ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

همزمان با ارائه پیشنهاداتی از طرف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای جمع‌بندی مذاکرات رفع‌تحریم‌ها، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران اعمال کرد که با پاسخ قاطع تهران مواجه شد.

به گزارش مشرق، چماق یک نوع سلاح سرد است اما به یقین می‌توان گفت ابزار اصلی ایالات متحده در پیشبرد سیاست خارجی این کشور است. البته آمریکایی‌ها چماق را بزک با ابزارهای مختلف تزئین می‌کنند و به صورت خام از آن استفاده نمی‌کنند بلکه همچنان بتوانند برای سیاستمداران جهانی تازه به دوران رسیده ژست دموکراسی و صلح بگیرند.

امروز در قضیه‌ی مواجهه با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نیز همین راهبرد آمریکایی‌ها مشهود است.

جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا زمانی که در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور مبارزه می‌کرد، تاکید داشت که پس از حضور در کاخ سفید به توافقنامه‌ی هسته‌ای با ایران (موسوم به برجام) باز خواهد گشت، اما در عمل شاهدیم این حرف صرفاً مصرف انتخاباتی داشت و در عمل همان سیاست‌های دوران ترامپ پیگیری می‌شود.

بایدن همچنان در مسیر ترامپ!

جو بایدن که برای مواجهه با برجام همان مسیر ترامپ را آغاز کرد، ابتدا به جای بازگشت به برجام مذاکراتی فرسایشی را آغاز کرد و همزمان با میز مذاکرات از تحریم مضاعف به عنوان یک ابزار جهت اعمال فشار و امتیازگیری از ایران استفاده کرد.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

در تازه‌ترین اقدامات از این قبیل، وزارت خزانه‌داری آمریکا، دوشنبه اعلام کرد اسامی شرکت‌های جدیدی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

اسامی شرکت‌ها و کشتی‌ای که در فهرست تحریمی جدید خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند در زیر آمده است. این شرکت‌ها در امارات، چین، سنگاپور و مالزی مستقر هستند.

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا بعد از معرفی این تحریم‌ها مدعی شد که آمریکا به دیپلماسی با ایران متعهد است و در ادامه گفت: ایالات متحده همچنان به پیگیری مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند است. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش شود ما به اجرای تحریم‌ها در زمینه فروش غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

جوزف بورل: فضا برای مصالحه‌های مهم اضافی به پایان رسیده است

این تحریم‌ها در حالی علیه ملت ایران اعمال شد که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته (سه‌شنبه) در یادداشتی که در روزنامه فایننشال‌تایمز منتشر کرد ضمن اعتراف به شکست فشار حداکثری علیه ملت ایران، گفت: بعد از ۱۵ ماه مذاکرات فشرده و سازنده در وین و تعاملات بی‌شمار با طرف‌های برجام و آمریکا من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که فضای برای مصالحه‌های مهم اضافی به پایان رسیده است. من اکنون روی میز، متنی گذاشته‌ام که در آن، رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای برای احیای برجام به تفصیل شرح داده شده‌اند.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

وی تاکید کرده بود: لازم است برای مغتنم شمردن این فرصت برای موفقیت، تصمیم‌های لازم گرفته شوند. من هیچ جایگزین جامع یا مؤثر دیگری را در دسترس نمی‌بینم.

در همین راستا نیز علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان نیز از ارائه پیشنهادات کشورمان برای جمع‌بندی مذاکرات خبر داده بود و تصریح داشت: ‏ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به‌منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا آغار شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم.

وی افزود: ما به‌صورت نزدیک با شرکای برجامی خود، به‌ویژه هماهنگ‌کننده، به‌منظور ارائه فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان‌دادن حُسن نیت و مسؤولیت‌پذیری خود کار می‌کنیم. ایران آماده جمع‌بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی است، اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

این بار نیز آمریکایی‌ها در پاسخ به حسن نیت ایران تحریم‌های جدیدی را اعمال کردند اما در کم‌تر از چند ساعت پس از این اقدام نابخردانه، پاسخ محکمی از تهران دریافت کردند.

پیش به سوی ۱۹۰ هزار سو!

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی شب دوشنبه در گفتگویی با اعلام اینکه دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها سانتریفیوژ جدید صادر شده است، گفت: این سانتریفیوژها از انواع ماشین‌های پیشرفته هستند و قبلاً هم این موضوع به اطلاع آژانس رسیده است.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

وی افزود: این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR۶ است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به آنها گاز تزریق می‌شود.

کمالوندی خاطرنشان کرد: در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته، به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR۶ که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR۶ و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این اقدام دولت آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران اولاً در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع، محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیاً همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سو احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این تحریم‌ها درست همزمان با شرایطی که مردم ایران در اثر سیل متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند، به روشنی ماهیت مزورانه و تسلیت نمایشی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را آشکار کرده است.

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقداماتشان می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در حاشیه نشست بزرگداشت حقوق بشر و کرامت انسانی ضمن گفتگو با خبرنگاران در واکنش به این اقدام آمریکا با اشاره به صدور قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان گفت: در هفته جاری با توجه به اینکه اخیراً آقای بورل هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ابتکاری را ارائه داد و متنی را به همه طرف‌ها شامل ایران، ۱+۴ و آمریکا ارائه کرد و همه طرف‌ها در پایتخت‌ها در حال بررسی این متن و توافق برای جمع شدن دور میز مذاکره و مرحله جدیدی از مذاکره در وین هستیم، روز گذشته (دوشنبه) دهم مرداد ماه شاهد صدور یک قطعنامه جدید از سوی آمریکا بودیم.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

وی افزود: ما در پاسخ به این اقدام آمریکا، از شب گذشته و براساس تصمیمی که گرفته شد، نسبت به گازدهی به صدها سانتریفیوژ نسل جدید اقدام کردیم. آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقداماتشان می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اشاره‌ای به رفتار اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی در صدور قطعنامه علیه کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرد و گفت: به یاد دارید که در هفته‌های گذشته در حالی که ما برای مرحله جدیدی از مذاکرات آماده می‌شدیم، به یکباره طرف آمریکایی در اقدامی غیرمنطقی، با هدف امتیاز گرفتن در میز مذاکره، طرح قطعنامه‌ای را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد و قطعنامه‌ای را روی میز گذاشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: واقعاً ما متعجب شدیم از اینکه در حالی که در همان زمان و به کرات در این ایام، دائماً از طرف آقای بایدن پیام‌هایی را با واسطه‌ها دریافت می‌کنیم که آمریکا حسن نیت دارد و برای رسیدن به توافق جدی است، اما به یک باره قطعنامه را روی میز آژانس می‌گذارند. ما پاسخ متقابل و قاطع خود را در آن مرحله به طرف آمریکایی دادیم.

هشدار سخنگوی وزارت امور خارجه به فرانسه و انگلیس!

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به صراحت نسبت به همدستی دو کشور فرانسه و انگلیس در این ماجرا هشدار داد و تاکید کرد: انگلیس و فرانسه به جای آنکه دوشادوش مقصر وضعیت فعلی برجام بایستند، باید به متحدشان فشار بیاورند که تصمیمات لازم را برای یک توافق پایدار و قوی اتخاذ کند. ناکارآمدی تهدید و تحریم پیش از این ثابت شده است.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تحریم‌های آمریکا، گفت: موضع آمریکا در سیاست فشار حداکثری شکست خورده و امیدی به اینکه از این سیاست نتیجه‌ای حاصل‌شان شود، ندارند اما رفتار دوگانه یا چندگانه آنها را شاهد هستیم.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

اسلامی تاکید کرد: ایران همواره تاکید کرده و مجدد نیز تاکید می‌کند که تمام فعالیت‌های هسته‌ای آن مطابق با پادمان و NPT است. از این رو در اجرای قانون لغو تحریم‌ها و در پاسخ به این تحریم‌ها، گاز دهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم.

اسلامی: اراده ایران محکم است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با این اقدام به آنها نشان می‌دهیم اراده ما، اراده مستحکمی است و برای لغو تحریم‌ها از هیچ گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است کوتاه نخواهیم آمد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام سازمان انرژی اتمی گفت: اقدام سازمان انرژی اتمی در راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ پیام مهمی برای دنیا خواهد داشت، از این جهت که جمهوری اسلامی ایران امروز شرایط متفاوتی دارد و به عنوان یک قدرت هسته‌ای مطرح است؛ البته ما این اقتدار هسته‌ای را همواره در مسیر صلح‌آمیز به کار می‌گیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته سازمان انرژی اتمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی درباره این اقدام ارائه شده است و فعالیت‌های ما کاملاً در مسیر صلح‌آمیز پیش می‌رود.

ضرب شست اتمی تهران به واشنگتن / پایان دوره «فشار-مذاکره»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تأثیر این اقدام بر روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: قطعاً به نقطه‌ای رسیدیم که طرف مقابل به راحتی نمی‌تواند درخواست تعطیلی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ما را داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شرایط ایران با زمانی که برجام امضا شد، متفاوت است

وی اظهار داشت: امروز شرایط جمهوری اسلامی ایران با ۵ سال گذشته متفاوت است، چرا که ما مسیرهایی را طی کردیم که غیرقابل بازگشت است. به بیان دقیق‌تر، شرایط امروز ما با زمانی که برجام امضا شد، کاملاً متفاوت است و قابلیت بازگشت به آن نقطه را نداریم.

در پایان می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که احتمالاً غرب تاکنون متوجه شده باشد که در تهران «کشتی‌بان را سیاستی دگر آمد» و حتماً در برابر هر اقدام خصمانه خود، پاسخی به مراتب جدی‌تر از گذشته خواهد گرفت. اکنون که قرار است دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین آغاز شود دست هیئت ایرانی از گذشته پرتر خواهد بود.

شاید اگر همان وقت که ترامپ از برجام خارج شد و دولت وقت ایران، یک سال منفعلانه عمل نمی‌کرد و از همان ابتدا با اقدامات متقابل پاسخ گستاخی رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به حقوق بین الملل را داده بود، امروز درس عبرتی برای دولت جدید آمریکا بود تا در مقابل قوانین بین‌المللی و شناسایی حقوق ملت‌ها محترمانه عمل می‌کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • خلیلی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    96 32
    مرگ بر آمریکای کثیف
    • RU ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      17 3
      مرگ بر امریکا و صد برابر مرگ بر دوستداران و نوکران امریکا
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      5 3
      این نکته خیلی مهمی هست:تحریم همزمان باسیل آن هم وسط تابستان!به نظرم صدونودهزارسو،باید دوتانقطه دیگه جلوش اضافه بشه تاهشت رقم بشه به جای عددشش رقمی فعلی باتمام توان،درکمترین زمان ممکن
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      سجاد غریبی را بفرستید. یلی هست برای خودش
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      کثیفتر از آمریکا پیدا نمیشه
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    50 16
    بابا بنده خداها هنوز نفهمیدین این نسناسهای بی همه چیز دارن بازیتون میدن و هر از چند گاهی که خوب به سازشون رقصیدید و انقدر میبرن و میارنتون تا دوباره مجبورتون کنن دوباره همه تاسیسات رو تعطیل کنید و مواد هسته ای غنی شده رو هم تحویلشون بدید و به جاش کلی وعده و وعید تحویلتون میدن و بعد با یک تقسیم کار از پیش تعیین شده دوباره با یک بهانه از بازی خارج میشن و حسابی به ریشتون میخندن و دوباره روز از نو روزی از نو. بابا قرآن دروغ نگفته دشمنان هیچگاه از ماراضی نخواهند شد حتی اگر کل مملکت رو و هر چه خواستند رو دودستی تحویلشون بدید باز هم تا نابودی و تجزیه ایران رضایت نخواهند داد مگر همین بیشرف ها خیلی شیک و مجلسی دانشمندان مظلوم و سردار سلیمانی محبوب و محجوب و موحد و شریف ما را ترور نکردند و به جنایتشون افتخار هم نکردند؟ این عفریتها فقط زمانی دست از سر ما بر خواهند داشت که تسلط واقعی و علمی بر قدرت و توان بازدارندگی داشته باشیم و اون رو به چشم ببینند. هر چقدر به این کفتارها رو بدید جری تر خواهند شد. مطمئن باشید. خداوند قادر و رحیم نگهدار کشور عزیز و انقلابمون باشه به حق خون شهدای مظلوممون.
    • ایران مقتدر iran IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      8 1
      درود بر شما قطعا" همینطوره ! برجام فریب بزرگ قرن بود علیه ما ایرانیان ... یک مسلمان ایرانی هرگز نباید دو بار از یک سوراخ گزیده شود ، آزموده را آزمودن خطاست !
  • جاوید ایران اتمی NL ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    51 5
    تغییر رفتار اتمی ایران عالی هست
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      16 1
      احسنت
    • RU ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      10 1
      این سانتریفیوژهای جدید که نصب میشوند حتی با بازگشت به برجام هم نباید برچیده شوند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    45 9
    پا پس بکشید باختید بد هم باختید هر تحریم راه با راه اندازی هزار سانتریفیوژ پیشرفته پاسخ دهید تا ۱۹۰ هزار سو این مسیر راه ادامه دهید تا آمریکا در آچمز هسته ای قرار گيرد
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      6 0
      دقیقا " ... دقیقا" ... !
  • امیرو IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    53 13
    ننگ برروحانی ذلت پذیر ،بابرجام بی فرجامش ملت رابه فقروفسادوناامیدی کشاند
    • CA ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      12 1
      ننگ
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 0
      بگو .... .... و عذاب الهی
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      نه یک بار،بلکه هزاران بارننگ
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    19 5
    مذاکرات فرسایشی؟ نه آمریکا جرات حمله داره نه ایران جرات آتش زدن... دو سال بعد ... ایران : مذاکرات مثبت و رو به بالا بود آمریکا : پیشرفتی حاصل نشد درجا زدیم
    • رهگذر IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      12 1
      ایران داره جواب وقت کشی‌های اروپای ها رو با وقت کشی و ذله کردن غرب می‌ده!
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      4 1
      ۲۰:۲۰ ایران برجام را آتش زده و دودش موقعی دیده شد که آقای خرازی و اسلامی اعلام کردن ساخت بمب اتم فقط نیاز به تصمیم سیاسی داره، حالا شما هر طور راحتی...
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    16 1
    بابا ول کنید برجام را مرگ یک بار شیون یک بار
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      3 1
      خوشبختانه ما برجام رو ول کردیم رها کردیم .. ایران در حال خرید وقت .. داریم غربی ها رو بازی می‌دهیم ... سرگرم باشند
  • محمدایوب IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    11 1
    آن زمان که شیخ کذاب اوباما را با ادب یافت گذشت امروز کسی آمده که بایدن حر وامریکا را شیطان وکلاهبردار گاوچران یافته وبا گاوچران مانند خودشان باید برخورد کرد
  • داود IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    9 1
    احسنت به ایران اسلامی
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    7 1
    آمریکا خبیث می‌خواهد تحریم‌ها بیشارشود که برجام کلا برای ایران بی فایده شود
  • قاسم کریمی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    5 1
    این مذاکرات بازیچه ای بیش نیست. وگرنه ایران میتونست تا الان بعد از بیست سال به بمب اتمی برسه و امریکا هم تو این بیست سال میتونست چنان عمل کنه که اقتصاد ایران فلج بشه.بنابر این این کش و قوص ها به نفع امریکاست که بتونه ایران هراسی رو زنده نگه داره و زرادخونه هاشو سرپا نگه داره و رونق بده.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    10 2
    حرف زدن های انتخاباتی و عمل نکردن به آنها خاص بایدن نیست. کل آمریکاییا اینطورین
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    13 2
    اگر ما به بازدارندگی اتمی دست بیابیم تاریخ خواهد نوشت ایران کشوری بود که با مقاومت در برابر سخت ترین تحریم های تاریخ به تنهایی در برابر غرب ایستاد و امپراتوری غرب در جهان را فروپاشید
    • رضا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 0
      منم با تو هم نظرم عزيزم
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      4 2
      این اتفاق افتاد .. تمام شد رفت .. ما اتمی شدیم .. کافی نیست باید به جلو حرکت کنیم عقب ماندگی هایی که در طول چند قرن اخیر به ما ایرانیان تحمیل کردند به پایان رسید .. ایران دوباره در مدار علم و قدرت جهان قرار گرفت
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    12 1
    واقعا حیف که اینهمه پیشروی و اندوخته اتمی را ب باد بدیم و چیزی قابل ملاحظه دریافت نکنیم. یک قرارداد آبکی با آنهمه عقب نشینی خوشایند نیست.
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      3 1
      هرگز چنین اتفاقی هم نهواهد افتاد .. تمام شد رفت ... ایران اتمی شد ما دیگر به عقب باز نخواهیم گشت ... جانم ایران
  • . IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    11 1
    ما به نقطه یی ازپیشرفت وفناوری هسته ایی که بابرکت خون شهیدان هسته یی ودیگرشهیدان بدست اورده ایم که نمیتوان به برجام بازگشت چون امریکا وغربیها فرصت سوزی کردن ک بتونن امتیازبگیرن ولی دیگه دیرشده این همان مطالبه حق ایرانیها است
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    13 1
    بنفش با دولت گرین کارتی مملکتو به این روز انداخت خدا ازش نگذره از ترس آمریکا دست تو جیب مردم کرد و وارد باتلاق بورس کرد وننگ ابدی برای خود خرید
  • آرش IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 2
    سرکاریم
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 1
    عالی
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 2
    کل مذاکرات غرب با ایران برای نابودی کشور است وغربیها حتی حاضر نیستند از 100یک امتیاز هم بدادند همچنانکه در دوره تاریک وظلمانی مذاکرات برجام در عهد روحانی هرانچه خواستند گرفتند وتیم عاشق مذاکرات ایران همه چیز را بنابودی کشور امضا داد وحتی یک امتیاز هم نگرفت تیم جدید مذاکرات ودولت جدید ترفند غربیها را کاملا درک میکند وقطعا ان شاءالله مثل ظریف فریب نمیخورند نام ظریف بعنوان کودکترین مسئول مذارکره در تاریخ ایران خواهد ماند هرچند غربگرایان انرا بزک کنند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    7 1
    با برجام فقط کشور را هزاران سال به عقب سوق دادید
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    5 1
    ومکرو ومکرالله و...الآن چماق اوکراین و یمن بالای سرآنها خواهد بود
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 0
    کاری که بوحانی با برجام بر سر ایران آورد کمتر از خسارتهای قاجار نبود اگر فرصت پیدا کرده بود موشکها را با برجام 2 و قدرت منطقه ای توسط مقاومت را با برجام 3 نابود کرده بود اما خداوند اراده کرد که به همت خون شهدا جمهوری اسلامی بیش از این لطمه نبیند
  • DE ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    8 0
    ایران نباید مقابل زورگوییها کوتاه بیاد.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    6 0
    تا کی ما باید تعیین تکلیف آمریکا برامون بکنه بخدا اگر کل ملت نان شب نداشته باشیم بهتر ازین برجام هست
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    4 0
    لازمه یک مهلت دو ماهه داشته باشید که اگر توافق حاصل شد یا نشد رسما جنگ کنید و اموال مردم را پس بگیرید و نگذارید سیاستمدار دوتابعیتی و خیانتکار داخلی با دشمن زد و بند و سود کند. جنگ به نفع هر دو طرفه و تکلیف مشخص میشود.
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 0
      جنگ اوکراین .. جنگ و نا امنی و بحران رو به غرب برده ، فعلا" غربی ها ترس و نگرانی و ماتم زمستان آتی خودشون رو دارند که چه خاکی بر سرشون بریزند !!! پس فعلا" جنگ دیگر حبهه ای جدید با بحران های جدیدتر و بیشتر براشون مقدور نیست، اوضاع چین و تایوان هم پیش رو ی غربی هاست ، ایران باید با قدرت و اقتدار همین مسیر رو پیش برود .. غربی ها به شدت در موضع ضعف هستند .. خدایا شکر که دشمنان میهن و ملتم مشغول خویش شدن .. جانم فدای ایران
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      4 0
      اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو ضرب‌المثلی است بسیار قدیمی به زبان لاتین
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو ضرب‌المثلی است بسیار قدیمی به زبان لاتین
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    5 0
    اللهم عجل لولیک
  • سعید IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 3
    مگه شما قرار مذاکره کنین !
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    7 0
    خدا لعنت کنه اون موسوی و دارو دسته فتنه گری که سال ۸۸ این زمینه پس رفت ایران رو شروع کردند با پالسی که برای غرب فرستادن و کل برجام و ۸ سال گذشته که در تکمیل پازل سال ۸۸ ایجاد شد. اگر از داخل خنجر نمیخوردیم آلان هم تحریمی نبود هم اورانیومو میکردیم تو چشم آمریکا تا جونش دراد
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    فعلا
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    5 0
    مرگ بر شیطان و شیطان پرستان
  • عیون انقلاب IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    6 0
    اگر ایران از اول گام به گام اقداماتش را انجام می داد کلاه سرش نمی رفت اقدام ذر برابر اقدام وحرکت بدون توقف وانجام از مایش علمی و هدف مند و بدون اعتماد به دشمن واتکا به توان داخلی ونیروی دانشمندان خود نه به فریب بر جا میان
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    دولت تدبیر اندیشیده
  • ازاده IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    7 0
    اف بر بانیان ننگ نامه ی بر جام چای یعنی روحانی و ظریف و لاریجانی
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      3 0
      هر سه مهره و نفوذی غربی ها هستند !
  • افشین IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    6 0
    این آمریکا واروپا از خودشان نامرد ترهیچکس نیست وقتتان را به پای اینها نزارید
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    ما به قدرت ایران که رهبری دانا و شجاع دارد ایمان داریم. پیشرفت در تمام علوم و سطوح حق ماست. تاریخ بشر مدیون تمدن ایران است. زمانیکه غرب در عصر جاهلیت بسر میبرد، ایران مهد علم و دانش بود. از اقدامات دولت انقلابی و نظام جمهوری اسلامی تا پای جان حمایت میکنیم.
  • مهدی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    مثل.پوتین.سیاست.داشته.باشید.یک.تنه.کول.اروپارا به.چالش.کشیدوحالا.بدترازاین.هم.مانده.که.همشون به.قلت.کردن.بیوفتن
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    علم و دانش، در جهان اسلام باید مجدد تعریف شود. آن چیزی که غرب برای دیگران دیکته کرده؛ چیزی جز اشتباهات و تجارب ناموفق خود نیست. هدف آنها سردرگمی و بنبست علمی و در انتها وابستگی ما به آنهاست. دروسی که در دانشگاه های ما تدریس میشود را باید تغییر داد تا خوانش ایرانی اسلامی داشته باشد. باید دیگران را وابسته به مقالات علمی خود کنیم. این توان و انگیزه در جوانان و نخبگان ما وجود دارد.
  • GB ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 1
    سال دیگه میاد ترامپ شما بیا بیرون
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    به لطف الهی
  • حزب‌الله IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    تو دهنی یعنی قدرت داشتن زدن واشنگتن
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    در راکتور آب سنگین اراک بتن ریختید، برد موشک ها را محدود کرده و هیچ موشک جدیدی نساختید از سوی دیگر آزمایش ها را متوقف کرده اید. دیگر حتی مانور سالانه موشکی هم نداریم. دیگر چه می خواهید به کفار بدهید تا راضی شان کنید؟
  • NL ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    الان وضع با قبل فرقکرده میتونیم با قدرت حقمونو بگیریم بدون اینکه امتیازی بدیم چون سود توافق بیشتر از ضررشه
  • ایرانی اصیل IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    عهدنامه برجامانچای که بین غرب و عشاقش امضا شد ظاهری هسته‌‌ای مسته‌ای دارد. اما اصل قضیه‌اش برو و بیای طولانی مدت دو سه نسلانه با هدف پسرخاله شدن با شیطان و باز کردن پای نجسشان به ایران است. زیرا آمریکا در هر جایی که رسما جای پای بظاهر سفارت دارد همه جوره احساس خدایی میکند. آنها بلافاصله بعد از قطع رابطه فهمیدند که چه چیزی خورده‌اند اما دیپلماتهای ما نفهمیدند
  • محمد IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    هیچ فردی را به کشور راه ندهید مثل امثال گروسی
  • هنگامه صمصامی DE ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    با توافق خوب و صلح امیز اما نه از جایگاه ضعف . بلکه باقدرت برنده . برنده و با توافق خوب بر گردید . و ملت را خوشحال کنید . شما می توانید . به دنیا نشان دهید که ایران اهل صلح و آرامش است .
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      خیلی ساده لوح و خوش خیالی عزیزم !!! برو تاریخ رو مطالعه کن تا متوجه بشی حرفی که زدی چقدر ساده لوحانه و کودکانه است !!! دقیقا" همچون سران عهد قجر فکر میکنی و حرف میزنی آنها هم همچون تو دوست داشتند صبح طلب باشند 70 هفتاد درصد از خاک ایران رو برای همیشه بر باد دادند رفت .. کنترل ایران و ایرانی در دستان بیگانه بود شاه مملکت شده بود عروسک و ملعبه بیگانگان .. ایران در فقر و فلاکت بود و تحقیر ...!!!
    • ایران قوی iran IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      توافق خوب وجود ندارد دوست ساده لوح و خیال ! تنها راه صلح و دوستی قوی شدن قدرتمند شدن ، ایجاد بازدارندگی قوی اتمی و حتی بالاتر از اتمی است ، قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است، اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو ضرب‌المثلی است بسیار قدیمی به زبان لاتین
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    کجای این ضرب شست هست .
  • خزایی علی محمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    به ایران عزیزم بااین وزیرامورخارجه وتمام مسئولین محترم مربوطه دربرجام که داریم .افتخارمیکنیم .درودخداوندبردولتمردان ایران همیشه سرافراز
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    3 0
    سلام.... باید این موضع که ما هم اکنون توانایی ساخت بمب اتمی را داریم اما نمی سازیم ، مکرراً تکرار بشه . اینها تمام محاسباتشون مادی هست و توانایی ساخت این تسلیحات را منحصر برای خودشون کردند تا بقیه را با آن مرعوب کنند. پس ما هم باید به همون روش و با همون وسیله در دلشون ترس ایجاد کنیم. ترهبون به عدو الله و عدوکم
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 0
      درود بر شما ، آفرین و احسنت ، سفارش دین ما است سفارش بزرگان دین ما است قوی شدن قدرتمند شدن ، همچنین ضرب المثلی است قدیمی که میگوید : اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو ضرب‌المثلی است بسیار قدیمی به زبان لاتین
  • قاسم علوی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    بایاری خداوباقدرت به پیش.یاولی عصر.(عج)
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    مرگ یک بار شیون هم یک بار البته برای دشمن یک جا از برجام بی سرانجام خارج شوید .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    حالا كه عمر و جواني ما را با توهم هسته اي و فساد اقتصادي و سياسي داخلي نابود كرديد، ديگر مذاكره چه سودي دارد؟ حداقل امنيت آيندگان اين سرزمين را با ساخت بمب هسته اي تضمين كنيد.
    • Maryam IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      با نظرتون موافقم واقعا جوانیمون ب هدر رف
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    عجب ضرب شستی!
  • علی اصغر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام درود بر شما در مقابل زیاده خواهی های غرب باید ایستاد ،مسلما"هز ینه سازش بسیار بسیار بیشتر از مقاومت است،آمریکا باید بفهمد که ملت ایران که تا به امروز ایستاده است حاضر نیست مانند دولت ریش بنفش منفعلانه عمل کند و قاطعانه به زیاده خواهی های غرب نه می گوید،فرصت را از دست ندهند که بعد باید سینه خیز به سمت روابط با ما پیش ایند
  • علی اصغر IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام سخنی با دوستان مذاکره کننده ایرانی ما در سایه مقاومت و فشار ناحق آمریکای جهان خوار و ایادی بی اختیار اروپائیش به مرحله ای از قدرت اتمی رسیده ایم که اجازه نمی دهیم دستآوردهای دانشمندان ما بار دیگر با وعده وعید این یانکی ها ازبین برود و به مرحله اول بر گردیم ،آمریکائی ها سه راه کار پیش رو دارند ، ۱-لغو همه تحریم ها و دادن تضمین قابل راست آزمایی وبی بهانه برای تعهداتشان به کشورمان ودر نتیجه توقف فعالیت های هسته ای ما در همین سطح بدون برگشت به عقب. ۲-پرداخت خسارت های مادی ومعنوی که بابت این تحریم های غیر قانونی به ایران زده اند وبعد صحبت از گفتگو. ۳-پذیرش ایران هسته ای مانند پاکستان و هند با لحاظ برتری های هسته از ایران
  • بهزاد دهقان گرده IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    دولت پلید و خاین روحانی و ظریف را به دلیل کل زدن به خودی و بازی در زمین دشمن محاکمه و مجازات کنید تا حساب کار دست اربابان شان بیاید
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    آمریکا وایادی آنها به سد مستحکمی مانند این دولت انقلابی برخوردند وادارند خود واقعی‌شان نشان میدن اون بدبخت هایی هم که به عمد ویا غیر عمد دل به وعده های تو خالی شون بستند قطعا یا مغرض هستند و یا بعضی ها که نمی دانم تا کیمیخواند به این نادانی ادامه بدهند اما آنها نباید مسائل کلان وراهبردی کشور را فدای چند فرد خائن داخلی که باعث نارضایتی در کشور میشوند کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس