کد خبر 1411734
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
میانمار

خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از منابع مطلع در میانمار خبر داد، «ویکی بومن» سفیر سابق لندن در این کشور بازداشت شد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه غربی روز پنجشنبه (امروز) از بازداشت سفیر پیشین انگلیس در میانمار و شوهر میانماری او خبر دادند.

دو منبع مطلع به خبرگزاری رویترز خبر دادند، ، مقامات میانمار «ویکی بومن» سفیر سابق انگلیس در میانمار و شوهر او را که یک هنرمند میانماری است، بازداشت کردند.

بنا بر گزارش این رسانه انگلیسی، ویکی بومن ریاست یک نهاد موسوم به «مرکز میانمار برای تجارت مسئولانه» را برعهده دارد.

منابع آگاه استنادی رویترز که نخواستند نام و هویتشان فاش شود، به این رسانه خبر دادند که بازداشت سفیر سابق انگلیس و شوهرش روز چهارشنبه (دیروز) انجام شده است.

این رسانه توضیحات بیشتری درباره خبر بازداشت ویکی بومن و شوهر میانماری او منتشر نکرده و مقامات انگلیسی و میانماری هم اظهارنظری درباره این خبر نکرده‌اند.

روابط میانمار و کشورهای غربی بعد از بازداشت «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع این کشور در اول فوریه سال ۲۰۲۱ و تسلط ارتش میانمار بر این کشور تیره شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که دادگاهی تحت حاکمیت ارتش میانمار سوچی را پس از مجرم شناختن در اولین پرونده از ۱۱ پرونده فساد به تحمل پنج سال حبس محکوم کرد.

رهبر مخلوع میانمار از زمان بازداشت به چندین جرم متهم شده است که شامل نقض قوانین انتخاباتی و قوانین محرمانه دولتی و تحریک و فساد می‌شود. این در حالی است که حامیان سوچی می‌گویند این اتهامات ساخته شده است تا هرگونه شانس او برای بازگشت به سیاست را از بین ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس