کد خبر 1389169
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
آمریکا نام دموکراسی را لکه‌دار کرده است

آمریکا زمانی مایه غبطه دیگر کشورها بود؛ اما اکنون اخبار آمریکا ادله کافی را برای دیکتاتورها و دیگر خودکامگان فراهم می‌کند تا به ملت‌های محصور خود بگویند آمریکا نام دموکراسی را لکه‌دار کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه The Gaston Gazette، مقاله‌ای که در اوایل سال میلادی جاری در پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شد، نشان می‌دهد ۱۶۷ عدد از ۱۹۶ کشور و قلمرو مستقل جهان توسط «واحد اطلاعات اکونومیست» مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه بدین شکل است:

«از ۱۶۷ کشور بررسی شده، ۷۴ کشور به عنوان دموکراتیک در نظر گرفته شدند. تنها ۲۱ کشور «دموکراسی کامل» دارند که ۶.۴ جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. ۵۳ کشور باقی‌مانده «دموکراسی‌های معیوب» هستند.

بر اساس این تحقیق گروه اکونومیست، جمعیت مردمی که در حکومت‌های دموکراتیک زندگی می‌کنند از ۴۹ درصد به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

دموکراسی رو به افول است و آمریکا در این زوال نقش دارد. بر اساس مقاله بلومبرگ، ایالات متحده اکنون - با یک پله سقوط - در جایگاه بیست‌وششم این ۷۴ دموکراسی قرار داشته و به عنوان یک «دموکراسی معیوب» دسته‌بندی می‌شود.

طبق این تحقیق، افغانستان، میانمار و کره شمالی از مستبدترین کشورهای جهان در سال میلادی جاری هستند.

به گفته روزنامه The Gaston Gazette، آمریکا زمانی مایه غبطه دیگر کشورها بود. اما اکنون اخبار آمریکا ادله کافی را برای دیکتاتورها، پادشاهان و دیگر خودکامگان فراهم می‌کند تا به ملت‌های محصور خود بگویند که در آمریکا آنقدر آزادی زیاد است که مردم دارند دیوانه می‌شوند!

آمریکا دارد در سرتاسر جهان نام دموکراسی را لکه‌دار می‌کند.

در مطالعه مشابهی که در سال ۲۰۲۰ توسط «دموکراسی‌متریکس» انجام شد، نشان داد، آمریکا در میان ۸۳ دموکراسی، در جایگاه سی‌وششم قرار گرفته و عنوان «دموکراسی ناکارآمد» را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این مطالعه در ۲۰۲۰، نروژ، نیوزیلند و فنلاند برترین دموکراسی‌ها و یمن، کره شمالی و اریتره بدترین آن‌ها بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ، مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس