کد خبر 1397822
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
محسن مهدیان

ما فراتر از گشت ارشاد فرهنگی، نیازمند گشت ارشاد امنیتی هستیم که برای به‌هم زدن نظم عمومی و شکستن قانون و اراده حداکثری مردم، آدم اجیر می‌کند تا چهارشنبه‌های سیاه را بسازد.

به گزارش مشرق، محسن‌مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

وقتی اسم گشت ارشاد می‌آید، چه تصویری در ذهنتان تداعی می‌شود؟ احتمالا چند برخورد خشن ناجا. حالا برای یک‌بار هم که شده اختیار ذهنتان را به‌دست بگیرید و اجازه ندهید آنچه رسانه‌ها برایتان ساخته‌اند تداعی شود. این‌بار منطقا ضرورت گشت ارشاد را ارزیابی کنید. یقین دارم مخالف‌ترین‌ها نیز موافقند. اجازه دهید با آرامش استدلال کنیم.

به عزیزی که بسیار از دست گشت ارشاد عصبانی بود گفتم اگر کسی برهنه به خیابان بیاید مشکلی ندارید؟ گفت حتما مشکل دارم. گفتم چرا؟ گفت بالاخره یک حدی وجود دارد. همه جای دنیا این حد را پذیرفته‌اند. گفتم ممنون و پایان استدلال؛ پس تو هم با گشت ارشاد موافقی. همین که معتقدی از یک جا به بعد باید قهریه وارد شود پس گشت ارشاد ضروری است.

این همانی است که برخی به غلط می‌گویند حجاب اجباری. حال آنکه الزام قانونی است که به قول تو در همه ‌جای دنیا نیز وجود دارد.

اما احتمالا سر اندازه آن اختلاف باشد. به‌نظرت شما باید مرز حجاب را تعیین کنی یا من یا دین؟ گفت هیچ‌کدام؛ عرف. گفتم عرف چیست؟ عرف کی؟ عرف کجا؟ مثلا عرف گاوپرست‌ها خوبه یا عرف سکولارها یا عرف لاابالی‌ها؟ گفت عرف مردم جامعه. گفتم قبول داری اکثریت مردم ما مسلمانند؟ گفت بله. گفتم قبول داری حجاب جزئی از دین است؟ تأیید کرد.

گفتم پس اگر قرار بر رجوع به عرف هم باشد، عرف دیندارها ملاک است. ضمن اینکه رجوع به عرف هم درون دین است و امضای فقیه می‌خواهد و اینطور نیست که هرکس بگوید عرف چنان و چنین است. گفت واقعا فکر می‌کنی گشت ارشاد در باحجاب کردن مردم مؤثر بوده است؟

گفتم سؤالت غلط است. این اشتباه رایجی درباره گشت ارشاد است. گشت ارشاد برای صیانت از قانون است نه ایجاد حجاب. مثل پلیسی که برای عبور از چراغ قرمز جریمه تعیین می‌کند. هدف اصلی حفظ نظم شهر است. واگرنه ممکن است یکی بگوید صرفا با زور جریمه که کسی منظم نمی‌شود.

گفت یعنی تو با خشونت گشت ارشاد موافقی؟ گفتم حتما نیستم. ولی عملکرد گشت ارشاد را از دریچه چند فیلم تقطیع شده رسانه‌های مغرض نمی‌بینم. ضمن اینکه خطا را اصلاح می‌کنند نه اینکه منکر اصل ماجرا شوند.

گفت حالا همه‌چیز این مملکت درست شده و فقط حجاب مانده است؟ گفتم من هم مثل تو معتقدم باید همه بخش‌ها تقویت شود. ولی اگر دولت نتوانست تورم را کنترل کند پلیس هم باید از تخلفات راهنمایی و رانندگی بگذرد؟

گفت با همه این حرف‌ها حجاب اولویت نیست. گفتم این یکی را موافقم.

اما خواهش می‌کنم دقیق ببین. جریانی که تشویق به آتش زدن بانک‌ها و شکستن شیشه ماشین‌ها و بستن راه مردم می‌کرده است امروز به چوب بستن حجاب را تشویق می‌کند. چرا؟ ماجرا چیست؟ همانها که سال‌ها برای کوچک شدن سفره مردم، راهزن‌های قداره‌کش جهانی را با سوت و کف همراهی می‌کردند و صله مزدوری و نشان بردگی جور می‌گرفتند، حالا برای برهنگی بیشتر جایزه تعیین کردند. روشن نیست که هدف اصلی حجاب نیست؟ بله حق داری. حجاب اولویت اول ما نیست؛ اما ظاهرا اولویت اول شیطان کثیف شده است.

به همین دلیل معتقد به ارتقای گشت ارشادم. گشت ارشاد تا دیروز غفلت‌ها را تذکر می‌داد اما این‌بار باید جبهه جدیدی را هدف بگیرد. ما فراتر از گشت ارشاد فرهنگی، نیازمند گشت ارشاد امنیتی هستیم که برای به‌هم زدن نظم عمومی و شکستن قانون و اراده حداکثری مردم، آدم اجیر می‌کند تا چهارشنبه‌های سیاه را بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    16 5
    چرا از بابت این موضوع گشت ارشاد و برخوردهای قهری بین مردم نظر سنجی نمیگذارید تا نظر اکثریت جامعه رو درباره برخوردهای قهری گشت ارشاد بهتر مطلع بشوید ؟ ؟؟؟
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      8 11
      نظر سنجی زیر رگباربی امان تحریم و بمباران رسانه ای اعتبار ندارد مثل اعتراف زیر شکنجه است گرچه اگر مایل به نظر سنجی هستی مثلا میتوانی از مردان بپرسی در ازای ازادی پوشش برای زنان ایا حق التذاذ در همان لحظه رویت زن بیحجاب که روح و روان شما بهم میریزد برای خود قائل هستید یا خیر
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      5 3
      در غرب برای آزادی همجنس بازان هم نظر سنجی کردند. مردم گفتند چیز خوبی است. چه کسی گفته اساسا انسانها حق دارند در مقابل قانون خدا نظر بدهند؟ تا وفتی جمهوری اسلامی حاکم است، جایی برای عبور از قانون اسلام نیست.
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 2
      همینکه به خود اجازه می دهید حکم قرآن را به نظر سنجی بگذارید، یعنی اولا خود شما مرتد هستید و ثانیا یعنی حکومت اگر چنین کاری کند دیگر باید اسم اسلامی را از روی خود بردارد.
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 2
      1:24 با این استدلال شما میتونید هر نظر سنجی و انتخاباتی رو رد کنین
  • . IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    چی بگم
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 0
      من میگم چطوریه اکثر انهایی با دیده شدن !! ( بعلاوه کل موها و ) موی سر زن موافق هستند مخالف صد در صدی موی صورت مرد هستند و سه تیغه میکنند ؟؟؟!!!
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 1
    حاجی، تو باید انیشتین زمان می شدی انقدر که زرنگی
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 3
      تو هم واقعا حیف شدی، آخه شستن سرویس بهداشتی تو تیرانا شد کار؟؟!
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    12 2
    ولی یادش بخیر یه زمانی قرار بود گشت ارشاد مدیران داشته باشیم
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      7 0
      شیرمادر و نان پدر حلالت. از نشانه های مومن وفای به عهد و وعده است
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      5 0
      دقیقا" آقایان مسئول باید گشت ارشاد رو از خانواده خودشون و از سازمان های تابع اشون شروع کنند
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 6
      وقتی ریس دولت هر روز و هر هفته از نانوایی و پمپ بنزین بین مردمه ایرانه یعنی هر لحظه در معرض گشت ارشاد ایرانیان میباشد
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    7 4
    در همه جای دنیا خود جامعه حد پوشش را رعایت و حفاظت می کند نه دولت.
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      4 0
      برای همین هم کارشان به برهنگی کامل کشیده است. از سواحل برهنه ها تا رژه برهنه ها تا دوچرخه سواری برهنه ها و...
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 1
      خیر اینطور نیست، تو آمریکا با پیژامه بیای بیرون پلیس دستگیرت میکنه!!!!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 1
      منظور ایشون ایجاد فرهنگ عمومی نسبت به یه موضوع هست. مثل زدن ماسک در دوران کرونا. کسی اگر ماسک نداشت مردم نگاه منفی بهش داشتن و مجبور بود ماسک بزنه. همچین جوی با ایجاد فرهنگ عمومی درباره حجاب هم باید شکل بگیره
    • به ۱۰:۴۹ IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      9 2
      در همان اروپا و آمریکا هم مردم زیر بار واکسن و ماسک نرفتند و کار به زد و خورد خیابانی کشید. فرهنگسازی اگر ممکن بود اروپایی ها هغتاد سال با زور جریمه نجومی و پلیس وحشی رانندگی صحیح را به عادت مردم تبدیل نمی کردند. این حرفهای شیک و خیالی را بگذارید کنار. تا نباشد چوب تر فرمان نبرد این بشر.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 15
      11:52 تو ایران هیچ کس رو به خاطر ماسک نزدن جریمه و دستگیر نکردن. یه مطالبه عمومی و جو عمومی شکل گرفت و اون باعث گسترش ماسک شد. حتی واکسن هم قرار بود اجباری بشه و نشد اونم مردم خودشون رفتن. تا درباره حجاب این مطالبه و فرهنگ سازی شکل نگیره برخورد های تعزیری و مقطعی راه به جایی نخواهد برد. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/البته آنچه به جایی نرسد فریاد است
    • به ۱۲:۲۶ IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      63 2
      نه عزیزم. برخورد کردند. مغازه ها را بستند. مامور گذاشتند. مانع سوار شدنشان به اتوبوس و قطار شدند نگهبان گذاشتند در ورودی ادارات و دانشگاهها و هر کس ماسک نداشت را راه ندادند و... اگر اینها زور نیست پس زور چیست؟ همین بلا را باید سر بی حجابان بیاورند.
  • GB ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اینقدر خوب و زود نتیجه گیری استدلال میکنید
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 3
    تجربه کرونا نشان داد که تا زور نباشد فرهنگسازی حرف مفت است و بسیاری از مردم زیر بار ماسک زدن و یا تعطیل کردن نمی روند. حتی اگر جانشان در هطر باشد.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      4 1
      اتفاقا هیچ کس را به زور نتونستن ماسک دار کنن. بلکه با برنامه های مدون شبانه روزی فرهنگ سازی کردن و مردم رو اقناع کردن که کرونا خطر ناکه و ماسک برای سلامتی شما و جامعه ضروری هست و این تبدیل به "فرهنگ عمومی" شد. چرا درباره حجاب نمیتونیم مردم رو اقناع کنیم و "فرهنگ عمومی" بسازیم و سریع به زور متوسل میشیم؟
    • به ۱۰:۱۶ IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      55 2
      آخر چرا اینقدر وقیح دروغ می گویی؟ کوری؟ مردم کرونا را قبول کردند اما تا زور نیامد ماسک نزدند و وقتی هم زور برداشته شد همانها فورا ماسک را برداشتند. رانندگان را سالها تشویق به بیمه شدن کردند اما فایده نداشت تا زور قانون وادارشان کرد.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 14
      11:50 با این حد از عصبیت و تعصب و توهین میخوای مردم رو به حجاب دعوت کنی؟ من فحش ندادم تحمل بحث مخالف رو نداری بحث نکن. دوما هیچ کس را برای ماسک نزدن در "اجتماع" جریمه نکردن و نگرفتن. مردم فهمیدن که ماسک زدن براشون خوبه و استفاده کردن. سوما حجاب علاوه بر یک قانون اجتماعی یک بحث اعتقادی تربیتی هست. شدت عمل بدون برنامه واصول و با تعصب در بحث تربیتی و دینی ش تاثیر میزاره. چیزی که فرهنگ شده رو باز زور نمیشه عوض کرد. باید با فرهنگ تغییرش داد با قوانین فرهنگی.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 21
      11:50 مقایسه قوانین کرونا با قوانین حجاب درست نیست چون قوانین کرونا فقط یک بعد حقوقی اجتماعی داشت ولی قوانین حجاب علاوه بر بعد اجتماعی بعد تبلیغی، تربیتی و دینی هم داره. ضرر های عدم استفاده از ماسک برای همه جامعه و همه اقشار از هر فرهنگی پذیرفته شده ولی مضرات بد حجابی مورد قبول و پذیرش همه اجتماع از هر فرهنگی نیست
    • به ۱۲:۱۹ - و ۱۲:۳۰ IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      4 1
      به عنوان یک مسلمان بقین دارم شما خود از خطرناکترین مروجان بی حجابی هستید. خطر امثال شما که اینطور با خونسردی دروغ می گویید و خود را به آن راه می زنید از خطر مصی علینژاد ها خیلی بیشتر است. پس جایی برای تحمل امثال شما ندارم. اولا مثل اینکه آنهمه حضور پلیسی و بستن مغازه ها و راه ندادن افراد بدون ماسک به هواپیما و قطار و حتی ادارات و دانشگاهها را ندیدید. ثانیا اگر مردم برای کرونا اقناع شدند چرا تا فشار برداشته می شد فوری ماسکها کنار می رفت و مغازه ها باز می شد؟ چرا در مورد سایر قوانین هم همینطور است؟ چرا در اروپا و آمریکایش هم همین بود؟ ثالثا اینکه حرف دلتان را زدید خیلی اعتراف خوبی است. شما با قوانین ساخته بشر مشکلی ندارید هر قدر هم اجباری و زوری باشد. اما تا قانون خدا می آید یاد تبلیغ و فرهنگبازی می افتید
    • به حامی بی حجایی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      پس ... ها را هم باز کنید. چون آن را هم اول باید تبلیغ کرد! بگذار یک عده علنا گناه کنید!
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      1 0
      طبق اعلام وزارت بهداشت استفاده از ماسک حتی در اوج کرونا وقتی که روزی ۸۰۰ فوتی داشتیم به ۶۰ درصد نرسید یعنی نه زور و نه اجبار باعث نشد کسی که نخواست ولو برای جان خودش ماسک بزنه.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      ۱۴:۲۱ جوری حرف میزنی انگار مصداق حقی و بقیه خود باطل. بیا پایین بابا!
    • FR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      وقیح نگو
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    از اینها گذشته عده ای هم هستند که دایم می گویند این مسائل مهم نیست! اقتصاد مهم است!! بروید جلوی اختلاس را بگیرید و.. حال آنکه هم دزدی و اختلاس مهم است هم حجاب
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 1
    همه این فجایع نتیجه تفکر جذب حداکثری است. تفکری که خود را از خدا مهربانتر تصور می کند.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 2
    اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    درود
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 1
    موضوع حجاب و گشت ارشاد موضوع انحرافي است
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    مردم نمیگن بی قانونی باشه با نوع اجراش مخالفن!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    چرا برای ربا وریا ودروغ واختلاس ومردم فریبی ودزدی بیت المال وهزار یک مفسده دیگر گشت ارشاد نمی گذارید
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 2
    از نظر قانون دختر بد حجاب و دزد هر دو متخلف هستند ولی از نظر اکثر جامعه دختر بد حجاب و دزد یکسان نیستند نکته ظیف کار برای "اجرای قانون" همینجاست. مقبولیت اجتماعی و پیوست رسانه ای. گشت ارشاد به شکل کنونی این ویژگی ها رو ندارد
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 2
      در بعضی مناطق مرزی قاچاقچی هم یک شغل شریف محسوب می شود.آیا باید فرهنگی سازی کرد و قاچاقچی را رها کرد؟ تاکنون بارها در برخی از این مناطق مردم محلی در حمایت از قاچاقچی با پلیس درگیر شده اند. فرهنگسازی واقعی با اجبار قانونی صورت می گیرد. وقتی مردم دیدند با بی حجاب به عنوان دزد حیا و عفت برخورد شدیدی صورت می گیرد به تدریج در طی دهها سال ، بی حجابی برایشان تابو خواهد شد.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 4
      10:04 قید "اکثریت جامعه" رو عرض کردم و روی این حرف هم مطمئن هستم. ولی شما از "برخی" مناطق حرف میزنید. این دو خیلی متفاوته. در مثال زدن دقت کنید. ایا اکثریت جامعه ما با قاچاق موافقه؟ خیر
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 1
      10:04 خیر ما جمهوری اسلامی ایران هستیم نه امارات اسلامی افغانستان!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 1
      البته بدحجابی و بی حجابی عنوانی مجرمانه نیست یعنی در قانون جرمی و مجازاتی تعیین نشده
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 1
      اکثریت مردم آن شهرستانها اکثریت نیستند و مرکز نشینها باید تشخیص دهند؟ خوب اگر مردم آن مناطق معتقدند قاچاق چیز خوبی اسن پس حتما منفعت خودشان را بهتر از شما می فهمند! طبق قرآن اکثریت یعنی گمراهی. سوره انعام آیه 116
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      بالاخره اسلامی هستیم یا نه؟ طالبان نماز جمعه هم دارد. می خواهید ما در نماز جمعه را ببندیم؟
  • GB ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    18 0
    صرف نظر از اینکه در دوره دفاع مقدس جنگ ۸ سال گریبانگیر کل کشور شد. حداقل یک چهارم جمعیت به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق شهدا و جانبازان و حداقل نیمی از جمعیت از طریق ایثارگران با جنگ در ارتباط بودن. کسی که جون تنها فرزندش رو میزاره برای سرزمینش براش سخت که ببینه همرزم صدام بی عرضه براش از اونور دنیا تو استودیو تلويزيون رنگی نسخه حجب و حیا و حجاب و عفت بپیچه. جوونا چشماتونو باز کنید. تو خونه پای موبایل اینستاگرام بازی میکنید فکر میکنید دنیا عکسای قشنگه. کدوم پدر و مادری رو میشناسی که دوست داشته باشه فرزندش ولنگاری کنه یا برهنگی کنه. تعداد خیلی محدودی بی ... هستن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    5 2
    چرا تو کشورهای مسلمانی مثل مالزی و اندونزی که ماهواره هم آزاده و غیرمسلمان ها هم بدون حجاب هستند، حجاب مسلمونها بهتر رعایت میشه؟؟
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 2
      چون مغز شما را از این دروغ پر کرده اند. در مالزی و ترکیه زنان عموما بی حجاب هستند و اتفاقا روسپی گری به معضل اصلی - و یا درآمد اصلی- در بخش توریسم تبدیل شده است. اساسا امکان ندارد حق و باطل با هم کنار بیایند مگر آنکه باطل حاکم شوند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    هر کاری میکنید خواهشا مردم رو با کارهای بی حساب کتاب و تصمیمات یهویی دوقطبی نکنید! ده ساله از لحاظ سبک پوشاک تولیدی و نظارت بر اماکن عمومی و ... شلش گرفتید الان میخواید چیزی که در بین قشری از جامعه تبدیل به فرهنگ شده (البته متاسفانه) با یه عملیات درستش کنید؟؟
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    خب مردم و جوانان دارن در شبکه های مجازی میبینن و مقایسه میکنن. کافیست کمی کمیت دیانتشون لنگ بزنه اونوقت با این موضوع مخالفت خواهند کرد.
  • DE ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 5
    روزنامه اصولگرای رسالت: برخورد با بدحجابی،نباید به حیثیت زنان لطمه بزند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      2 0
      خیلی گزارش جالب و جامع و خوبی رسالت کار کرده بود. لپ مطلب اونجا بیان شده بود
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      مثل پزشکی که به جای بدن بیمار نگران جان میکروبها و حیثیت سلولهای سرطانی است.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 0
    برای بهبود سطح اخلاقی جامعه باید سیستم های فساد زا برچیده بشه. برخورد های موردی و خیابانی تاثیری نداره. اگر دیدید یه جایی حتی با وجود پلیس تصادف زیاد صورت میگیره بدونید مشکل بودن و نبودن پلیس نیست بلکه مشکل از جاده هست. جاده باید تغییر کنه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    3 0
    قانون جمهوری اسلامی به جای اینکه در مجلس توسط نمایندگان مردم تعیین بشه کجا تعیین مشه؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 1
    مشرق سانسورچی! روزنامه رسالت که از خودتونه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر میخواهید جلو بی حجابی وبدحجابی بگیرید ازمنشا آن شبکه های مجازی همچون اینستا شروع کنید
  • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام: گشت ارشادبایدباشدچون اگرنباشدمملکت پرازبی حجابی وفساداخلاقی می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس