کد خبر 1364796
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
بازداشت عمره‌گزار فلسطینی به جرم دعا برای آزادی مسجدالاقصی

منابع آگاه خبر دادند که نیروهای اطلاعاتی عربستان سعودی یک عمره‌گزار فلسطینی را به جرم دعا برای آزادسازی مسجد الاقصی بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که نیروهای سازمان اطلاعات عربستان سعودی یک عمره‌گزار فلسطینی را دستگیر کرده‌اند.

منابع آگاه در این خصوص خبر دادند که دستگیری فرد یادشده به علت دعای آزادسازی مسجد الاقصی با صدای بلند و حالت شعارگونه بوده است. این فرد که حین ادای عمره از خداوند می‌خواست مسجد الاقصی را آزاد کند، توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شد.

طبق این گزارش، شمار دیگری از عمره‌گزاران که پس از دعای این شهروند فلسطینی کلمه «آمین» را بر زبان آورده‌اند توسط  سازمان اطلاعات عربستان شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. المیادین در این ارتباط نوشت: «بازجویی چند کودک و عمره‌گزار دیگر را شامل شده که حین طی کردن مسافت میان صفا و مروه دعای آزادسازی مسجدالاقصی را تکرار کردند».

منابع مذکور در ادامه خبر دادند با آنکه دیگر افراد بازداشت شده آزاد شده‌اند، اما بازداشت عمره‌گزار فلسطینی به مدت پنج روز دیگر تمدید شده است.

سازمان اطلاعات عربستان سعودی در حالی این عمره‌گزار فلسطینی را دستگیر کرده است که در فوریه سال ۲۰۲۰ نیز ریاض کارزاری علیه فلسطینیان مقیم عربستان که حامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بودند، به راه انداخت.

از جمله مهم‌ترین افرادی که نیروهای سعودی او را دستگیر کرده بودند، «محمد صالح الخضری» نماینده سابق حماس در عربستان بود.

این عمره‌گزار فلسطینی در حالی دستگیر شده است که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پیشتر در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه آمریکایی «آتلانتیک» بیان کرده بود که تل‌آویو متحد بالقوه ریاض است.

ولی‌عهد سعودی در این خصوص گفته بود: «اما در خصوص ما، امیدوار هستیم که مشکل میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حل شود. ما به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی‌کنیم بلکه به آن‌ها به عنوان یک متحد بالقوه در بسیاری از منافع که می‌توانیم با هم آن را به دست آوریم، می‌نگریم. اما برخی از مسائل باید پیش از دستیابی به این امر، حل و فصل شوند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    مرگ بر آل سعود
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس