بودند که انقدر دست مزد بالایی نداشتند. البته باید قانونمند شود.
  • FR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    تمام دنیا باید توافق کنند که تمام مهاجرین دنیا مخصوصا از خاورمیانه تا آفریقا هرچه پناهنده وجود داره سوار کشتی کنند ودر دریا غرق کنند مردم دنیا عادت کردن بجای اینکه در کشور خود بمانند وبا ظالمان .متجاوزان .حکومتهای دیکتاتور مبارزه کنند سرزمین خودشونو ول میکنن میرن غربت و عملیات فساد. خلافکاری. تروریستی انجام میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس