کد خبر 1404682
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد آتش بس در این کشور (یمن) به مدت دو ماه دیگر تمدید می شود.

به گزارش مشرق، هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که طرفها در این کشور با تمدید دو ماهه آتش بس بر اساس شرایط مشابه موافقت کرده اند. این تمدید شامل تعهد برای تشدید مذاکرات جهت دستیابی به یک توافق گسترده تر در اولین فرصت است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد از دوم آوریل (۱۳ فروردین) آتش بس در یمن برقرار شده است که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با وجود نقض مکرر این آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد و بدون اشاره به طرف نقض کننده آتش بس در یمن گفت که  گزارش هایی از نقض آتش از سوی طرفین درگیری دریافت کرده است.

نمایندگان طرف‌های درگیر عضو کمیته هماهنگی نظامی در یمن در ۱۵ تیرماه  با تجدید تعهد خود مبنی بر توقف تمام عملیات و فعالیتهای‌ نظامی در داخل و خارج یمن با تمدید آتش‌بس فعلی موافقت کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    دو ماه دیگر اجحاف بر مردم یمن تمدید شد . این چه آتش بسی هست . یک طرف هر آنچه بخواهد با فراغ بال و زور گوئی عمل میکند و در مقابل مردم از رسیدن کشتی ها حامل نیازمندی ها محروم . عمانی ها بعنوان واسطه عوارض را می بینند و باز قصد ادامه یاقتن این وضع هستند . خودشان را جای مردم محاصره شده قرار دهند . قصد خیرشان را با اتفاقات خوب بنفع مردم یمن رقم بزنند .
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    همش برای وقت گرفتن و وقت خریدن.امریکا و غرب بشدت از افزایش قیمت نفت نگران هستن،همچنین به دنبال تجزیه قطعی یمن هستن! این اتش بس ها فرصت خوبی در اختیارشون قرار میده!انصارالله واقعا دفعه بعد نباید تمدید کنید. البته خوب کاری کرد،که یک ساله تمدید نکردد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس