اخاذی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یک متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی افراد از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط زن جوانی به پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاه‌برداری از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار کرد از طریق شبکه‌های اجتماعی با شخصی که ادعای فال‌گیری، رمالی و حل کردن مشکلات را داشته است، ارتباط گرفته، سپس متهم از وی درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده و پس از دریافت با تهدید شاکی نسبت به انتشار آن‌ها، اقدام به اخاذی از وی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد و در برابر مستندات ارائه شده به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

وی با اشاره به شیوه برقراری ارتباط متهم با قربانیان، تصریح کرد: متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی افراد از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است.

سرهنگ مرتضوی با توصیه به شهروندان و افراد جویای کار، خاطرنشان کرد: افراد سودجو ترفندهای مجرمانه را به شیوه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی ادامه داد: شهروندان به تبلیغات اغواکننده و فریبنده که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس