عباس عبدی

عباس عبدی اخیرا در اشاره به برخورد با بدحجاب‌ها گفته: "به گمانم دیر یا زود یکی از این برخوردها، ناخواسته به یک وضعیت ناخوشایندی منجر می‌شود." اما چرا عبدی و دوستان او در انتظار اغتشاش به سر می‌برند؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حناچی: وظیفه داشتیم تخلفات قالیباف را گزارش کنیم

گزارش گرانفروش‌ها علیه قالیباف!

گزارش گرانفروش‌ها علیه قالیباف!/عباس عبدی در انتظار «وضعیت ناخوشایند»

پیروز حناچی، شهردار سابق تهران با شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد گفت‌وگویی انجام داده که بخش‌هایی از آن پیرامون قالیباف است.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

سوال: یکی از چهره‌های سیاسی مدیریت شهری تهران، محمدباقر قالیباف است. تخلفاتی که در دوره قالیباف صورت گرفت و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد چه سرانجامی پیدا کرد؟

پاسخ: من موافق اسم بردن از افراد نیستم، ایشان هم حضور ندارند که از خود دفاع کنند، بنابراین به این بحث ورود نمی‌کنم.اما ما وظیفه داریم به عنوان مدیران ارشد، راهبردهای درست را انتخاب کنیم. راهبردهایی که مورد تایید کارشناسی کشور قرار بگیرد. اصرار دارم بگویم که این پرونده‌ها از جنس مسائل سیاسی نیست، گزاره‌ای نیست که با رفتن آقای x و y صد درصد تغییر ایجاد شود. با رفتن افراد نباید ساختارها تغییر کند. ما در دوره خودمان تلاش کردیم به این بایدها توجه شود و اگر با تخلفات و اشتباهات قبل از خود مواجه شدیم، برای رفع نقص آن تلاش کردیم.

سؤال: شما به پرسش من پاسخ ندادید. سوالم را طور دیگری می‌پرسم. درباره قالیباف پیگیری‌های قانونی انجام شد؟

پاسخ: در نقاط و پرونده‌هایی که به منافع عمومی ربط داشت، قانونا وظیفه داشتیم که گزارش کنیم و پیگیری‌های لازم را هم انجام دهیم. هر مدیری که بعد از مدیر بعدی می‌آید چنانچه با موارد غیرقانونی مواجه شود باید منعکس کند.

سؤال: در انتهای دوره شما این پرونده‌ها چه سرانجامی پیدا کرد؟

پاسخ: نه فقط در خصوص آقای قالیباف بلکه در مورد سایرین هم تعداد زیادی از پرونده‌ها وجود دارد که نهادهای نظارتی موضوع را دنبال می‌کنند و باید پاسخگو باشند.

سؤال: من فرض می‌کنم که بیشتر از این دوست ندارید در خصوص این موضوع صحبت کنید؟

پاسخ: دقیقا درست متوجه شده‌اید...[۱]

***

*دلیل کینه تمام ناشدنی پیروز حناچی از قالیباف را می‌توان در ۲ گزینه ناکارآمدی حناچی و کارآمدی قالیباف جستجو کرد.

چه اینکه شهرداری که هنری جز دوچرخه‌سواری نداشت و نهاد تحت امر او حتی به جرم گرانفروشی به مردم نیز محکوم شد؛ طبعا به دشمنی با شهرداری برمی‌خیزد که تهران را برتر از پایتخت‌های اروپایی ساخت و به رخ جهانیانش کشید.

در بحث حناچی لازم به اشاره است که او و سایر اسلافش در شهرداری اصلاح‌طلبان در تهران تا توانستند علیه قالیباف بدگویی و پرونده سازی کردند.

اما نه پرونده‌هایی که شهردار نجفی به قوه قضائیه فرستاد سندی در خود داشت، نه آنچه اصلاح‌طلبان درباره املاک نجومی گفتند به قالیباف مربوط بود و نه آنچه که شهردار حناچی و لشکر سلم و تورش پیرامون بدهی‌های قالیباف می‌گفتند واقعیت داشت.

جالب است که گفته‌ها و ادعاهای اینان نه در مناظره‌ها اثبات شد، نه در نزد نهادهای نظارتی و نه در نزد نهادهای قضایی کشور.

و جالب‌تر آنکه در برخی موارد هم ورود قضایی قالیباف و شکایت‌های او از مدعیان موجب شلاق خوردن و یا پس گرفتن ادعاها می‌شد.

کما اینکه محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر تهران پس از اینکه نتوانست ادعاهای خود علیه قالیباف را اثبات کند به حبس و شلاق محکوم شد و پیروز حناچی هم پس از آنکه طی یک مصاحبه مدعی رفتار خلاف قانون قالیباف در بحث املاک شهرداری شده بود؛ اما بلافاصله پس از آنکه شنید قالیباف قصد شکایت دارد؛ حرف‌های خود را پس گرفت و به روشی ناشیانه آنچه گفته بود را اصلاح کرد.[۲]

آقای حناچی باید بداند نسل‌های کشور تفاوت دوچرخه سواری و ساخت تونل توحید تهران ( و دهها پروژه شهری دیگر) را به خوبی درک می‌کنند و پر کردن این فاصله هم به این سادگی‌ها ممکن نیست...

***

عباس عبدی در انتظار آغاز اغتشاش

گزارش گرانفروش‌ها علیه قالیباف!/عباس عبدی در انتظار «وضعیت ناخوشایند»

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یک توییت پیرامون گشت ارشاد نوشت:

"درباره نحوه رفتار گشت ارشاد با دختران نوجوان، می‌توانم بگویم که به گمانم دیر یا زود یکی از این برخوردها، ناخواسته به یک وضعیت ناخوشایندی منجر شود. به نظرم ضروری است که نیروی انتظامی یک ارزیابی جدی از این موضوع و احتمالات پیش‌رو به دست آورد، شاید در این برخوردها تجدیدنظر شود."

*دقت شود که آقای عبدی در واقع تمنّای درونی خود و دوستانش برای ایجاد "فتنه اقتصادی" را مطرح می‌کند...

  چپ‌های ستادی سال‌هاست که به دنبال جمع‌آوری هیمه برای ایجاد فتنه اقتصادی هستند و اکنون نیز تصور می‌کنند در مرحله "زمان صفر" قرار دارند.

به این معنی که فکر می‌کنند هیمه آماده شده و منتظر یک جرقه برای شعله‌ور شدن است.

اینکه جرقه چیست هیچ اهمیتی ندارد!

خودسوزی یک جوان سبزی فروش (مدل تونسی) یا اعتراض یک مجرم بد حجاب یا تجمع بازنشستگان یا...

هرچه هست اما به زعم آنها قرار است کسانی از مردم که فکر می‌کنند راه حل مشکلات اقتصادی در خیابان است با راهبری اصلاح‌طلبان و البته با یک جرقه به خیابان بیایند و در ادامه نیز همچون فتنه ۸۸، شعار "اصل نظام نشانه است" را سر بدهند.

و این حاق و محتوای فتنه اقتصادی است.

اکنون و با این تفسیر بهتر می‌توان، فهمید که چرا عباس عبدی، برنشسته بر امواج حکمرانی توییتر؛ سرخوشانه خبر از وقوع جرقه‌ای میدهد که به "وضعیت ناخوشایند" منجر می‌شود!

اینکه این وضعیت واقعا برای عباس عبدی و دوستان او ناخوشایند باشد البته محل تردید جدی است...

عباس عبدی ۲ سال قبل در یادداشتی از این نوشته بود که آشوب و خشونت در هنگام اعتراض خیابانی را لزوما نمی‌توان محکوم کرد![۳]

***

1_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/188171

2_ http://fna.ir/f2j9hx

3_mshrgh.ir/1081304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    6 2
    بلحاظ کارآمدی مقایسه قالیباف با حناچی مانند مقایسه خودرو ماکسیما با تیبا است. ایشان در شهرداری بیشتر بدنبال رزومه بود که البته به لطف شورای شهر ناکاربلد به آن دست یافت.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 2
      آلبانی چه مقایسه میکنی همه نیروهای جهادی هستند
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 1
      مرگ بر منافق
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      3 0
      کاملا منطقیست هرچه بی دینی ...رانت و چپاول دزدی و غارت بی حجابی وطنفروشی غربگدایی....نفاق بهائیگری ... در اجتماع زیاد شود شانس دوباره رای آوردن اصلاحطلبها و اشرافیون بیشتر میشود. مثلا تصورش را بکنید یک بهائی و یا منافق و یا لاتچری و اشرافی جایزه هاشمی که با منافقین مشکلی ندارد و یا با بهائیها دمخور است یا با لاتچریها و غربگداها ...اینها کاندید حزب اشرافی یا اصلاح طدب را ول کنند بیایند به کاندید اصولگراها رای دهند.خخخخخخح . اصلاح طلبها به هرجا رسیدند تا حالا فقط اغتشاش کردند . علت اینکه منافقین و بهایی ها و شاهی ها و ساواکی ها...هنوز امید دارند برگردند ایران‌ فقط بخاطر وجود دوستان اصلاحطلب و حزب اشرافی شون هست.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    8 3
    این مفتخورهای سفره سیاست و وراجی سیاسی را از تهران بیرون بریزید - بودجه های حمایتی اینها برای روزنامه هارا قطع کنید - تا حالا چریده اند ثروتهایشان نجومی شده است حوصله مردم را سربرده اند گروهی خشن و برانداز هستند منبعد برای ایجاد هیجان بیشتر در خودگویی و خود خندیشان همدیگررت سربه نیست خواهد کرد لکه ننگ جامعه ایارن هستند. در همه جا مثل اختاپوس رد پای پول و پارتی بازی اینهارا می شود پیدا کرد.
  • سید IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    8 1
    آن طور که از سخنان حناچی برمی آید همه شهرداران پیش از وی و به ویژه آقای قالیباف جرائمی مرتکب شده اند و فقط نامبرده پاک و منزه و بری از هر گونه تخلف و خطائی بوده است که برای همه کیفرخواست صادر کرده است! ضمناً چه خبرنگار صادقی که اساساً از شهردارانی چون کرباسچی و نجفی و حناچی و ملک مدنی و الویری هرگز موضوع قابل پیگیری ای ندیده است که قضیه اش را دنبال کند!!!
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    10 2
    عباس عبری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      7 0
      اصلاحات خون میخواهد و بدون فتنه و اغتشاش خونی ریخته نمیشود, علت علاقمندی به اغتشاش همین باید باشه
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 6
    ادبیاتتون مثل قوه قضاییه هست
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 2
    یک سئوال آیا نمی شود با این ارازل وطن فروش که دائم بر طبل اختشاش شورش وناارامی می کوبند برخورد کرد آیا در کشور های دیگر هم همینطوراست این تشویش اذهان عمومی نیست ؟؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 6
      پاسخ: خیر. به مصلحت نیست.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 5
    درباره قالیباف همین بس که اپوزیسیون و منافقین تیرانا و غربی ها و اصلاح طلبان زن کش فتنه گر اقتصاد نابود کن در شبکه هایشان دشمن درجه 1 قالیباف بودند و هستند. به همین یک مورد دقت کنید همه چیز واضح و روشن است.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      3 0
      بله باید دید دشمن کجا رو میزنه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      از موارد عجیبی که شخصآ ناظر بودم این بود که دیدم برادر های رییس جمهور و وزیر اصلاح طلبان به جرم فساد بزرگ اقتصادی در زندان تشریف دارند و بردرهای این مجرمین هم در کابینه دولت تورم هفتصد درصدی در همه بخش ها ایجاد کرده اند و بعد در .....ولنجک ضد قالیباف شعارنویسی کرده بودند دقیقآ همزمان با سیاهنمایی رسانه های سعودی نشنال و شبکه های عبری غربی فارسی زبان
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 1
    خجالت نمی کشید اسم قالیباف رو می یارید اوباش اسلاحتلب؟ از افتتاح تونل و بزرگراه و برج و ساختمان های زیباو دریاچه و باغ و ... در دوران قالیباف به افتتاح جدول خیابون در دوران ننگیین اسلاحات رسیدیم ، کثافت کاری ها و آدم کشی هاتون هم به کنار
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      باید باهوش باشه
  • علیرضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    اینکه عبدی گفته یکی از این برخوردها منجر به اتفاق ناخوشایند می شود پیش بینی عجیبی نیست
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    در متن جامعه بااشید
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    شامپو خریدم ۴۱/۵۰۰روش زده بهم دادن ۵۱تومن و حدود هشت سانت از سرشو خالی کردن.....بکجا داریم میریم... قرآن میگه کم فروشی و گران‌فروشی حرامه... واقعا به چه قیمتی
    • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 3
      ۳۴ سال رفتید رای دادید به اصلاح طلبها میخوای وضع بهتر باشه. طرف به گارسون اعتراض کرد گفت داره یه پشه توی سوپی که آوردی چاچا میرقصه. گارسون گفت دوزار دادی آش میخوای کی برات توش عربی برقصه . خخخححح نتیجه ۳۴ سال رای به اصلاحات همینه .
    • DE ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 1
      اصلاح طلبان هم جزو جمهوری اسلامی محسوب می شوند. نمیتوانید شانه خالی کنید . در قبال این 43 سال مسئولید
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 1
      رفسنجانی و روحانی که اصلاح طلب نبودند . موسوی اون موقع هم اصلاح طلب نبود. تنها اصلاح طلب واقعی خاتمی بود که بهترین دوران ایران بعد از انقلاب بود
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    شفافیت نیست
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    ویل للمطففین
  • برزو IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    ویل للمطففین
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    شما ها اگر به کار بلدی اقای حنا چی می خواهید پی ببرید برید فیلمهای زمان جنگ 8 ساله در ساختن ان پلها را تما شا کنید ان زمان خواهید فهمید حنا چی کی بوده و چی کرده چقدر مرد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس