کد خبر 1466937
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
شرور مجازی در خوزستان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری شیادی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از افراد اخاذی می‌کرد.

به گزارش مشرق، علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان، اظهارکرد: در پی وصول چند مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی درفضای مجازی، در این راستا پرونده‌هایی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان پرونده و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس متهم شناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌ها و کشفیات صورت گرفته مشخص گردید که این متهم تصاویر بانوان را به شیوه‌های مختلف جمع‌آوری و به‌جهت سؤاستفاده از آن‌ها در تلفن هوشمند خود نگهداری می‌کرده است . در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

حسینی یادآور شد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس