کد خبر 1371586
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
ابراز امیدواری حماس به از سرگیری روابط با سوریه

معاون برون مرزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ابراز امیدواری کرد که تغییراتی در جهت از سرگیری روابط این جنبش با نظام سوریه ایجاد شود.

به گزارش مشرق، «موسی ابو مرزوق» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ابراز امیدواری کرد که روسیه تغییراتی ایجاد کند که عملاً امکان از سرگیری روابط حماس با نظام سوریه فراهم شود.  

وی درباره احتمال عادی‌سازی روابط حماس با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: امیدواریم اینطور باشد، این پرونده پیچیده است اما امیدواریم تغییرات زیادی ایجاد شود که عملاً امکان از سرگیری روابط ما با دمشق را فراهم کند.  

معاون برون مرزی حماس با اشاره به اینکه اساس چنین اموری رابطه ما با فلسطینی‌هایی است که در سوریه هستند، افزود:   روابط دیگری نیز در دستور کار است و امیدواریم در آینده تغییرات مثبتی برای از سرگیری روابط حماس با دولت سوریه ایجاد شود.  

روابط بین حماس و نظام سوریه از آغاز جنگ داخلی در این کشور در سال ۲۰۱۱ رو به وخامت گذاشت و از آن زمان جنبش حماس مواضع متضادی را علیه نظام سوریه اتخاذ کرد.  

ابومرزوق روابط حماس با ترکیه را با ثبات توصیف کرد و با اشاره به اینکه این جنبش متعهد به تفاهم و توافق است، در عین حال تصریح کرد: در روابط حماس با ترکیه سردرگمی بزرگی وجود دارد و این سردرگمی ناشی سیاست ترکیه در نزدکی به برخی طرف‌های منطقه اعم از مصر، عربستان، امارات و رژیم اسرائیل است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Karim IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    از گروه حماس منافقتر و دوروتر وجود ندارد.در جنگ سوریه به ایران وسوریه پشت کرد .به ترکه که متحد اسراییل است نزدیک شد.وبه محور مقاومت خیانت کرد.واگر روزی دولتی تشکیل بدن اولین کارشان دشمنی با ایران ودوستی با اعراب خواهد بود.
    • حمید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      گمراهی و اشتباه و هر چیزی مثل این صحیح است اما انگ منافق به حماس نمیچسبه. وقتی هر سال چندین فرمانده ارشد و دهها عضو حماس بخاطر دفاع از مقدسات من و شما ترور میشوند و مشی مجاهدینی مثل حاج قاسم هم در قبال حماس واضح است شما عزیز دل حق نداری زیر باد کولر درمورد اینها نظر بدی.
    • احمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 2
      از اخوانی جماعت غیر سلفی و افراطیون چیزی در نمیاد در تونس ،لیبی ویوریه و... ،نگاهی به تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در سوریه و عراق بیندازید ،السیسی فقط با زبان تفنگ آنها را ساکت میکند
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    چنانچه در کنارش روابط با ترکیه را تجدید نظر و یا طبق ضوابطی دائر کنند . برای خودشان و آینده فلسطین بسیار اهمیت دارد . متاسفانه با وجود اعمال اخیر جناب اردوغان با اضلاع مختلفش . اما با یک پایه . که از ابتدا مثل بازیچه، دائر اما به جهاتی و مصالحی که بر اندیشه اش مترتب ، که برای عام مجهول بوده . و اخیرا بقولی حال که شاید به آخرای خط رسیده ناچارا عیان شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس