کد خبر 1408110
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
حماس: پیشنهاد عربستان ما را متحیر کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) پیشنهاد ریاض به درخواست این جنبش برای آزادی زندانیانش در عربستان را تکان دهنده دانست.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (یکشنبه) به شبکه المیادین گفتند که تماسی بین حماس و عربستان صورت گرفت اما با نتیجه ناامید کننده‌ای پایان یافت. 

این منابع افزودند که در زمینه تلاش این جنبش برای آزادی زندانیانش در زندان‌های عربستان به تازگی حماس و عربستان تماس برقرار کردند اما پاسخ ریاض به درخواست حماس تکان دهنده بود. 

آن‌ها توضیح دادند که این تماس در چارچوب تلاش‌ها و کمک‌های حماس برای آزادی زندانیانش در زندان‌های عربستان انجام شد.  

این منابع با اشاره به اینکه حماس از پاسخ دوگانه عربستان به درخواست خود که از طریق یک میانجی وزین مقیم عربستان انجام شد شوکه شده است، افزودند که ریاض با از سرگیری روابط با حماس و آزادی زندانیان این جنبش شرطی قرار داد که حماس نتواند آن را بپذیرد. 

آن‌ها فاش کردند که عربستان شرط قدیمی خود را برای قطع رابطه حماس با تهران را کنار گذاشته است اما در مقابل شرط کرده است که برای از ازسرگیری روابط شروط کمیته چهارجانبه بین‌المللی پیرامون فلسطین را بپذیرد. 

کمیته چهارجانبه بین المللی متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه به منظور آنچه از سرگیری روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها» نامیده می‌شود در سال ۲۰۰۲ تشکیل شد. 

منابع به المیادین گفتند که حماس از شرط عربستان مبنی بر ضرورت حل و فصل بین حماس و رژیم اشغالگر صهیونیستی متحیر شده است. 

آن‌ها تایید کردند که حماس به میانجی فلسطینی در عربستان اطلاع داده است که هرگونه توافق با رژیم اسرائیل یا از سرگیری روابط با عربستان را در صورتی که بر این اساس باشد، قاطعانه رد می‌کند.

جنبش حماس در بیانیه‌های پیشین خود اعلام کرده بود که حدود ۶۰ فلسطینی از جمله «محمد الخضری» از رهبران این جنبش و «هانی» فرزندش در زندان‌های عربستان در زندان به سرمی برند.

این درحالی است که حکومت سعودی از زمان آغاز بحث درباره پرونده بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان هیچ گونه اظهارنظر یا توضیحی ارایه نکرده است.

جنبش حماس در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که مسئولان سعودی درچارچوب موج بازداشت دهها فلسطینی که برخی از آنها تابعیت اردنی دارند، الخضری و فرزندش را بازداشت کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اهوازی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 3
    حماس هم سرانجام با اسراییل مصالحه خواهد کرد.ر
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    اینها به اشتباه فکر کردند اخوان المسلمین که بیشترشان روابط نزدیک با آنکارا و شخص اردوغان داشته اند مثل دور جدید فعالیت حزب اصلاح در یمن با همکاری ترکیه و عربستان و امارات رقم خورده چنین هم در مورد فلسطین و حماس هم دست میابند . اما معلوم میشه باز خطا کردند . و حماس در اقدامی مهم دست رد به سینه همراهان اسرائیل غاصب که علاوه بر محاصره غزه هر روزه اقدام به کشتن فلسطینیان از جمله کودکان معصوم میکند زده است . باید گفت مرحبا . غیر از این منطق ، انتظاری از مقاومت فلسطین نبوده و نیست
  • mojtaba SE ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 1
    گاهی وقتها ,اصلا نمیفهمم که چطور این حیوان دوپا ,جدا از اخلاق و سیاست و منافع شخصی خودش ,انقدر شعور داره که بتونه بین دنیای دروغ تا جنایت و دنیای صداقت و دلسوزی ,انتخاب کنه ,.این از عجایب بوده که چطور یک قبیله میان قبایل شرور و دزد و جنایتکار ,تونسته قبیله صادق و مهربان و دلسوز باشه مثل ما ایرانیها در طول تاریخ
  • اهوازی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    مشرق مرد باش و کامنت ها را کامل منتشرکن..این چندمین بار است که کامنت مرا ناقص منتشر میکنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس