کد خبر 1360762
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که روسیه برای افزایش خسارت‌ها در اوکراین به استفاده از بمب‌های دست‌ساز متوسل شده است.

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد ادعا شده است: خروج روسیه از شمال اوکراین شواهدی از هدف قرار دادن نامتناسب غیرنظامیان از جمله وجود گورهای دسته جمعی، استفاده مرگبار از گروگان ها به عنوان سپر انسانی و استخراج زیرساخت های غیرنظامی، برجای گذاشته است.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: نیروهای روسی همچنان از بمب‌های دست ساز برای ایجاد تلفات، کاهش روحیه و محدود کردن آزادی حرکت اوکراین استفاده می‌کنند.

در ادامه ادعا شده است: نیروهای روسی همچنین به حمله علیه اهداف زیرساختی با خطر بالای آسیب جانبی به غیرنظامیان از جمله مخزن اسید نیترات در روبیژن ادامه می دهند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

دیروز (شنبه) نخست وزیر انگلیس راهی اوکراین شد و با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. بوریس جانسون در جریان این سفر از اختصاص ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه های موشکی جدید ضد کشتی به اوکراین برای دفاع در برابر روسیه خبر داد. او همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر [۳۸۵ میلیون پوند] وام را در بانک جهانی برای پرداخت به اوکراین تضمین کرد.

پیش‌تر «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان، «پتر فیالا» رهبر جمهوری چک، «یانز یانسا» نخست‌وزیر اسلوونی، کارل نهمر، صدراعظم اتریش و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، برای دیدار با رئیس جمهوری اوکراین به کی‌یف سفر کرده بودند.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس