کلاهبرداری با خطوط تلفن ثابت ترفند جدید مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به ترفندهای مختلف مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی گفت: تماس از طریق خطوط تلفن ثابت شگرد دیگرکلاهبرداران در شبکه های اجتماعی است.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: مجرمان سایبری در این شیوه با بررسی صفحات افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شناسایی علاقه‌مندی آن‌ها طعمه خود را شناسایی و برای آن‌ها با خط تلفن ثابت مثل کد تهران، پیام ارسال می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران ابتدا با مهندسی اجتماعی و تماس با شهروندان تهرانی که دارای خط تلفن ثابت هستند یک اکانت واتساپ با شماره و خطوط تلفن ثابت تهران فعال کرده و نشان یکی از شبکه‌های رادیو و تلویزیونی را روی پروفایل قرار داده و مخاطب به محض تماس با این تصور که از تهران و خط ثابت در حال تماس با او هستند دچار تردید شده و طعمه کلاهبرداران خواهد شد.

رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با شگرد برنده شدن با مخاطبان تماس گرفته و ادعا می‌کنند که وجهی به عنوان هدیه برای آنها واریز خواهد شد و از کاربر می‌خواهند کد تأیید که ارسال می‌شود به آنها اعلام شود که این مهم همان فعال سازی کد همراه بانک است که اجازه می‌دهد به حساب انها دسترسی و کلاهبرداری کنند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تأیید و رمز عبور را در اختیار این افراد غیر قرار ندهند چرا که این اقدام زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی را فراهم می‌سازد.

وی به کاربران توصیه کرد: هیچ سازمان یا نهادی از طریق شبکه اجتماعی با کاربران تماس نخواهد گرفت و کاربران فریب وعده‌ها و جملات مهندسی شده و تصاویر پروفایل مجرمان سایبری توجه نکنند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران هوشیاری لازم را در مواجهه با این افراد داشته باشند تا در دام کلاهبرداران تلفنی گرفتار نشوند و به اکانت‌ها و صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس