سقوط جنگنده میگ نیروی هوایی هند در ماموریت شبانه +فیلم

در سانحه هوایی یک جنگنده «میگ-21» ارتش هند سقوط کرد و خلبانان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی هند بار دیگر تلفات داد و طی سانحه هوایی یک فروند «میگ-۲۱» نیروی هوایی این کشور  در ماموریت شبانه دچار سانحه شد و خلبانان آن جان باختند.

 به گزارش وبگاه «پرینت» دو خلبانان نیروی هوایی ارتش هند پنجشنبه شب گذشته بر اثر سقوط هواپیمای دو نفره میگ-۲۱ حین پرواز آموزشی در نزدیکی منطقه «بارمر» در «راجستان» کشته شدند.

به دنبال این سانحه شماری از شهروندان هندی از  «نارندرا مودی» نخست و وزیر و «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند خواستند تا فوراً تمام ناوگان جنگنده‌های قدیمی «میگ-۲۱» از رده خارج کند.

میگ-۲۱ باید مدت‌ها پیش از رده خارج می‌شد، اما تاخیر زیاد در تهیه جنگنده‌های جدید، به‌ویژه هواپیمای جنگی سبک بومی تجاس باعث شده که نیروی هوایی ارتش همچنان چهار اسکادران میگ-۲۱ را استفاده کند.

میگ-۲۱ که بالاترین سرعت فرود و برخاست در جهان را با سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دارد، طراحی قدیمی دهه شصت میلادی است و عمدتاً فاقد سیستم‌های نوین با سازه‌های امن است.

اخیرا نیز رسانه‌های هندی گزارش دادند که یک فروند جنگنده نیروی هوایی هند  از نوع «میراژ-۲۰۰۰ » نزدیک «ایالت مادهایا پرادش» سقوط کرد. این جنگنده  نیز حین ماوریت آموزشی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می‌دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد.

نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای ۳۰ اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. «راکش کومار سینگ بهادوریا» فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده ‌گفت که این نیرو به دنبال خرید ۳۵۰ فروند جنگنده دیگر از جمله ۸۳ فروند «تجاس»  تولید داخل در ۲۰ سال آینده است.

وی گفت که  در حال حاضر نیروی هوایی با کمبود ۱۲ اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۸ تا ۲۰ جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان مواجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    یه خلبان سالها طول می‌کشه آموزش ببینه و تجربه کسب کنه کشورهای که جنگنده های فرسوده رو از خدمت خارج نمی کنند در اصل احمق و ضربه خودشان می زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس