.

یک مقام اماراتی گفته این کشور آمریکا را از تصمیم به تعلیق خرید جنگنده‌های اف-۳۵ مطلع کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام اماراتی گزارش یک رسانه آمریکایی را که مدعی شده بود امارات متحده عربی تهدید کرده قرارداد چندمیلیارد دلاری برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵»،  پهپادهای«ریپر» و سایر تجهیزات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا را معلق خواهد کرد، تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام اماراتی سه شنبه شب در این باره گفت، تصمیم تعلیق خرید هواپیماهای «اف-۳۵» را به اطلاع واشنگتن رساندیم.

روزنامه «وال استریت ژورنال» سه شنبه در گزارشی اختصاصی در این باره نوشت دولت امارات به مقامات آمریکایی گفته است که قصد دارد این معامله را متوقف کند زیرا ابوظبی فکر می‌کند الزامات امنیتی که ایالات متحده برای محافظت از تسلیحات با فناوری پیشرفته برابر ادعای  جاسوسی چین وضع کرده بسیار سخت‌گیرانه است.

به نوشته این روزنامه مشخص نیست که آیا قرارداد تسلیحاتی ۲۳ میلیارد دلاری که در روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا امضا شده بود از بین رفته یا اینکه تهدید امارات یک حرکت چانه‌زنی در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه توسط یک مقام عالیرتبه اماراتی به آمریکا است. این هیات نظامی اماراتی قرار است در گفت‌وگوهای دو روزه را با مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برقرار کند.

مقامات آمریکایی گفتند که این نامه توسط یک مقام پایین‌ دولت نوشته شده که نشان می‌دهد این یک تاکتیک مذاکره برای ورود به جلسه است. مقامات دیگر گفتند که در حالی که ایالات متحده نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد، تلاش برای نجات فروش تسلیحات به یک متحد ایالات متحده درخلیج فارس وجود دارد.

به گفته منابع آگاه، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امارات را برای حذف شرکت فناوری چینی هوآوی از شبکه ارتباطات مخابراتی خود و برداشتن گام‌های دیگر برای دور شدن از چین تحت فشار قرار داده و احتمال در خطر قرار گرفتن معامله ۲۳ میلیارد دلاری فروش جنگنده‌های اف-۳۵ و پهپادهای آمریکایی به این کشور عربی را مطرح کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    به این میگن قدرت و اقتدار که هم در تجارت جهانی نقش داری هم نفتت را آزادانه به بالاترین قیمت میفروشی هم برای خریدن پیشرفته ترین سلاح های روز دنیا عشوه میای هم برای مردم کشورت عالی ترین سطح رفاه جهانی را فراهم میکنی
  • سید IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    احتمالاً مقامات اماراتی متوجه شده اند که با حذف امکانات فوق پیشرفته و سرّی جنگنده هایی که به امارات خواهند فروخت در مقایسه با همین جنگنده ها که به صهیونی ها فروخته اند، چیزی بیشتر از شیر بی یال و دم و کوپال به دست نخواهند آورد حال آن که پول و هزینه ای به مراتب بیشتر از صهیونی ها می پردازند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس