کد خبر 1386917
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
جریان صدر: سید مقتدی الصدر فداکاری کرد

رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق گفت که اقدام رئیس این جریان برای حل بن‌بست سیاسی در این کشور به منزله فداکاری است.

به گزارش مشرق، «احمد المطیری»، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق تأکید کرد که سید مقتدی الصدر رهبر این جریان با کناره‌گیری از فرآیند سیاسی ایثار کرد.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از المطیری گزارش داد، کاری که الصدر انجام داد، «ایثار سیاسی» است؛ زیرا کرسیهای نمایندگان وابسته به خود را به رقبای خود واگذار کرد.

وی با بیان اینکه مقتدی الصدر با این کار، فداکاری کرد، گفت که این اقدام وی، یک «موضع شجاعانه و درسی از دروس رهبرانی است که برای میهن و ملت خود، مخلص هستند».

عصر دیروز رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان این جریان در پارلمان عراق خواست تا استعفای خود را به رئیس پارلمان ارائه دهند. وی به همپیمانان پارلمانی جریان صدر گفت: «به همپیمانان خود در مجلس می‌گویم که شما از همپیمانی با ما آزاد هستید».

وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفت: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد».

خبرگزاری رسمی عراق، شب گذشته خبر داد که  رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است. از سوی دیگر کمیساریای عالی انتخابات عراق در واکنش به انتشار خبر استعفای این نمایندگان، اعلام کرد: «کمیساریا تا این لحظه هیچ چیز رسمی در خصوص استعفای نمایندگان فراکسیون صدر دریافت نکرده‌اند تا جایگزینهای آن‌ها برای پارلمان معرفی شوند».

 جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    10 0
    فداکاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    7 1
    برابر دستور اربابش عمل کرده.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    8 1
    فداکاری برای ایجاد آشوب و جنگ خیابانی در آینده ای نزدیک! مرتیکه خاین با کردها و سنی ها ساخت و پاخت کرده واسه آشوب
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    این شیخ مصداق بارز این حدیث علوی علیه السلام(جان ناقابلم فدای تربت ایشان باد) است که فرمود "همیشه جاهل را یا افراط گر مى بینى و یا تفریط کار". خداوند متعال همه شیعیان امیرالمومنین را یاری کند انشاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس