آمریکا در پاسخ به روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند

یک سناتور آمریکایی پیشنهاد کرده که این کشور در بحبوحه ادامه تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین، از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، با ادامه تنش‌های میان ایالات متحده و روسیه بر سر اوکراین، حال یک سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیته نیروهای مسلح سنا با نام «راجر ویکر» در چندین گفتگو پیشنهاد کرده است که در صورت بروز درگیری، آمریکا از طریق سلاح اتمی به روسیه پاسخ دهد.

فرماندهی استراتژیک ایالات متحده، که تسلیحات هسته‌ای آمریکا و هر چیزی که به استفاده از آنها مربوط می‌شود (از جمله ارتباطات استراتژیک) را کنترل می‌کند، برخی تمرین‌ها را برای آزمایش آمادگی این شاخه برای شرکت در جنگ هسته‌ای دنبال کرده است.

ایالات متحده دائماً در مورد حمله ادعایی روسیه به اوکراین ابراز نگرانی می‌کند و گزینه‌های تلافی جویانه را بررسی می‌کند. آخرین مانور رعد و برق جهانی که در آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد، شامل استفاده ایالات متحده از سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بازدارنده در یک بن بست فرضی با روسیه بود.

طرح جدید جنگ هسته‌ای ایالات متحده منعکس کننده روند تغییراتی است که ناتو در سال‌های گذشته از جمله تغییر مسیر از مبارزه با تروریسم و بازگشت به رقابت قدرت‌های بزرگ تجربه کرده است.

طرح جدید جنگ هسته‌ای ایالات متحده همچنین شامل معرفی سلاح‌های متعارف اضافی به نیروی راهبردی این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر SC ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 3
    کی اینا رو سناتور کرده !!! هنوز نمیدونن قدرت موشکی وهسته ای روسیه از اونا بالاتره !!!دیگه خیلیم خودشون رو دست بالا بگیرن در این مورد مساوی هستند فک میکنن سپر موشکی که در جنگ واقعی تست نشده اونا رو نجات میده احمقا یا اینکه روسا سپر موشکی ندارند اونم از نوع دفاع اتمی همینان با پول سناتور شدند دارن آمریکا و نظم جهانیش رو نابود میکنند
  • بنده خدا US ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 2
    خخخخخخخخخخخخخخخ آمریکا جراتشو نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس