توهین و تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه در فضای مجازی عامل بازداشت همکار شاکی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه یکی از شهروندان و تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه مربوط به ایشان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش مشرق بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او نموده و وی را تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس‌های جاسوسی و امنیتی خارجی

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی شاکی را تهدید به افشاء اطلاعات محرمانه می‌کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نوشتن مطالب خصوصی مربوط به ایشان تصاویری از وی منتشر می‌کند و همین امر موجب از بین رفتن آبروی شاکی شده است.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی مجرم که از همکاران شاکی بود در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی و رقابت کاری اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    اینا چندتا پیج درست میکنن یکی نیست عکس گربه هم در پروفایل میزارن یکی هم متوجه بشه بهش میگن روانی !!آره ما روانی هستیم چون مثل شما وصل نیستیم آزادانه خلاف کنیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس