کد خبر 1386230
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تنها راه نجات وزنه برداری

داور بین المللی وزنه برداری گفت: تنها راه نجات و بهبود شرایط وزنه برداری رفتن علی مرادی از فدراسیون است.

به گزارش مشرق، حمید صالح‌نیا در گفت‌وگویی در مورد شرایط وزنه‌برداری کشور اظهار داشت: من به عنوان عضو کوچکی از وزنه‌برداری کشور به عنوان داور و مربی بین‌المللی باید بگویم به شخصه هر مسابقه‌ای اعزام شدم، با هزینه شخصی بوده و فدراسیون هیچ کمکی به ما نکرد. ما به مسابقات پیشکسوتان رفتیم و ۱۴ میلیون تومان از جیبمان هزینه کردیم و فدراسیون یک ریال هم پرداخت نکرد.

وی ادامه داد: علی مرادی در مورد داوران حق‌کشی می‌کند و کسانی که بله قربان‌گو و چاپلوس هستند را به مسابقات اعزام می‌کند، اما ما این شرایط را نداریم. من طرفدار هیچ جناحی نیستم و یکی از کسانی هستم که قربانی رفتارهای علی مرادی و فدراسیون وزنه‌برداری شدم.

وی در مورد انتقادهایی که ملی‌پوشان طی روزهای گذشته داشته‌اند، گفت: وضعیت کاملاً مشخص است. علی داوودی که نائب قهرمان المپیک شده آیا باید در خوابگاهی بخوابد که کولر نداشته باشد و با مشکل تغذیه روبه‌رو باشد؟ این همه قهرمان المپیک ما کجا هستند؟ بهداد سلیمی، حسین رضازاده، کوروش باقری، حسین توکلی، سهراب مرادی و... چرا باید از وزنه‌برداری دور باشند؟ علت همه اینها علی مرادی است که نمی‌خواهد از قهرمانان استفاده کند. ما بزرگانی داریم که از وجود آنها استفاده نمی‌شود و هر کسی که بله‌قربان‌گو باشد در کنار رئیس فدراسیون است. قهرمان المپیک فقط روزی یک‌میلیون تومان هزینه دارد، اما چه کسی هزینه آنها را پرداخت می‌کند؟

تنها راه نجات وزنه برداری

صالح‌نیا در مورد اینکه راهکار شما برای حل مشکلات وزنه‌برداری چیست، گفت: راهکار این است که فقط علی‌ مرادی به خاطر وضعیتی که ایجاد کرده از وزنه‌برداری خداحافظی کند. شما کدام رئیس فدراسیون را دیده‌اید که ساک و چمدانش قبل از قهرمانان و مربیان جلوی در باشد؟ علی مرادی باید کنار برود تا این رشته یک مقدار به آرامش برسد چون او خودش عامل تنش و حاشیه است. فکر نمی‌کنم کسی در وزنه‌برداری دوست داشته باشد که او رئیس فدراسیون بماند.

وی در خصوص وضعیت وزنه‌برداری بانوان گفت: این فدراسیون وزنه‌برداری بانوان را راه‌اندازی کرد، اما حالا آنها چه شرایطی دارند؟ یکی مهاجرت کرده و یکی دیگر هم پناهنده شده است. هیچ امکاناتی برای بانوان فراهم نمی‌شود.

داور بین‌المللی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه کسانی که در مجمع حق رأی دارند به عنوان مربی به سفرها می‌روند، گفت: مرادی هر کسی که برایش سود داشته باشد به او پست می‌دهد و به سفر می‌برد. مرادی گفته بود ۳۱ خانه وزنه‌برداری در کشور احداث می‌کنم الان چه کاری کرده است؟ کدام سالن را افتتاح کرده است؟ او اصلاً انتقادپذیر نیست و مشاور خوبی هم ندارد. رئیس فدراسیون تنها دلهره‌اش این است که سفرهای بین‌المللی را از دست بدهد. متأسفانه او هر کسی که انتقاد می‌کند را متهم به شورش کرده است اگر این‌طور باشد من هم یک شورشی هستم. همه قهرمانان، پیشکسوتان و مربیان عزم‌شان را جذب کردند که فدراسیون سر و سامان بگیرد و باکی نداریم که به ما بگوید شورشی. چطور وقتی بهداد سلیمی مدال می‌گرفت او خودش را پشت این مدال‌ها پنهان می‌کرد اما حالا به او می‌گوید شورشی.

تنها راه نجات وزنه برداری

وی عنوان کرد: علی مرادی خودش را برای حضور در فدراسیون جهانی کاندیدا کرده است، اما قطعاً رأی نمی‌آورد. در مجموع ما مشکلی با علی مرادی و اطرافیانش نداریم، بلکه به دنبال احقاق حق هستیم و نمی‌خواهیم بیش از این تیشه به ریشه وزنه‌برداری زده شود، چون اگر این شرایط ادامه پیدا کند، وزنه‌برداری ایران نابود خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس