مرادی:‌ صحبت های سلیمی تشویق به شورش و خیانت است/ کنار نمی روم چون باید به مجمع احترام گذاشت

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: چون می‌خواستیم قداست و حرمت سرمربی‌گری تیم ملی حفظ شود به خاطر همین از برخواه تشکر و قطع همکاری کردیم.

به گزارش مشرق،‌ علی مرادی در خصوص برکناری سرمربی تیم ملی و اخراج وزنه‌برداران اظهار داشت: بحث اخراج شدن را من از شما می‌شنوم اردوهای تیم ملی خانه خود ورزشکاران است. اصلا بحث اخراج مطرح نبوده است. سرمربی تیم ملی چند وقتی بود که در مورد شرایط نامناسب اردو صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد و ما هم سعی کردیم اصلاح کنیم و در مورد برخی وزنه‌برداران هم مسائل فنی را می‌گفت. آنطور که خود برخواه می‌گفت او با ملی‌پوشان صحبت کرده که بمانند اما ظاهراً حرف او را هم گوش نکرده‌اند اما به هر حال سرمربی تیم ملی یک قداستی دارد و چون بچه‌ها حرف او را هم گوش نمی‌کردند چون نمی‌خواستیم حرمت او خدشه‌دار شود از او تشکر کردیم و قطع همکاری انجام شد.

*با برخواه دوستانه جدا شدیم!

وی در مورد اینکه این آیا تشکر بود یا اخراج، گفت:‌ اینطور نیست بلکه دوستانه جدا شدیم و از او ممنون هستیم طی سنوات گذشته زحمت زیادی کشید. البته او جزو خانواده خود وزنه‌برداری است اما بحث چیلر یا آب  گرم ۵ سالن دیگر به فدراسیون وزنه‌برداری ارتباط ندارد. آب گرم خراب شد و بعد از چند روز، روز گذشته درست شد.بچه‌ها در مورد تغذیه گلایه داشتند که درست شد. در مورد بحث مکمل‌ها هم با وجود اینکه وظیفه فدراسیون نیست اما با فدراسیون پزشکی وزرشی در اردوهای قبلی هم همکاری داشتیم. البته به این شکل بود که یا خود فدراسیون پزشکی تهیه کند و به ما بدهد یا اینکه وجه آن را به ما پرداخت کند.

*مکمل ها آلودگی زیادی دارند، اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگوست؟

وی ادامه  داد: مکمل‌های غذایی آلودگی‌های زیادی دارند و اگر خدایی ناکرده کسی مصرف کند و مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود؟‌ البته ما مکمل‌ها را آماده کردیم که همان روز به بچه‌ها بدهیم. بحث بعدی فیزیوتراپ و ماساژور بود که الان در آزادی مستقر شده است. بچه‌ها در مورد حق‌الزحمه گلایه داشتند اما واقعیت این است که ما نمی‌توانیم وقتی اردو نداریم حق‌الزحمه بدهیم.

*بسیاری از فدراسیون ها به ورزشکاران حق الزحمه نمی دهند

مرادی گفت: شما می‌توانید بپرسید بسیاری از فدراسیون‌ها حق‌الزحمه ماهیانه به ورزشکاران پرداخت نمی‌کنند اما ما خودمان را موظف می‌دانیم که حق‌الزحمه حتی برای کادر و ورزشکاران پرداخت کنیم. قرار بود روز گذشته رکوردگیری از ملی‌پوشان صورت بگیرد و بر اساس رکوردگیری نفراتی که قرار است به کشورهای اسلامی بروند حقوق را مقرر کنند.

*قرار شد نفرات جدیدی به اردوی وزنه برداری دعوت شوند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه قرار است نفراتی که اردو را ترک کرده‌اند کنار بگذارید و وزنه‌برداران جدیدی را دعوت کنید گفت: روز گذشته با کادر فنی جدید تیم ملی جلسه داشتیم و قرار است نفرات جدیدی دعوت شوند. البته یکسری اختلاف نظرات بین بچه‌ها با کادر فنی وجود داشته است. آنهایی که بیرون بودند را سعی کردیم یکسری را جذب کنیم و تعدادی هم از جوانان هستند. در مجموع طی دو سه روز آینده اسامی ملی‌پوشان حاضر در اردو را اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آنهایی که اردو را ترک کردند، بیرون خواهند ماند، گفت: اینطور نیست که بیرون باشند.

*ما هم بابت رفتن دو وزنه بردار شاکی هستیم

علی مرادی در مورد اینکه دو وزنه بردار رفته‌اند و اینکه خانواده آنها شاکی هستند، گفت: ما هم شاکی هستیم! مگر دفعات قبل فدراسیون ورزشکاران را اعزام نمی‌کرد؟ کسی که شب می‌خوابد و صبح می‌رود، تصمیم خودش بوده است.که قطعا اشتباه بوده است. کما اینکه نفرات قبلی هم که چنی تصمیمی گرفتند، پشیمان شدند.

*صحبت های سلیمی تشویق به شورش و خیانت است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه بهداد سلیمی گفته است جامعه وزنه برداری شما را نمی‌خواهد و آیا حاضرید کنار بروید، گفت: خیر، ما باید به مجمع احترام بگذاریم، چون تصمیم گیرنده مجمع است. این صحبت‌ها یک نوع تشویق به شورش است. مگر در کشور مشکل معیشتی وجود ندارد؛ اما مردم با صبوری تحمل می‌کنند. اگر قرار باشد مشکلات معیشتی را مردم در خیابان‌ها اعتراض کنند و تبدیل به شورش شود، تشویق به این کار خیانت است. 

*شرایط مطلوب بود و وزنه برداران نباید اردو را ترک می کردند

مرادی در مورد مطرح شدن هتل ۵ ستاره و ناراحتی ورزشکاران و اینکه چرا کشتی مشکلی ندارد، گفت: سالن وزنه برداری قبلا انباری بوده و اصلا جایی نبوده که بچه‌ها در آن استراحت کنند، اما بازسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. فکر نمی‌کنم مشکل آنچنانی باشد که بچه‌ها اردو را ترک کنند، شرایط مطلوب بود و سعی می‌کنیم بهتر از اینها را فراهم کنیم. همین کشتی هم تاسیساتش مشکل داشته و خود دبیر درست کرده است.

* برخی خبرنگاران انتظار دارند مرادی آن ها را به سفر ببرد

خبرنگاری پرسید امابا این شرایط تیم ملی کشتی تعطیل نشده است، عنوان کرد: من هم همین را می‌گویم. ورزشکاراین که اردو را ترک کردند و حرف سرمربی را هم گوش ندادند، اجازه می‌دادند با آنها صحبت می‌کردم. سعی می‌کنیم به محض تشکیل اردو روزهای زوج را برای حضور اصحاب رسانه فراهم کنیم تا شاهد فضا باشند. منصفانه و عادلانه باید نقد کنیم. برخی خبرنگاران انتظار دارند که چرا مرادی آن ها به سفر نمی‌برد! ما آنها را به سانتا دومینگو فرستادیم و الان هم انتظار دارند همین کار را کنیم، اما منابع مان محدود است. 

*برخی دوستان آدرس غلط می دهند

وی در مورد اینکه مشکلات وزنه برداری چه ربطی به خبرنگاران دارد و آیا معتقدید انتقادها به خاطر اعزام نشدن آنها است، گفت: نه، اما برخی از دوستان آدرس غلط می‌دهند! من چه زمانی به عنوان مترجم رفته‌ام؟

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد اینکه قهرمانانی مثل انوشیروانی و باقری و سلیمی انتقاد داشته‌اند، گفت: انتقادهایی که فنی بوده را سعی کردیم اصلاح کنیم، اما در مورد مسائل حاشیه‌ای ورود نمی‌کنیم.

*واکنش به ضرب و شتم یک وزنه بردار

مرادی در مورد ضرب و شتم یکی از وزنه برداران گفت: شخصا خودم با او صحبت کردم و نامه‌ای به فدراسیون پزشکی ورزشی زدیم تا مشکلات جسمی او را حل کنند. گفته‌ایم از طریق مراجع قضایی هم پیگیری کنند.

*ما در توانمان نیست، پاداش یک میلیاردی بدهیم

وی با اشاره به اینکه ای کاش ورزشکاران اردو را ترک نمی‌کردند، گفت: به هرحال اجازه می‌دادند با آنها صحبت کنیم. برخی فدراسیون‌ها پاداش یک میلیاردی هم می‌دهند، اما ما در توان‌مان نیست.

*فدراسیون فوتبال به عکاس و آشپز هم پاداش دادند

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اینکه منظورتان فدراسیون فوتبال است، گفت: اجازه دهید اسم نبرم، البته آنجا شنیدم به عکاس و آشپز هم پاداش دادند.

*کل بودجه ما ۹ میلیارد است و ۸۵ درصد آن را دریافت کردیم

مرادی در مورد اینکه بودجه وزنه برداری چقدر است، گفت: ۹ میلیارد بودجه ما بود که سال قبل ۸۵ درصد بودجه خود را دریافت کردیم. با این مبلغ باید استان‌ها، اردوها، مکمل‌های غذایی، سفرهای برون مرزی و حق الزحمه ورزشکاران را انجام دهیم.الان یک سفر ۳ میلیارد هزینه دارد. در این سفر اخیر یک پیشکسوت را فرستادیم، اما گفتند سیاهی لشکر اعزام کرده‌اند. اسپانسرها فقط به یکی دو رشته توجه می‌کنند و ما هم پیگیری نکرده‌ایم که جذب کنیم. اگر مشکل اسپانسر حل شود، می‌توانیم بهتر کارها را جلو ببریم.

*اینطور نیست که تازه از راه رسیده باشم

رئیس فدراسیون در چند پست نامزد کرده است، گفت: بیشتر کسانی که از حق کشور و رشته دفاع می‌کنند، در پست‌های مهم و کلیدی نامزد شده‌اند. برای هیات رئیسه یک نفر از هر کشور نامزد می‌شود و بقیه حمایت می‌کنند. اینطور نیست که اگر ما در همه پست‌ها نامزد شدیم، رای بیاوریم. باید رایزنی و لابی کنیم. ببینید من خودم ۱۲ سال دبیرکل آسیا بودم، اما از زمانی که فدراسیون قبلی مرا معرفی نکرد، از کشورهای عربی کار را در دست گرفتند. قبلا هم عضو هیات رئیسه جهانی بودم و اینطور نیست که تازه از راه رسیده باشم.

*واکنش به حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک

وی در مورد اینکه برنامه برای انتخابات کمیته دارد، گفت: در چند وقت اخیر یک بد اخلاقی هایی صورت می‌گیرد که به صلاح ورزش کشور نیست. صالحی امیری به ورزش کشور خدمت کرده است. وزیر ورزش هم خودش از جنس ورزش است و باید مغتنم بشماریم و نباید تخریب کنیم.

*خیلی از مسائل را نمی گویم و در خودم می ریزم

مرادی در مورد اینکه انتظار می‌رفت شما به خاطر ادبیاتی که در مورد ملی پوشان داشتید، عذرخواهی می‌کردید، گفت: اینها بچه‌ها ما هستند. وزنه برداری بانوان را چه کسی راه اندازی کرد؟ من بودم. من کسی را متهم نکردم و از این به بعد مسائل را شفاف تر مطرح می‌کنم تا همه قضاوت کنند. مشکل این است که نمی‌خواهم خیلی از مسائل را بگویم و در خودم می‌ریزم، چون ما یک خانواده هستیم و نباید یکدیگر را تخریب کنیم. من به انتقادها پاسخ می‌دهم. برخی اوقات هم اگر سکوت می‌کنم به خاطر این است که نمی‌خواهم به حواشی دامن بزنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    8 0
    آقای مرادی به حرمت سالهایی که تلاش های فراوانی برای وزنه برداری انجام دادی لطف کن و آبرومندانه عرصه را برای نیروهای تازه نفس خالی کن
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    مدیران و‌مسئولین منلکت چپاول کنن خیانت نیست ورزشکهران پول ندن و امکانات نداشته باشن اعتراض کنن خیانته هاهاها
  • RO ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    13 0
    خو وظیفه ات رو انجام بده . امکانات فراهم کن اون ثروت میلیاردی رو از کجا اووردی ؟
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 0
    وزنه برداری بانوان راباپول مملکت ایجادکردید وپول مدیریت خودراهم گرفتیداصلابحث حرف وتشویش ودنبال مقصرگشتن مطرح نیست مقصرشرایطی است که ورزشکاران راناراضی کرده است وپول میگیری تامشکل راحل کنی وباقبول بهترین شرایط پست مدیریت وحقوق مدیرمسئول میگیرید واگرعرضه ی حل نداریدبرویدتاهرکس عرضه داشت بیاید وپست وحقوق بگیردفوتبال ماچرابایدلاکچری باشدولی وزنه برداری بااین همه افتخاروسربلندی برای این مملکت بایدبهانه ای برای دلخوری افتخارافرینانمان باشد
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    فدراسیون فوتبال به عکاس و آشپز هم پاداش دادند/// ننگ به شوت بالیست های میلیاردی بگیر مفتخور. با پول فوتبال بی خاصیت میشه 4تا دانشگاه آباد ساخت.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    واقعاً متأسفم !! این چه توجیه مسخره ایه که تا کوچکترین انتقادی از عملکرد یک مسئولی میشود ، بجای پاسخ مستدل و قانع کننده به تریش قبایشان بر خورد و موضوع را به حفظ نظام ، ضد انقلاب و .... مرتبط می کنند . مسئولیت ها مادام العمر نیست و جابجایی هرچند مدّت امری طبیعی و پسندیده است ، آقاجان عملکرد شما دیگر جواب نمی دهد ، بپذیر ! فقط!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس