کد خبر 1402940
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
آمریکا به دنبال مدرن‌سازی سامانه‌های اتمی است

رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا گفته است که ایالات متحده باید سامانه کنترل و فرماندهی اتمی خود را برای مقابله با تهدیدات جاسوسی کشورهای خارجی به روزرسانی کند.

به گزارش مشرق، رئیس فرماندهی راهبردی ایالات متحده روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن باید به مدرن‌سازی سیستم کنترل و فرماندهی هسته‌ای خود برای جاسوسی احتمالی از تجهیزات شرکت خارجی که در برج‌های سلولی نزدیک میادین موشکی هسته‌ای این کشور نصب شده‌اند، ادامه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وی این اظهارات‌نظرات را در پاسخ به گزارش رویترز مطرح کرد که گفته بود اداره بازرگانی آمریکا در حال بررسی تهدید امنیتی شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی هوآوی است زیرا این نگرانی مطرح است که تأسیسات هواوی می‌تواند اطلاعات حساس سایت‌ها را ضبط کرده و به پکن منتقل کند.

منابع به رویترز گفتند، تحقیقاتی که قبلاً گزارش نشده بود، اندکی پس از روی کار آمدن جو بایدن در اوایل سال گذشته توسط بازرگانی آغاز شد.

دریادار «چارلز ریچارد» فرمانده راهبردی آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما به خوبی از تهدیدات بالقوه‌ای برای کنترل و فرماندهی هسته‌ای خود آگاه هستیم. چیز جدیدی نیست؟ درست است؟ جذابیت کنترل و فرماندهی هسته‌ای حریف شما چندین دهه است که توجه شما را به خود جلب می‌کند و ما از آن آگاه هستیم».

وی ادامه داد: «من به سیستم اطمینان زیادی دارم. اما من به این نکته اشاره می‌کنم که تهدیداتی که شما در مورد آن‌ها صحبت می‌کنید ثابت نیستند و ما باید به مدرن سازی سیستم فرماندهی و کنترل هسته‌ای خود ادامه دهیم تا بتوانیم دشمن را پشت سر بگذاریم».

وی نام هوآوی را نیاورد و سخنگوی هوآوری نیز به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.

بر اساس یک سند ۱۰ صفحه‌ای که رویترز مشاهده کرد، وزارت بازرگانی ایالات متحده، هوآوی را در آوریل ۲۰۲۱ احضار کرد تا از سیاست این شرکت در زمینه به اشتراک گذاری داده‌هایی با طرف‌های خارجی مطلع شوند و بر این باور بودند که این تجهیزات قادر به گرفتن اطلاعات و داده‌های جغرافیایی از تلفن‌های همراه است.

وزارت بازرگانی آمریکا گفته است که نمی‌تواند چنین تحقیقاتی را تأیید یا رد کند.

هوآوی مدت‌هاست که توسط دولت ایالات متحده متهم شده است که می‌تواند از مشتریان آمریکایی جاسوسی کند، با این حال مقامات واشنگتن شواهد کمی در این زمینه را علنی کرده‌اند. این شرکت این اتهامات را رد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشورقم IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    برای نابودکردن اسراییل است این رابخش نظامی امریکاراشامل میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس