انتقاد حقوق بشر یمن از سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی

مرکز حقوق بشری «عین» یمن دوشنبه شب سکوت سازمان ملل متحد نسبت به جنایات ائتلاف سعودی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق از المسیره، مرکز حقوق بشری عین جنایت ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در روستاهای مرزی استان صعده را در جریان آتش بس سازمان ملل متحد محکوم کرد.

این مرکز همچنین سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل در قبال اقدام‌های کشورهای متجاوز و مزدوران آنها علیه یمنی‌ها را محکوم کرد.

طی روزهای گذشته ۱۷ غیرنظامی یمنی در حملات ارتش سعودی به مناطق مرزی استان صعده واقع در شمال یمن کشته و زخمی شدند.

همچنین وزارت حقوق بشر یمن نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات ائتلاف سعودی گفت که ما ائتلاف متجاوز را از نظر قانونی مسئول جنایات نیروهایش علیه شهروندان یمنی می‌دانیم و از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به نقض حقوق شهروندان یمنی توجه کند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، در نهایت حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    رسوایی سازمان ملل راکه خاص وعام فهمیدن خفه خون خونه مقابل اپارتایدصهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس