جزئیات سفر رئیس جمهور به کردستان

رئیس جمهور اسلامی ایران در جریان سفر یک روزه خود به کردستان، در جمع مردم شهرستان سقز گفت: کردستانی ها در طول تاریخ مرزبانان امینی برای کشور بوده اند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در سفر امروز خود به کردستان علاوه بر بازدید میدانی از مناطق مختلف این استان با اقشار مختلف مردم در شهرهای سنندج و سقز نیز دیدار خواهد کرد.

بازدید هوایی از برخی نقاط استان، دیدار با روحانیون، علما و فضلای کردستان، حضور در جلسه شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به کردستان خواهد بود.

رفع محرومیت اولویت دولت در کردستان است/ بازدید از کارخانه قارچ

رفع محرومیت اولویت دولت در کردستان است/ بازدید از کارخانه قارچ

رفع محرومیت اولویت دولت در کردستان است/ بازدید از کارخانه قارچ

«تکفیر و تفرقه» دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام است

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون استان کردستان گفت:

«تکفیر و تفرقه» دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام است

وحدت، انسجام و امنیت استان ظرفیت ذی‌قیمتی برای پیشرفت کردستان است. پیام حج مقام معظم رهبری، پیام وحدت، معنویت و توجه به ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام و لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های نظام سلطه است

برنامه اصلی دولت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است

رئیس جمهور از مبارزه با فقر، فساد و تبعیض به عنوان برنامه اصلی دولت سیزدهم نام برد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع اقشار مختلف مردم سنندج در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان این شهر اظهار کرد: ایستادگی با بصیرت در مقابل معاندین و ضدانقلاب، تقدیم بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز، زنان و مردان اهل فرهنگ و هنر، خطه ای که مدنیت و فرهنگ آن زبان زد است و در یک کلمه می‌توانم بگویم زنده باد کردستان.

آیت الله رئیسی از استاندار کردستان خواست که حلقه‌های مشورتی از نخبگان و نیروهای انقلابی را در کردستان تشکیل دهد و از تمام ظرفیت‌های فکری برای توسعه استان استفاده کند.

تقویت بیمه ها از مطالبات اصلی رئیس جمهور است/ دستور اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال به بیمه ها

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت بیمه ها از مطالبات اصلی رئیس‌جمهور است و در همین راستا دستور اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه را به سازمان برنامه صادر کردند.

بهرام عین‌اللهی روز جمعه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور با مردم کامیاران دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: تقویت بیمه‌ها از مطالبات اصلی رئیس‌جمهور است و در همین راستا دستور اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه از سوی سازمان برنامه به بیمه‌ها را صادر کرده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این اعتبارات به مرور افزایش پیدا می‌کند و در تلاشیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و بالا بردن سطح سطح پوشش بیمه‌ای، سهم پرداختی بیماران را به حداقل ممکن برسانیم.

معاون رئیس جمهور با زنان روستایی کردستان دیدار کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در کردستان به صورت چهره به چهره با جمعی از زنان روستایی در روستای «نوره» از توابع شهرستان سنندج دیدار کرد.

 اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راه های مواصلاتی در مرزها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه های مواصلاتی در مرزهای کشور اختصاص یافته است.

داریوش امانی روز جمعه در آئین افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان کردستان، اظهار کرد: در زمینه توسعه شاخص راه روستایی در کشور، ۵ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان از شاخص کشوری که ۸۱ درصد است پایین‌تر هستند.

وی افزود: دولت برای جبران این عقب ماندگی برنامه دارد، که امسال حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را توسعه دهد و در این زمینه در استان کردستان ۳۷۰ کیلومتر توسعه راهی، امروز با حضور جناب وزیر و ریاست جمهور آغاز می‌شود.

 دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم روستای قلعه جی کردستان

رئیس جمهور با حضور در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد و شنیدن سخنان و مشکلات مردم این روستا، دستوراتی برای رفع مشکلات آن ها صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین در منزل یکی از شهدای حملات شیمیایی به این روستا حضور یافته و با خانواده این شهید دیدار کرد.

آغاز عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر احداث راه روستایی در کردستان

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر احداث راه روستایی خبر داد و بر سرعت بخشی به پروژه‌های راهسازی در این استان تأکید کرد.

رستم قاسمی روز جمعه در راستای سفرهای استانی هیأت دولت و با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی به استان کردستان سفر کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت پروژه‌ها قرار گرفت.

وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر احداث راه روستایی، حضور یافت و گفت: در ادوار مختلف، استان کردستان پایبندی خود به جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرده است و ما نیز در دوره حضور در دفاع مقدس در این استان رفت و آمدهای بسیاری داشتیم و شاهد ایثارگری‌های مردم کردستان بودیم.

 کردستانی ها در طول تاریخ مرزبانان امینی برای کشور بوده اند

رئیس جمهور گفت: کردستانی ها همواره در طول تاریخ مرزبانان امینی برای کشور بوده اند و باید همه ایرانیان قدردان رشادت های مردمان این دیار در دفاع از ارزش های کشورمان باشند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع مردم شهرستان سقز اظهار کرد: سقز تاریخ، فرهنگ، تمدن و مدنیتی بزرگ دارد و از قله‌های حضور مردم این منطقه می‌توان به جانفشانی ها، شجاعت، دلاوری، تدین و انقلابی بودن آنها اشاره کرد.

وی افزود: مردم کردستان در طول تاریخ مرزبانان امینی برای کشور بوده‌اند و پدران و مادران سقزی دلاورانه از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و همواره باید حرمت، شخصیت و منزلت این بزرگواران نه فقط در کردستان بلکه باید توسط همه ایرانیان محترم شمرده شود و این جایگاه صیانت شود.

 کردستان آماده پذیرش مهارت‌آموزان خارج از کشور است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای شهید ورمقانی شهرستان سنندج بازدید کرد و گفت: کردستان آماده پذیرش مهارت‌آموزان خارج از کشور است.

محمدهادی زاهدی‌وفا صبح جمعه در بیست‌وهفتمین سفر استانی هیئت دولت از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در شهرستان سنندج بازدید کرد.

وی در بازدید از کارگاه‌های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج، در جریان پتانسیل‌های موجود در کردستان برای پذیرش مهارت‌آموزان خارجی در راستای توسعه دیپلماسی مهارت قرار گرفت.

مقاومت مردم شهرستان سروآباد در ایران زبانزد است

رئیس جمهور گفت: مقاومت مردم شهرستان سروآباد در ایران زبانزد است و رفع مشکلات و دغدغه های ساکنان این شهرستان مرزی باید در اولویت باشد.

رئیسی صبح امروز در سفر به شهرستان سروآباد با مردم روستای قلعه جی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با قدردانی از استقبال بی نظیر مردم قلعه جی از خدمتگزار خود، افزود: مردم این منطقه شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب کرده اند و از این نظام تا پای جان پاسداری می‌کنند.

 سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: وظیفه ما در رسیدگی به مردمی که خوب امتحان خود را پس داده اند و زیر بمباران و جنایت هولناک رژیم بعث عراق ایستادگی کرده اند سنگین‌تر است.

 وزیر کشور با آرمان های والای شهدای کردستان تجدید میثاق کرد

وزیر کشور با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج با آرمان های والای شهدای کردستان تجدید میثاق کرد.

 بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب سنندج

وزیر نیرو از روند توسعه طرح تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد.

 بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور

 وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید کرد و بر تقویت تولیدات گلخانه ای در استان کردستان تأکید کرد.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز که به همراه رئیس جمهور به کردستان سفر کرده است از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید کرد و بر تقویت فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان کردستان تأکید کرد.

رفع محرومیت اولویت دولت در کردستان است/ بازدید از کارخانه قارچ

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی کردستان گفت: این گلخانه با تلاش یکی از کارآفرینان شهرستان دیواندره و همکاری یک شرکت هلندی در دست احداث است.

 کلنگزنی طرح‌های توسعه‌ای کارخانه قارچ سروآباد

رئیس جمهور در سفر به سروآباد ضمن بازدید از کارخانه قارچ این شهرستان، کلنگ طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه را به زمین زد.

پیش بینی می‌شود این واحد صنعتی سالانه هفت هزار و ۷۰۰ تن در بخش صنایع تبدیلی، ۲۰ هزار تُن تولید خاک پوششی، ظرفیت نگهداری محصولات با ۲ هزار تُن، ۳۵ هزار تن تولید کمپوست قارچ خوراکی، ۵۰۰ تُن تولید بذر و ۱۳ هزار تُن کود گیاهی غنی شده را تولید و روانه بازار کند.

 رفع محرومیت ها و بالفعل کردن ظرفیت های کردستان اولویت دولت است

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: رفع محرومیت ها در عرصه های مختلف زیرساختی و بالفعل کردن ظرفیت های کردستان در اولویت کاری دولت سیزدهم است.

سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج اظهار کرد: توفیق برای بنده و همکاران است که در آستانه عید سعید قربان خدمت مردم کردستان برسیم.

وی افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است و قطب کشاورزی، دامداری و گردشگری و دارای معادن بسیاری است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند از مهمترین ظرفیت‌های کردستان است که برای بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی در این استان طرح‌ها و برنامه‌هایی خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 1
    روش اجرای کالا برگ اشتباه است (منظور اصل کالابرگ نیست)، قیمتهای چهار کالا اساسی خیلی بالاتر قیمت جهانی است، باید حق انتخاب باشد ۱- اگر کسی خواست چهار قلم بخرد و یا سایر کالا مورد نیاز، شاید بجای مرغ و یا روغن بخواهد کالایی دیگری بخرد که بیشتر نیاز دارد. ۲- کسی نخواست مقدار نقدی اش کالابرگ داشته و به امور دیگر بپردازد، بعضی بیکارند، شاید بخواهند فقط به اجاره و سایر زخم زندگی بزنند. ۳- قیمت یارانه ها به نرخ متوسط ارز یا طلا محاسبه، پرداخت شود، اگر طلا یا ارز ارزان شد، یارانه کم، اما اگر ارز و طلا گران شد، یارانه افزایش یابد/ این بهترین روش است یعنی یک سیستم منعطف پیشرفته محاسباتی به نرخ روز ارزش یارنه با طلا و یاراز مهم خارجی و نه ریالی که تحت تاثیر شدید تورم و تکانه ها ضد اقتصادی است!، وگرنه بی ارزش شدن یارانه تکرار میشود، این وسط تولیدکنندگان بی عرضه گران فروش کالاهابشان به زور مردم میفروشند، تکرار فجایع خودروسازی و لوازم خانگی این بار در چهار قلم کالا دیگر!!!! از هم اکنون فاجعه انحصار و گرانفروشی و تکرار کاهش تولید و کیفیت قابل پیشنی است، تولیدکنندگان اقلام چهارگانه ( مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات)، هنوز کالابرگ اکلترونیکی اجرایی نشده، پیش دستی کرده، میگویند: تولید حتی به قیمت مصوب به صرفه نیست، در این حال است قیمتهای مصوب بالاتر کشورهای همسایه است و تولیدکنندگان اظهار میدارند نمیتوانند صادر کنند! معنی این گفته این است، فاجعه خودروسازی و لوازم خانگی و بسیاری محصولات دیگر در چهار قلم هم تکرار شده است. عاقبت سیستم ناکارآمد اقتصادی رانتی-انحصاری-حمایتی دولتی از تولیدکندگان این است! صدها هزار میلیارد تومان یارانه (آشکار و پنهان از ارز تا انرزی ارزان و نیوری کار مفت کار و معافیت مالیاتی و وامهای بدون ضامن و کم سود و..!) به به اقلیتی الیگارشی (سرمایه دارن کارخانه دار و تولیدکننده و واردکننده عمده) داده شده است، در مقابل محرومیت دهها ملیون فقیر و بیکار و کارگر در هجمه تورم بیرحمانه! عاقبت بازتولید فقر اکثریت و غنی شدن اقلیت الیگارشی!
  • احسان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 3
    تنها جایی از ایران بعد انقلاب که آباد شد کردستان است وبس
    • ابوشاهد کرج IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 2
      هر کجای دنیا کرد است انجا ایران است کردستان امروز قابل قیاس با کردستان دهه شصت و هفتاد نیست کردستان اباد شد اما نه به تدبیر کلان استاندارانش به ایثارگریهای فراوان جانبرکفان ارتش و سپاه و بسیج و ژاندارمری و جهاد سازندگی و پیشمرگان دلاور سپاه و خون چهل هزار شهید مردم مسلمان کرد در مبارزه با تجزیه طلبان و مزدوران صدامی که به فکر اسارت مردم ما بودند به فکر تجزیه سرزمینم بودند و ما ایستادیم و خونها دادیم ...
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 3
      به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش جهادی ها و مسئولین خداشناس تقریبا همه جای ایران آباد شد... حتی مناطق محروم هم که به دلایل گوناگون از سرعت کمتری برای رشد برخوردار بودن، وضعشان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 3
    هرجا کرد هست آنجا ایران است.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    سید عزیز کمی استراحت کن ما شما رو واسه 8 سال میخوایم. ضمنا خیلی از جوان‌ها اصلا اخبار و رسانه های داخلی رو نمیبینن آنها فقط از طریق رسانه های بیگانه مطالب کذب رو می شنون. لطفا کاری واسه این موضوع بگ هم بکنید.
  • BE ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 1
    با ۲۰۰ میلیارد تومان میشه برای یک استان راه ساخت؟؟!!؟؟
  • نیما IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 1
    درود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    آیا رئیس جمهوری پول بازنشستگان بدبخت را میدهد؟
  • CH ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    کردها شیر هستن
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 2
    تعارف و واقعیت فاصله بسیار داره قاچاقچی و کولبر و قاچاق فروشها دمار اقتصاد ایران رو در آوردند لعنت بر بی بی سی مزدور و فاشیست که قاچاقچیها رو عادی جلوه داد
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 0
    انشا... خداوند متعال مقام معظم رهبری مدظله العالی و آیت الله ابراهیم رئیسی رو برای مردم حفظ نمایند. تا زمانیکه این انقلاب به دست صاحب اصلی آن آقا امام زمان عج تعالی فرج شریف برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس