کد خبر 1532711
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۹

به گزارش مشرق، سالار نامدار، فعال رسانه در رشته توئیتی پیرامون مقاله نشریه فارین افرز وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا نوشت:

«زوال شهر روی بلندی»، عنوان مقاله‌ای است که «بروس استوکس» در فارین افرز منتشر کرده و به ابعاد افول جایگاه بین المللی ایالات متحده آمریکا می پردازد.

خلاصه مطلب این است که:

«رهبری جهانی» ایالات متحده آمریکا با بحران مواجه است. این بحران نه تنها موجب زوال نشاط اقتصادی، قدرت دیپلماتیک و یا اقتدار نظامی ایالات متحده شده است، بلکه «مشروعیت» این کشور را نیز هدف قرار داده است. در این چارچوب گفته شده است که متحدان ایالات متحده در سراسر جهان نسبت به اینکه سیستم سیاسی آمریکا همچنان خروجی های قابل اعتمادی را ارائه دهد تردیدهای جدی دارند. یکی از نکات مهمی که در مقاله مجله فارن افرز به ان اشاره شده این است که در گذشته تصویر جهانی ایالات متحده به تناسب رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید و سیاست خارجی دولت متبوعش فراز و فرود داشت، اما تصور از دمکراسی آمریکایی به عنوان یک مدل (موفق) دست نخورده باقی می ماند، اما امروز این روند تغییر کرده است و با افزایش تردیدها نسبت به عملکرد سیستم سیاسی آمریکا، این کشور «مشروعیت اخلاقی» جهت رهبری (جهانی) خود را از دست می دهد.نویسنده مقاله برای بازیابی موقعیت از دست رفته ایالات متحده در سطح بین المللی معتقد است که دمکراسی آمریکایی باید بر سه چالش «سیاست ورزی متعصبانه»، «بن بست نهادی» و «بی ثباتی» غلبه کند. بر این اساس به صورت مشخص در سطح بین المللی ایالات متحده باید یک سیاست خارجی پایداری را عرضه کند که برای دوستان و دشمنان آمریکا معتبر باشد.

پی نوشت: «شهری بر روی بلندی» (City Upon a Hill) مفهومی است که ریشه در باور «استثناگرایی» ایالات متحده داشته و بر الگو بودن دمکراسی آمریکایی در جهان تمرکز دارد.

افول جایگاه بین المللی آمریکا از نگاه فارین افرز

افول جایگاه بین المللی آمریکا از نگاه فارین افرز

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    بالاترین ذخایرانرژی وموادمعدنی برای امریکاست چی میگی شما
  • راه گم US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    1 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس