کد خبر 1385450
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
نمی توانم در فدراسیون بریز و بپاش کنم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت:‌ من نمی توانم بریز و بپاش کنم، وزارت ورزش از اول سال تا الان تنها ۱۰۰ میلیون داده است.

به گزارش مشرق، علی مرادی در خصوص مصاحبه با یک رسانه خارج از کشور، اظهار داشت: در فضای مجازی صحبتی از من با یک شبکه معاند پخش شده بود؛ وقتی به من زنگ زدند در عمل انجام شده قرار گرفتم و غافلگیر شدم. چون دیدم در مورد وزنه برداری و ورزش کشور سیاه نمایی و خیانت به کشور می کنند، پاسخی دادم. اما از مردم و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می کنم که از صحبت من با این شبکه مکدر خاطر شدند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد انتقادات مطرح شده اخیر عنوان کرد: خود هاشمی چه قبل از المپیک و چه بعد المپیک گفت، سه سال پیش من مواردی را پست گذاشتم. شما که آن موقع آمدید درخواست کردید فقط تمرین کنید. ما اردویی نداشتیم. این غذایی که می گویید غذای پرسنل بود. اصلا اردویی نبود. الان هم بحث پاداش و حقوق را مطرح می کنید.

*وقتی نیستند چگونه حقوق پرداخت کنم؟

وی افزود: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی به ورزشکاران حقوق ماهانه نمی دهند. ما به هرحال مبلغی را وظیفه می دانیم پوشش بدهیم. آیا هاشمی در اردویی که دوستان ترک کردند، حضور داشت؟ در اردویی که حضور نداشته ما چطور پول پرداخت کنیم؟ قهرمان المپیک به نام نیست. به حضور در فعالیت های اردویی و بین المللی است. وقتی نیستند من چگونه حقوق پرداخت کنم؟

*نمی توانم در فدراسیون بریز و بپاش کنم

مرادی در مورد اینکه صالحی امیری اعلام کرده ۳ میلیارد پرداخت شده، گفت: ما از اول سال اعزامی نداشتیم. این مساله مربوط به سال قبل بوده، ۵۰ درصد بودجه ما که امسال ظاهرا ۴ میلیارد شده، را پرداخت کردند. نزدیک به ۲ میلیارد را دادند که تا برج ششم است. من نمی توانم بریز و بپاش کنم. وزارت ورزش از اول سال تا الان تنها ۱۰۰ میلیون داده، ۵۰۰ میلیون هم برای بدهی های مالیاتی قبل اقدام کردیم.

*همین اردو که می گویند وضعیتش مناسب نیست؛ ۲۰۰ میلیون پول غذایش شده است

وی افزود: من باید بتوانم یک خانواده را جمع و جور کنم همین اردویی که می‌گویند وضعیتش مناسب نیست نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان فقط پول غذایش شده. بحث مکمل‌های غذایی و همچنین کادر فدراسیون هم مطرح است، وقتی اردو با ۱۵ نفر برگزار می‌شود و باید حقوق بدهیم چکار می‌توانیم بکنیم؟ دوستان توقع دارند زمانی که اردو نیستند هم پرداختی داشته باشم که نمی‌توانم. ضمن اینکه قبلاً وقتی اردو نبود شاید مبلغی را حتی به کادر فنی پرداخت می‌کردم کسانی که ۱۰ میلیون می‌گیرند را نمی‌گویند.، اسناد موجود است و بیشتر از این نمی‌خواهم صحبت کنم. با ۲ میلیاردی که دادند باید بتوانم خانواده‌داری کنم. اگر اینطور باشد مثل بسیاری از فدراسیون‌های دیگر وقتی می‌خواهند کار را تحویل بدهند بدهی‌های ۱۲، ۲۰ ۵۰ و ۷۰ میلیاردی بالا می‌آورند.

مرادی گفت:‌ فقط نزدیک به دو میلیارد بدهی‌های مالیاتی سنوات قبل را داریم والا ما بدهی نداریم. پرداختی‌ها را از همان منبع انجام می‌دهیم.

* واکنش نسبت به کیفیت اردوی وزنه برداری

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اینکه آیا انتقاد از کیفیت اردویی را وارد می‌داند یا خیر، اظهار داشت:‌ شاید زمانی طور دیگری با شرایط اردویی برخورد می‌شد. الان سالن‌های تمرینی ما خوب ترمیم شده ، خوابگاه‌ها مرتب شد، دو ماساژور برای جوانان و بزرگسالان داریم،‌ دو فیزیوتراپ داریم تا چند وقت دیگر هم اردوی بزرگسالان را در یکی از استان‌ها با آب و هوای خوب برگزار می‌کنیم. شرایط غذا هم تا حد خوبی تغییر کرده، تلاش می‌کنیم اردوهای خوبی برگزار شود تا تمرین کنند و بتوانیم اعزام خوبی داشته باشیم.

*بودجه ما ۹ میلیارد است اما ۶۰ میلیارد پول نیاز داریم

وی در مورد اینکه فدراسیون وزنه‌برداری به همگرایی نیاز دارد و اعضای تیم می‌گویند مرادی اعلام کرده همینی که هست، عنوان کرد: مواردی که دوستان اشاره کردند و به وزارت ورزش منتقل کردم با مسؤولین کمیته ملی المپیک صحبت کردم برنامه‌ها را داده‌ایم، طبق برآورد نزدیک به ۶۰ میلیارد پول نیاز داریم ولی بودجه ما در وزارت ورزش حدود ۹ میلیارد تومان است. سال گذشته ۸۵ درصد بودجه را دریافت کردیم. البته بیشتر فدراسیون‌ها همینطور هستند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در  جهت ارتقاء این موضوعات گام برمی‌دارند. محدودیت برای همه وجود دارد. مسأله سیستم گرمایشی و سرمایشی استادیوم آزادی فقط برای وزنه‌برداری نیست.

مرادی تصریح کرد: رشته‌های دیگر هم این شرایط را داشته‌اند، جوان‌های آنها هم تحمل کرده‌اند، به مسابقات رفتند و افتخارآفرینی هم کردند.

*چندین بار از وزارت ورزش به من گفتند که برخواه را کنار بگذاریم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه آیا برخواه از تیم ملی کنار گذاشته شده گفت:‌ او خودش هم می‌داند چندین بار از وزارت ورزش به من تأکید کردند او را کنار بگذاریم من این کار را انجام ندادم. من این کار را انجام ندادم در حضور خودشان هم گفتند و من حمایت کردم. حتی کسانی که قبلاً منتقد بودند و الان کنارش قرار گرفتند مثل بهداد سلیمی گفتند تمرینات او باعث شده بیشتر بچه‌ها آسیب ببینند و به همین خاطر تیم ملی ما دوم شد.

*برخواه می توانست بچه ها را در اردو نگه دارد

مرادی گفت:‌ برخواه قبل از المپیک هم می‌گفت من نباشم گفتیم کار را ادامه بده شما خودتان قهرمان خوبی بودید و الان مربی‌گری می‌کنید ما پشتیبانی می‌کنیم. به هر صورت قبل از این اردو و اینکه بچه‌ها اردو را ترک کنند وقتی از  گلستان رسیدم و آمدم با بچه‌ها صحبت کنم حتی به دوستان پیام دادم و گفتم به برخواه بگویید صبر کند. ظاهراً‌ آقایان در راهرو بوده‌اند اما دوستان اعلام کردند برخواه گفته رفتند. این بی‌حرمتی بوده بعد از آن زنگ زدم و دوستان جواب من را ندادند. برخواه می‌توانست جلوی بچه‌ها را بگیرد طبق گفته محمدی بچه‌ها در راهرو بودند و نرفته بودند و می‌توانست آنها را نگه دارد تا صحبت کنیم. کنار رفتن برای همه است. اینکه می‌گویند باید کنار بروی ما هم بالاخره این سکان را تحویل فرد دیگری می‌دهیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: جای تعجب دارد که برخواه چنین صحبتی می‌کند و می‌گوید کمبود امکانات داریم، بله، بوده او اعلام کرده و مقداری تغییر دادیم بر اساس تغییرات انجام شده توانست موفق باشد. بر اساس پشتیبانی انجام شده علی داودی موفق شده، بر اساس پشتیبانی که برخواه شرایطش را مهیا می‌کرد و ما حمایت می‌کردیم مصطفی جوادی و رسول معتمدی کار می‌کردند. معتمدی در تمرین گریه می‌کرد بعد ما با برخواه صحبت می‌کردیم که ملاحظه بچه‌ها را بکند، کار او کار بسیار خوبی بود انتظار داریم صبورانه کنار بچه‌ها قرار بگیرد، به او حق می‌دهم ولی انتظار داریم در این موقعیت بچه‌ها را نگه می‌داشت تا با آنها صحبت کنم نه اینکه هنوز نرفته‌اند بگویند رفته‌اند.

*گریه ما به خاطر بی توجهی است نه مسائل فنی

در ادامه و در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم علی داودی ورزشکار عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان اظهار داشت:‌ ما مانند برخی با رسانه‌های ضدانقلاب صحبت نمی‌کنیم. مرادی گفت بچه‌ها گریه می‌کردند ما بارها سر تمرین گریه کردیم نه به خاطر مسائل فنی بلکه به خاطر کم‌توجهی و بی‌توجهی از لحاظ تغدیه، مکمل و همه مواردی که یک فدراسیون باید دغدغه آنها را داشته باشد. نه اینکه چندین ماه به مسابقات گزینشی المپیک مانده و ما باید با فدراسیون وارد جر و بحث شویم که چرا به ما غذا نمی‌دهید؟ چرا ماکارانی با سویا می‌دهید؟ چرا بعد از سه جلسه تمرین که بدن خسته است باید عدس‌پلو بخوریم؟ چرا باید یک کارمند فدراسیون که از لحاظ فنی جایگاهی ندارد برای ما تصمیم بگیرد؟ دو سه روز گذشته نزد صالحی‌امیری رفتیم پدرانه با ما صحبت کرد و ان‌شاءالله این مسائل به زودی حل می‌شود. به نمایندگی از بچه‌ها صحبت می‌کنم دلاور مردانی که برای پرچم مقدس جمهوری اسلامی زحمت کشیدند.

*مطمئنم وزنه برداری الان بدترین وضعیت را دارد

وی افزود: مرادی می‌گوید حقوق جزو وظایف ما نیست و بقیه فدراسیون‌ها هم نمی‌دهند بقیه فدراسیون‌ها مکمل نمی‌دهند این‌ها درست است اما بقیه فدراسیون‌ها امکانات در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند. امکاناتی که باعث می‌شود شاید حتی نیاز به حقوق نداشته باشند. در ورزشگاه آزادی کنار ما خانه کشتی، بسکتبال و ... وجود دارد که باید برود این‌ها را ببیند. نمی‌دانم چرا مرادی می‌گوید آنها از ما بدتر هستند؟ مطمئنم وزنه‌برداری الان بدترین وضعیت را دارد.

*مرادی می گوید خوابگاه درست شده؛ بروید وضعیت را ببینید

ملی پوش وزنه برداری گفت: او می‌گوید خوابگاه درست شده بروید وضعیت خوابگاه را ببینید. خوابگاه وزنه‌برداری با دو سه روز اصلا درست نمی‌شود حداقل یکی دو ماه وقت می‌برد. امسال بحث اعزام به یونان بود که خانم جمالی هم بنا به دلایلی پناهنده شد. هزینه این اعزام را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. امسال فدراسیون وزنه‌برداری تا الان سه میلیارد پول گرفته اما در اردو هیچ چیزی در اختیار ما نبود این مسائل برای سایر رشته‌ها خنده‌دار است. به هر کسی بگویید می‌خندد. صبحانه به ما یک نان و یک پنیر و گوجه می‌دادند اگر امکانات خوب بود در آن دو تخم‌مرغ هم می‌زدند تا املت شود!

* وضعیت افتضاح است، ما فقط کف حداقل ها را می خواهیم

داودی گفت:‌ مرادی فقط می‌خواهد بگوید که وضعیت خوب است. او می‌گوید بچه‌ها تحمل کنند و به جای اینکه سه روز ماهیچه بخورند دو روز بخورند! ما حداکثر نمی‌خواهیم کف حداقل‌ها را می‌خواهیم وضعیت افتضاح است. دست به دامن همه مسؤولین می‌شوم تا کمک کنند، پدر و مادرها برای بچه‌ها وقت گذاشتند و حالا که به تیم ملی رسیده‌اند با این شرایط روبه‌رو می‌شوند.

*ارزش های نظام برای ما مهم است و به آن احترام می گذاریم

عضو تیم ملی وزنه‌برداری گفت: این ۵۰ درصد بودجه بوده و ما کلا ۱۵ روز در اردو بودیم. غذایی که به ما می‌دادند بعید می‌دانم بیشتر از ۵۰ میلیون شده باشد. خدا شاهد است کمتر شده از طرفی چندین بار ما را شورشگر خطاب کردند. سال ۲۰۱۷ علی هاشمی در آمریکا پرچم مقدس کشور ما را بالا برد. برای اهدای مدال خانمی با او می‌خواست دست بدهد که امتناع کرد. همین موضوع باعث شد مقام معظم رهبری واکنش نشان بدهد و آن را کاری ارزشی تلقی کند. ارزش‌های نظام برای همه ما مهم است و احترام می‌گذاریم. برای اینکه پرچم مملکت بالا برود زحمت می‌کشیم. سخت است که بعد از این همه تمرین اینطور به ما کم لطفی شود مرادی سر تمرین گفت شرایط همینطور است که است نمی‌خواهید بفرمایید بیرون خداحافظ شما!

*ما مشکلی با برخواه نداشتیم که او را برکنار کردند

داودی افزود: آیا این برای جوانی که ثانیه‌های طلایی زندگی‌اش را در ورزش گذاشته و از خانواده‌اش دور شده قشنگ است؟‌او درآمدی ندارد و از لحاظ روحی تحت فشار است و مرادی خیلی راحت این حرف را می‌زند. ما مشکلی با برخواه نداشتیم که او الان برکنار شده و می‌گویند بی‌حرمتی شده، اتفاقا کاملاً هماهنگ بودیم و تمرینات را پیگیری می‌کردیم اما الان رقبا از ما جلو افتاده‌اند. از لحاظ فنی بیشتر تمرین می‌کنیم اما از لحاظ کیفیت اردوها، بحث مکمل‌ها ، غذا، ریکاوری، ماساژور و ... ممکن است آسیب ببینیم و افت کنیم. وقتی زیرساخت‌ها ضعیف باشد از رقبا عقب می‌افتیم الان گزینشی المپیک است و با مرادی در مورد مشکلات خیلی جزئی مانند غذا صحبت می‌کنیم. می‌دانیم هیچکدام از این اتفاقات نیفتاده از قبل المپیک مشکل کولر داشتیم.

*می خواستند با زدن وزنه ۲۵۰ کیلیویی، پادش ۲۰۰ هزار تومانی به من بدهند

عضو تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد:‌ قبل از المپیک به مرادی گفتیم کولرها خراب است در اوج فشار روحی و روانی در گرما می‌خوابیدیم. الان طوری شده ورزشکار به مسابقه می‌رود و می‌آید مرادی هر طور دوست دارد پاداش می‌دهد. هیچ انگیزه‌ای نیست. من ۱۹ سالم بود می‌خواستم ۲۵۰ کیلو دوضرب بزنم. خنده‌دار است خورشیدی به من گفت حاج‌آقا گفته بزن ۲۰۰ هزار تومان جایزه می‌دهم! در صورتی که با همان ۲۵۰ کیلو می‌توانستم در مسابقات بزرگسالان جهان مدال بگیریم این‌ها درد است. خواهش می‌کنم مسؤولان کمک کنند وضعیت‌مان خیلی بد است هر چقدر می‌گوییم مرادی می‌گوید شورشی، او پیشکسوت ما است قهرمان بوده و احترامش واجب است. بحث شخصی نداریم.

*مسابقات نزدیک است اما مرادی یک قدم هم برنداشته است

داودی افزود: از سال ۲۰۱۵ در اردوهای تیم ملی بودم دو سال اول واقعاً خوب بود اما هر چه جلوتر رفتیم بدتر شد و انگار راه نداشت که اینجا بمانیم. واقعا تحت فشار هستیم مسابقات نزدیک است اما مرادی یک قدم برنداشته می‌خواهیم حقوق را قطع کنیم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که اعلام کرد نفرات مشخص شوند حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم. راه برون‌رفت این است که مرادی ما را درک کند او واقعاً ما را درک نمی‌کند. آیا با صحبت‌های او قانع شدید؟

*مشکل ما مکمل نیست؛ مرادی نمی خواهد مشکلات را حل کند

عضو تیم ملی وزنه برداری عنوان کرد: ما هیچ وقت کم‌کاری نمی‌کنیم. سرمربی همیشه ما را به آرامش دعوت کرده اما ببینید چقدر وضعیت خراب است خود برخواه هم آرامشش تمام شده واقعا مشکلات سخت نیست اما انگار مرادی نمی‌خواهد آنها را حل کند. خواهش می‌کنم مسؤولان وارد عمل شوند ما ۲۰ نفر بودیم یک ماساژور داشتیم. فیزیوتراپ نداشتیم و مکمل به ما نمی‌دادند. یا ارزان‌ترین مکمل‌ها را می‌دادند قبلا می‌گفت مکمل اصلا وظیفه ما نیست. بعد گفت بودجه‌ها را خرج تغذیه، مکمل، اردوها و اعزام می‌کنیم خیلی از اعزام‌ها را که صالحی‌امیری انجام می‌دهد. مکمل هم نمی‌دهند حقوق هم نمی‌دهند. غذا هم که در پایین‌ترین کیفیت قرار دارد. اصلا مکمل ندهند آیا مشکل ما فقط مکمل است؟ سال‌های گذشته فدراسیون می‌داده و الان نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده؟ من سه ماه قبل از المپیک حقوق گرفتم. من فقط روزی یک میلیون خرج غذایم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ازصندوق امام ها وامامزاده هابگیریدبه رهبرنامه بنویسیدهرطوری شده است اقای مدیربایدبرای این ورزش باافتخارووجهه افرین برای مملکت هزینه کردتاسرمایه ها ی انسانی ومربیان حفظ شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس