کد خبر 1398200
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
گسترش روابط نظامی میانمار و روسیه

وزارت دفاع روسیه بعد از نشستی با رهبر نظامی میانمار از گسترش و تعمیق روابط نظامی دو کشور خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بعد از نشستی بین مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه  با مین آنگ هلائینگ، رهبر نظامی میانمار وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و از تعمیق همکاری‌های نظامی دو کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اعلام کرد این دیدار روز دوشنبه برگزار شد و هلائینگ برای یک دیدار خصوصی در روسیه به سر می‌برد.

چند هفته پیش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با رهبر ارتش میانمار در مسکو گفته بود مسکو به تقویت روابط نظامی با میانمار متعهد است.

روابط دفاعی میان دو کشور در سالهای اخیر افزایش یافته و مسکو از طریق آموزشهای نظامی و بورسیه های دانشگاهی برای هزاران سرباز میانماری و همچنین فروش تسلیحاتی که در لیست سیاه کشورهای غربی قرار دارد روابط خود با ارتش میانمار را حفظ کرده است.

این ارتباطات درحالی میان دوکشور ادامه دارد که غرب نسبت به کودتای میانمار به شدت انتقاد داشته و با تصویب قطعنامه های مختلف علیه ارتش به دنبال تشکیل ائتلافی بین المللی علیه ارتش این کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    میانمار همان کشوری نیست که مسلمانان روهینگیا را قتل عام کرده؟
  • CA ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    در بیشتر کشورهایی که جنایات بر علیه مسلمانان بوده روسیه پشتیبان آن کشورها بوده. مثل همین میانماز که جنایت علیه مسلمانان را انحام می دهد. یا در نسل کشی مسلماتان هرزگوین توسط صربها که با حمایت روسیه انحام شد و امریما به کمک مسبمانان آمد و کشوز مسلمان هرزگوین را در اروپا ایجاد کرد. با حمله به افغانستان در سال ۵۸ و تشکیل حکومت کمونیستی و تاامنی در آن کشور که تا امروز هم ادامه دارد. یا ایحاد حکومت بعثی صدام در عراق و مرگ صدها هزار شیعه و کرد در ان کشور
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    قاتل مسلمانان روهینگیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس