کد خبر 1399428
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
بازیکنان جدید در لیست سیاه ساپنتو

گفته می‌شود قرار است چند بازیکن دیگر هم بعد از اردوی ترکیه در لیست خروج استقلال قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، تأخیر در معرفی نام سرمربی، تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال را به سمت عقد قرارداد با برخی بازیکنان پیش برد تا شاید استقلال از کورس نقل و انتقالات عقب نماند.

این تصمیم در آن روزها که فشار زیادی از سوی هواداران بر باشگاه استقلال سایه افکنده بود، تصمیم بدی نبود و لااقل باعث شد قدری هواداران که خود را در مقابل خریدهای رگباری و بزرگ رقبا عقب می‌دیدند، به آینده امیدوارتر شوند.

با حضور ساپینتو در استقلال اما برخی خریدها که از سوی باشگاه استقلال انجام شده چندان مورد توجه آقای سرمربی نیستند و در میان اسامی نام برخی بازیکنان شاخص که در نقل و انتقالات مشتریان زیادی را هم به‌دنبال خود می‌دیدند دیده می‌شود.

 ساپینتو تا امروز هرگز به طور رسمی نام بازیکنانی که تازه به خدمت گرفته شدند و در عین حال نتوانستند از لحاظ فنی رضایت او را جلب کنند را اعلام نکرده است اما جسته و گریخته صحبت‌هایی درباره کیفیت فنی برخی بازیکنان با مسئولان باشگاه استقلال داشته و پیغام داده اگر این بازیکنان نتوانند در اردوی ترکیه رضایت فنی او را جلب کنند، از لیست کنار گذاشته می‌شوند.

تصمیم به حذف برخی بازیکنان که به تازگی با استقلال قرارداد منعقد کرده‌اند باشگاه استقلال را با چالش مالی مواجه خواهد کرد و مسئولان استقلال یا باید این بازیکنان را به نحوی راضی به جدایی بدون قید و شرط کنند یا اینکه مبلغی را به‌عنوان غرامت به آنها پرداخت کنند.

دردسرها البته زمانی برای مدیریت باشگاه استقلال بیشتر می‌شود که در میان بازیکنانی که در لیست مازاد قرار می‌گیرند نام برخی بازیکنان شاخص نیز دیده شود. برای مثال اگر ساپینتو از لحاظ فنی شهباززاده را تأیید نکند که زمزمه‌هایی درباره این موضوع نیز به گوش می‌رسد ممکن است این بازیکن براحتی راضی به جدایی نشود و از باشگاه استقلال غرامت بگیرد. درباره جدایی رضا آذری اما مسأله کاملاً متفاوت بود و این بازیکن که جایگاه آنچنان محکمی هم در استقلال نداشت، با وجود قراردادی که منعقد کرد، پذیرفت از استقلال جدا شود.

در واقع اینکه نام چه بازیکنی در لیست سیاه نهایی ساپینتو قرار بگیرد، اهمیت زیادی دارد که مدیران باشگاه استقلال باید با برگزاری یک جلسه خصوصی با سرمربی جدید بسرعت پی به اهداف پنهان سرمربی خود ببرند و با بازیکنانی که در فهرست نهایی نیستند وارد مذاکره شوند تا به طور مسالمت‌آمیز جدا شوند.

 به طور قطع اگر در روزهای پایانی نقل و انتقالات چنین تصمیمی از سوی ساپینتو اتخاذ شود، جدا کردن بازیکنان دشوار می‌شود اما اگر زمان برای انتخاب تیم جدید از سوی بازیکنان مازاد باشد، شاید آنها راحت‌تر بتوانند با این موضوع کنار بیایند.

به هر حال وضعیتی که امروز به وجود آمده حاصل جدایی نابهنگام سرمربی سابق استقلال و تأخیر مدیران در انتخاب سرمربی جدید است.

هرچند که به مذاکرات مدیران و جذب برخی بازیکنان پیش از انتخاب سرمربی جدید نمی‌توان خرده گرفت و اگر مدیریت استقلال دست هر فردی بود همین رفتار را انجام می‌داد تا دست‌کم باشگاهش در کورس نقل و انتقالاتی عقب نماند اما به هر حال این وضعیت حالا ممکن است استقلال را در روزهای پایانی نقل و انتقالات با بحران‌های نسبی مواجه کند که مدیران باشگاه استقلال باید بدون فوت وقت در این راستا با ساپینتو نشست برگزار کرده و تکلیف برخی بازیکنان که از منظر او توانایی بازی در استقلال را ندارند را مشخص کنند.

با همه اینها اما روی دیگر این ماجرا را هم باید در نظر داشت که شاید در روزهای آتی همه بازیکنانی که تا حدی برای ساپینتو شک و تردید ایجاد کرده‌اند، طوری در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی حاضر شوند که مرد پرتغالی نام آنها را از لیست سیاه خود بیرون بکشد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس