کد خبر 1399300
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کلاهبردار اینستاگرامی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان البرز ازشناسایی و دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی یکی از شهروندان اقدام به کلاهبرداری از ۹ نفر از مخاطبانش کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساوجبلاغی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌های او می‌کند، از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد، متهم با هک اینستاگرام او دسترسی به اکانتش پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از ۹ نفر از آشنایان نامبرده ۹۰۰ میلیون ریال وجه دریافت کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده و به گونه ای اقدام کرده که هیچ گونه ردی از او برجای نماند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا ساوجبلاغ، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در این شهرستان دستگیر شد، گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم علی رغم انکارهای اولیه، به ناچار لب به اعتراف گشود و به هک اینستاگرام شاکی پرونده و کلاهبرداری از ۹ نفر از بستگانش به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

سرهنگ جلیلیان به کاربران پیامرسان های اینترنتی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا البرز در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 0
    در غرب قتل و کشتار است امنیت نیست ایران امنترین کشور جهان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس