کد خبر 1409622
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
انتقام گیری خواستگار سابق پس از ۲۸ سال/ فرد مزاحم دستگیر شد

سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک پرونده هتک حیثیت با موضوع «انتقام گیری خواستگار سابق پس از ۲۸ سال در فضای مجازی» خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را دارد، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، مشخص گردید متهم خواستگار سابق شاکیه بوده که با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز نموده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه را فراهم نموده است.

عمران فر افزود: متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

عمران فر تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر عمل انجام داده شده بود، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و مشخص شد این فرد به دلیل کینه و مشکلاتی که قبلاً با شاکیه داشته است و جواب ردی که از ایشان شنیده است، اقدام به چنین کاری نموده بود.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

وی با توجه به انتخاب بستر شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی، به عموم مردم هشدار داد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرپرست پلیس فتا از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس