کد خبر 1335411
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
ترافیک سفرهای سیاسی تروئیکای اروپایی به مقصد مسکو

صدراعظم آلمان، وزرای امور خارجه و دفاع انگلیس و رئیس جمهور فرانسه برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین به مسکو سفر می‌کنند.

به گزارش مشرق، در پی تداوم تنش‌ها پیرامون اوکراین، مسکو طی هفته‌های آتی میزبان مقامات ارشد دولت‌های فرانسه، انگلیس و آلمان خواهد بود.

به نوشته وبگاه شبکه فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود به مسکو سفر خواهد کرد. او یک روز بعد نیز برای دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین وارد کی‌یف خواهد شد.

این شبکه فرانسوی نوشت، ماکرون روز گذشته (پنجشنبه) نیز در تماس‌های جداگانه با پوتین و زلنسکی درباره حل‌وفصل تنش‌ها در اوکراین گفت‌وگو کرد. ماکرون در این تماس‌ها تأکید کرد که حرکت به سمت کاهش تنش‌ها باید از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی طی شود. او همچنین بر اهمیت بحث درباره شرایط رسیدن به تعادل راهبردی در اروپا تأکید کرد که کاهش تنش در حوزه میدانی و تضمین امنیتی برای این قاره را به‌دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اندری کلین» سفیر روسیه در لندن روز جمعه اعلام کرد که «لیز تراس» وزیر امور خارجه و «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اواسط ماه جاری میلادی به مسکو سفر خواهند کرد. سفر تراس به روسیه قرار بود زودتر از این زمان انجام شود اما ابتلای او به ویروس کرونا این سفر را به تعویق انداخته است.

از سوی دیگر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان از برنامه دیدار خود با پوتین روسیه در آینده نزدیک خبر داده است. شولتز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که در آینده نزدیک به مسکو سفر خواهد کرد و در آنجا با پوتین دیدار می‌کند.

صدراعظم آلمان اظهار داشت: «البته من با رئیس جمهور روسیه نیز صحبت کردم و ما با دقت در حال آماده کردن همه چیزهایی هستیم که لازم باشد. من به ایالات متحده خواهم رفت (در هفتم فوریه)، همچنین به زودی در مسکو در مورد موضوعاتی که باید (در مورد آنها بحث شود) صحبت خواهم کرد». (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس